Stas med oldeforeldre

norwegianwood

Betatt av forumet
MAI 2013
Er på besøk hjemme nå sammen med lillegutt, og det er så flott å se hvor glade mine besteforeldre er for å se nyeste skudd på stammen! Det er noe spesielt fint med gamle mennesker som koser med små babyer. De blir helt oppslukt:) Er det mange andre her med oldeforeldre (til babyene)?

Er litt alderforskjell på besteforeldrene her. På min side har han en oldefar på 92, men på andre siden har han 4 oldeforeldre på 60 og 2 tippoldeforeldre :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Her har de no en oldefar og 3 oldemødre,men inntil for noen år siden var alle unntatt en i livet.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Her er det en oldemor...min mormor på 80 år, sprek som bare det :) Elsker å se på når hun leker med storesøster...hun sier aldri nei når storesøster vil ha a med på noe :)

ha to oldemødre igjen.. min bestefar døde for tre år siden, får fortsatt tårer i øynene av å tenke på det.. han og eldste hadde en helt utrolig magisk kontakt. men ja, min bestemor har god kontakt med oldebarna..mens mannens bestemor er dement..har hatt mange drypp, første fikk hun før vi fikk barn..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her er det en oldemor (min bestemor) på 90, en oldefar (samboer sin bestefar) på 71 og en tippoldemor (samboer sin oldemor) på 94! :)

Her har han 1 oldemor på min side. Og alle 4 på pappan sin side ;) farmoren til pappan kjøper og kjøper klær til han heile tiden.. det gjorde ho med storebror også ;) koser seg sånn med det :)

Lille her har 3 oldemødre og 1 oldfar.. " av oldemdrene er godt demete.

Oldefaren og kona er super stolte over siste lille tilskuddet i familien. De stråler sikkert mer enn oss foreldre av stolthet når de sitter å holder.. Er veldig spesielt å se båndet de knytter selv om det er nesten 90 år mellom de..
Storebroren er kjempe glad i oldeforeldrene sine..

Mine har faktisk 3 oldemødre:-) Veldig hyggelig. Mina synes det er kjempe stas. Hun nærmeste begynner å bli godt dement, desverre. Men hun i sør, er sprek som bare det. Hun siste bor i England (svigermor er engelsk) så hun ser vi bare 2 hvert år, hun sliter litt med helsen hun også. Men er ganske frisk og rask.
Veldig hyggelig å ha oldemødre "over alt" :D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Husker forresten at eg var en tur oppe på jobben når storebror då han var 6mnd. (sykehjem med eldre) og fet var helt magisk å se kor de lyste opp når de så han. Sjøl om ingen var i slekt. Er nok noe med at de som er godt gamle vet at tiden snart er ute for de. Og så får de se de nydelige små som skal "overta". Var faktisk en som var 101 år eldre enn han. Hun begynte å grine. Men hun forsikret meg om at det var bare gledes tårer :)

Her har de 7 oldeforeldre igjen. Bare min bestefar som er død. Resten av de er fullt oppegående :)

Her er det 6 oldeforeldre igjen. Tre på hver side. Men jeg kan ikke påstå at mine er veldig stolte eller engasjerte. Jeg fikk en sms noen dager etter fødselen og har ikke hørt noe mer fra dem etter det.

Sambo har ingen besteforeldre i live, men jeg har to bestemødre og en bestefar :-) veldig koselig for dem å få oldebarn ja, for det ene paret er det nr 4 og for henne som er alene er det nr 6 :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oldefar og oldemor på 75
Oldefar på 80 og oldemor på 86
Og tippoldemor på 96 :D

-- tasting fra mobil --

På min side har barna alle 4 oldeforeldrene. På mannen din side har dem 3. Ene oldemoren døde 6 uker etter storesøster ble født.

Her er det 6 oldeforeldre igjen. Tre på hver side. Men jeg kan ikke påstå at mine er veldig stolte eller engasjerte. Jeg fikk en sms noen dager etter fødselen og har ikke hørt noe mer fra dem etter det.
Vet jo alle hvem sitt tap det er. Skjønner ikke hvordan de klarer å ikke engasjere seg.

Vet jo alle hvem sitt tap det er. Skjønner ikke hvordan de klarer å ikke engasjere seg.
Jeg vet. Det bar likt når jeg var liten, så jeg har heller ikke noe særlig godt forhold til de.

Når min eldste ble født var de ihvertfall innom på besøk, min mormor ville holde babyen, men leverte henne kjapt fra seg, for morfar greide ikke å slutte å mase om at hun måtte passe seg sånn at hun ikke ble gulpet på. De skulle jo straks videre til noen andre på besøk,

Her har vi bare en oldemor på hver side. Min farmor er 72 og farmora til samboeren er 82. For hu på 82 er dette hennes 10. Oldebarn og hu er veldig engasjert! Alle sammen bor på samme sted da, og svinger innom "oldis" rett som det er. For min farmor er det 2. Oldebarn. Hu kom på sjukehuset og hilste på og syns det var veldig stas. Men bor langt unna og har begynt å bli både skrall og surrete desverre..

Jeg vet. Det bar likt når jeg var liten, så jeg har heller ikke noe særlig godt forhold til de.

Når min eldste ble født var de ihvertfall innom på besøk, min mormor ville holde babyen, men leverte henne kjapt fra seg, for morfar greide ikke å slutte å mase om at hun måtte passe seg sånn at hun ikke ble gulpet på. De skulle jo straks videre til noen andre på besøk,
Ja, viktig det vettu :p arg!! Tror jeg hadde lirket av meg noen fine gloser ala; ikke kom til meg og angre den dagen det er forseint!! Da hjelper ikke jeg dere med å gjøre bot! :p min bestefar, som lever, har sett eldste barnebarnet en gang. Han er nå skrøpelig og lever på lånt tid. Men jeg kommer ikke med barna til han for at han skal bli tilfreds. Han har hatt mange år før dette både med oss barnebarn og oldebarn. Shame! Så jeg regner ikke han med. ;)

har tre jenter i alderen 13-1 år og en prins på vei.
Mine besteforeldre lever i beste velgående og i morgen drar 13 åringen på en ukes ferie til oldeforeldrene sine med ei venninne.
Ikke mange som er så heldige.
er bare å nyyyyyyte de årene man har sammen ❤

Back
Topp