Staten og penger!!

Champ

Gift med forumet
Hva er greia??
De kaster studielån etter deg som ung og uvitende, men å si noe om tilbakebetalingsbetingelsene det glemmer dem!! [&:][&:][&:]

Nå 10 år etter endt studiet så begynner dem å skal kreve inn hele lånet på engang! hallo hva er det dem driver med?? har jo dokumentert at det ikke nytter å kreve det inn akkurat nå, og ihvertfall ikke hele summen på engang [:@][:@][:@]

Hallo hele summen på en gang-kven som kan klare det då liksom[8|] lykke til,går ut ifra at dei forstår at det ikkje passer helt akkurat no[:)] 

næmmen se her!! tusen takk [:D] jeg er jo blitt senior til og med [8D]

Nei hvem klarer hele summen på engang? prata med dem nå, det er mye frem og tilbake, så visst ut som jeg hadde krav på rentefritak og utsettelse alikevel nå da.... men hallo, kan dem ikke skjekke det før dem lager mye uro da? [&:][:@][8D]

nei det er vel ikke helt vanlig praksis det, men her har jeg fått brev om det ... men er jo ordna opp i nå, men asså staten.... skal dem ut med penger så bruker dem evigheter på saksbehandling, men er det snakk om å få inn penger... ja da er dem på deg før du i det heletatt får tid til å snu deg asså [&:][&:][&:]

Alt på en gang...det kan de vel ikke kreve. Jeg fikk en nedbetalingsplan da jeg var ferdig som 25 åring og da skulle låne være betalt når jeg blir ca 40 minns jeg. altså ca 8 år igjen. Blir mye penger[:@]

hehe ja, spurte ho dama i sta om ho kunne passe ungene mine så jeg kan gå ut i jobb til tross for at jeg er under omskolering da - blir nå ikke å komme meg hverken ut i jobb eller skole de neste to årene jeg, så her kan dem bare kreve inn penger så mye dem vil, ho kunne ikke passe dem gett [8|][8D]
så spurte jeg da om det går an å betale litt i mnd i stedenfor kjempe regning på hele summen! nei - sånn ordning har dem ikke... hallo er det mulig?
Nei jeg fortsetter nå bare å ikke betale inn jeg, hva skal dem gjøre da liksom - alenemor til snart 4, 1 inntekt og viktigere gjeld å ta seg av... og ikke minst skal jeg da TA MEG GODT UT. hehe

huff sure penger å betale tilbake. Betaler hvert kvartal jeg. Fortiden blir det ca 16 000 i året. Tenk så mye gøy jeg kunne hatt for de pengene

Studielån er fint å ha,men en dritt når studiene er ferdige! De kan jo ikke kreve at du skal betale tilbake hele beløpet på en gang? Da kommer iallefall jeg til å slite om 10 år!![:'(]

oioioi, lykke til med den saken!! akkurat som du ikke har nok å tenke på nå...........

glad jeg slapp å ta opp studileån jeg

Back
Topp