Stasjonsvogn med plass til tre barneseter?

Solrosfrön

Forelsket i forumet
Noen som vet om noen? Nå har vi jo forsåvidt bare et barn, men plaaanen er tre ;) Så da er det greit, når vi er på utkikk etter ny (brukt) bil at det potensielt er mulig med tre (da to bakovervendte og et forovervendt, for trooor ikke vi rekker tre barn før lillemann er 5 :P )

Bilene vi ser etter må være overkommelige i pris (under 100 000) og relativt nye (fra 2005).

Drømmen er en Volvo <3 , men det får bli når jeg vinner i lotto :)

Vi har Opel Vectra stasjonsvogn, SVÆR og god plass! Og stort bagasjerom.

Åh jaa, jeg har så lyst på Opel Vectra, men sambo er heeelt imot den. Takket være EN teit Opelforhandler han hadde med å gjøre for leeenge siden :P Tror jeg inkluderer Opel i søket mitt på Finn og ser om jeg finner noen gode biler der.. Takk :)

Det er få stasjonsvogner som har plass til 3 barneseter. Vil anbefale Ford S-max på det sterkeste der, det er en flerbruksbil med et hav av plass. Den er fin å se på, gode motorer og girkasser, og kan fåes som 7 seter. Man kan flytte baksetene separat etter behov. Den bilen har egentlig alt (unntatt 4x4), og litt spreng på budsjettet er den garantert verdt :) Det er mye bedre å kjøpe de barnesetene man vil fordi man faktisk har plass til det, enn å kjøpe barneseter etter bilen. Kanskje får man da ikke plass til de beste?

Veldig fornøyd med vår opel, og der får vi plass til 3 bakovervendte seter.

Har BeSafe Izi Combi x3, Akta Graco Cosmic Comfort S og Britax TWE, alle montert bakover, trangt,men det går :P

Hehe

Det er få stasjonsvogner som har plass til 3 barneseter. Vil anbefale Ford S-max på det sterkeste der, det er en flerbruksbil med et hav av plass. Den er fin å se på, gode motorer og girkasser, og kan fåes som 7 seter. Man kan flytte baksetene separat etter behov. Den bilen har egentlig alt (unntatt 4x4), og litt spreng på budsjettet er den garantert verdt :) Det er mye bedre å kjøpe de barnesetene man vil fordi man faktisk har plass til det, enn å kjøpe barneseter etter bilen. Kanskje får man da ikke plass til de beste?

Ok, skal sjekke ut det.. Tenker også at det er flere barneseter som er veldig bra, og at det sånn sett går an å veksle litt. Nå er det jo en del som skal klaffe også for at vi kommer til å få behov for tre barneseter, så det er jo sånn sett ikke førsteprioritet. Men det hadde jo vært greit at man vet at det kan være plass dersom det blir aktuelt :) Tar imot alle tips og råd og søker som bare det på finn.no nå, den "lagret-lista" mi blir veldig lang her... ;)

Veldig fornøyd med vår opel, og der får vi plass til 3 bakovervendte seter.

Har BeSafe Izi Combi x3, Akta Graco Cosmic Comfort S og Britax TWE, alle montert bakover, trangt,men det går :p

Hehe

Aboslutt et argument der altså :P

Dere får jo prøve med bilseter etterhvert :) Men stor plass i den bilen :) Men den er utrolig lang da :P hehe!

Dere får jo prøve med bilseter etterhvert :) Men stor plass i den bilen :) Men den er utrolig lang da :p hehe!

Haha.. ja, må vel sette opp pappesker på en parkeringsplass og øve på lukeparkering når vi finner en stasjonsvogn.. Jeg er nemlig bare vant til å kjøre polo og golf :P

Ok, skal sjekke ut det.. Tenker også at det er flere barneseter som er veldig bra, og at det sånn sett går an å veksle litt. Nå er det jo en del som skal klaffe også for at vi kommer til å få behov for tre barneseter, så det er jo sånn sett ikke førsteprioritet. Men det hadde jo vært greit at man vet at det kan være plass dersom det blir aktuelt :) Tar imot alle tips og råd og søker som bare det på finn.no nå, den "lagret-lista" mi blir veldig lang her... ;)

Det viktigste å se etter når det kommer til bakseteplass, er at bilen har 3 separate bakseter som kan flyttes uavhengig av hverandre (flerbruksbiler). Det har også feks. VW Touran (også en veldig god bil, litt mindre bagasjeplass en S-maxen) og Opel Zafira (anbefaler ikke eldre versjoner av disse, vært en del tull med de).

vi har hatt 3 barneseter montert i en mitsubishi galant frem til nå. Den var ikke av ny dato denne vi hadde da men. God plass for å være stasjonsvogn syns jeg. Nå måtte vi bytte bil, og har gått for en 7seter siden vi i desember blir 6stk i familien :D

Det viktigste å se etter når det kommer til bakseteplass, er at bilen har 3 separate bakseter som kan flyttes uavhengig av hverandre (flerbruksbiler). Det har også feks. VW Touran (også en veldig god bil, litt mindre bagasjeplass en S-maxen) og Opel Zafira (anbefaler ikke eldre versjoner av disse, vært en del tull med de).

Åjaa, er det det som er kriteriet for "flerbruksbiler" ja. Har alltid lurt på det :) Kan du forklare meg kjapt dette med for- og bakhjulstrekk også? Har ikke helt forstått det enda :)

vi har hatt 3 barneseter montert i en mitsubishi galant frem til nå. Den var ikke av ny dato denne vi hadde da men. God plass for å være stasjonsvogn syns jeg. Nå måtte vi bytte bil, og har gått for en 7seter siden vi i desember blir 6stk i familien :D

Oii, gratulerer med nr 4 på vei :D Har mitsubishi med i søket her, så skal sjekke ut den også :)

Oii, gratulerer med nr 4 på vei :D Har mitsubishi med i søket her, så skal sjekke ut den også :)
Ja sjekk ut galant, syns selv de ser bra ut (ikke at det er så viktig, men er jo et pluss ;) ) også har de skåret bra i trygghet (i alle fall når vi sjekket de litt eldre bilene), og er en god bil å kjøre, ligger godt på veien :)

takk for gratulasjon :D vi gleder oss veldig, nå skal vi offentligjøre det om en uke....wiiii :)

lykke til med leiting etter bil :)

Åjaa, er det det som er kriteriet for "flerbruksbiler" ja. Har alltid lurt på det :) Kan du forklare meg kjapt dette med for- og bakhjulstrekk også? Har ikke helt forstått det enda :)

Nei det er ikke alle flerbruksbiler som har separate bakseter. Men de bilene er ofte høyere og bredere enn vanlige stasjonsvogner. De har da bedre bagasjeplass pga. mer høyde, og bedre bakseteplass pga. mer bredde.

Forhjulstrekk: Bilen bruker fremhjulene til å komme seg frem/ har drift på fremhjulene.
Bakhjulstrekk: Samme som over, bare med bakhjulene.
4x4/ firhjulstrekk: Drift på alle 4 hjul.

De fleste biler har fremhjulstrekk. Enkelte mercedeser, BMW-er m.fler har bakhjulstrekk. SUV-er har typisk 4x4.

Det har med hvilke hjul bilen drar på.
Forhjulstrekk: Bilen drar på forhjulene
Bakhjulstrekk: bilen drar på bakhjulene

Er ikke så god til å forklare, men håper du skjønte det :-)

Ford mondeo skal være en av de største i baksetet;)

peugot 307 sw har tre seperate seter bak, dermed god plass til tre seter.

Har ingen erfaring selv med disse bilene, men har vennepar som har tre barn og har disse.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi har touran. Synes suberb hadde mindre plass så vi gikk for førstnevnte.

Back
Topp