Statistikk

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
De sier at 7 av 10 klarer å få barn innen 3 IVF forsøk i Norge.
Jeg er litt nysgjerrig på de 30 % som ikke klarer dette.. Hvem er de? Er de overrepresentert av en spesiell gruppe eller fordeler det seg likt utover alle slags diagnoser?
Skulle gjerne likt å visst om disse 30 % er de med mannlige/kvinnlige/begge infertilitet eller om det kanskje er de som er uforklarlig infertile som ofte havner her i denne statistikken.
Noen som vet noe eller som har noe å vise til?

Vet jo selvsagt at flere enn 70% klarer det, for mange går privat også om de ikke klarer det på sine tre forsøk, men det er jo en liten gruppe uansett som aldri får det til, og må innrømme at jeg er gjerne vil vite mer om disse...

Vi har hatt 3 fersk forsøk: 2 offentlig og 1 privat. Vi har blitt gravide men mistet og kjemisk 2 ganger. Så vi er vel blandt de 30%? :(

Har 'alle' diagnosene føler jeg:

Endometriose
Tette eggledere
Trege svømmere

Men vi kommer til å fortsette å prøve en del ganger til :) Ønsket er så stort. Håper vi er blandt de som klarer det likevel, til tross for mange negative forsøk.

Vi har hatt 3 fersk forsøk: 2 offentlig og 1 privat. Vi har blitt gravide men mistet og kjemisk 2 ganger. Så vi er vel blandt de 30%? :(

Har 'alle' diagnosene føler jeg:

Endometriose
Tette eggledere
Trege svømmere

Men vi kommer til å fortsette å prøve en del ganger til :) Ønsket er så stort. Håper vi er blandt de som klarer det likevel, til tross for mange negative forsøk.

I går fortalte legen om et par som hadde hatt 17 innsett (!!!) hos dem.
De lykkes til slutt de og, og på søsken gikk det på første ;)

Vi er gravide på forsøk nr.6 nå, så vi er vel også innenfor de 30%.
Jeg har tette eggledere og mannen litt nedsatt sædkvalitet.
Håper det er vår tur nå! Er 7+0 i dag med tvillinger i magen[emoji4]

Det sa hun til oss også:)

Hun sa også det at den "uflaksen" vi har hatt med søskenforsøk kunne vi hatt om vi ble gravide på vanlig måte også selv om vi fikk førstemann lett. Noen sliter med førstemann mens andre får det til på første forsøk mens hos andre er det omvendt:)

Tror også mange av de 30 er eldre par (over 40). Der går dessverre sjansen ned betraktelig..

Juuuhuu!! :D Mirakler skjer! :)

Vi har hatt tilsammen 7 innsett, så vi har litt å gå på da ;)

Juuuhuu!! :D Mirakler skjer! :)

Vi har hatt tilsammen 7 innsett, så vi har litt å gå på da ;)

Ikke ha ti til før det går a'! Pliiis klar det før 17 :p

Vi har hatt 4 ferskforsøk, 2 frys. 6 innsett totalt. Vi er vel med i den gruppen.
Diagnose er en tett eggleder. Manglende eggløsning.

Respekt for det paret som hadde 17 innsett. Jeg håper virkelig at alle vi her inne slipper så mange innsett :)

Vi også er del av den 30% - 4 runder, 7 innsett, en MA men ellers alt negativ.

Begynte på IVF da vi var 33, ingen diagnose.

Håper jeg slipper 10 innsett til! Men er innstilt på å ta 3 nye ferske runder privat - det blir dyrt men håper veldig at det blir noe av!

Har hatt to ferskinnsett, ingen graviditet. Eggene vi hadde på frys overlevde ikke så det ble avbrutt. Vi har ingen kjente problemer utover hans nedsatte sædkvalitet. Alt føles så vanskelig nå, alle i min omgangskrets har fått ett eller flere barn på alle årene vi har prøvd... skal i gang med nytt forsøk men jeg er så lei meg og kjenner jeg har mistet troen [emoji22] Men statistisk sett så fins det vel håp...

Back
Topp