Startskuddet for baby #1

Ta en test da, bare for sikkerhetsskyld ;) Med siste fikk jeg først suuuuper svak strek på 12 dpo. Type så svak at jeg nesten måtte holde den imot lyset for å se streken:hilarious:
Tror jeg bare har innfunnet meg i at det var en rar mens, heldigvis i form av lettere blødning og null smerter - kunne tross alt ha vært i motsatt retning :yuck:
 
CD5
Da har tanta forlatt meg, denne tiden frem mot eggløsning går alltid fort! Fikk pakken fra babyplan i dag også så klar til testing fra søndag/mandag :D Som sagt har vi en uke ferie fra 3. september til 13. september, og jeg kan begynne å teste fra 14/15, så kanskje DPO-land vil gå fort denne gangen! Er på tur fra 7-11, skal i bryllupsfest den 11 så hele den påfølgende søndagen blir vel tilbragt i senga. Velger å leve som normalt frem til jeg får en positiv test så det blir nok noen glass vin på den bryllupsfesten. Delte meninger om dette men for å ikke bli for opphengt i tilfelle dette tar tid så velger jeg å gjøre det sånn.

Vi tok en prat angående aksjer også, samboer har en tendens til å bli stresset hvis han vet når jeg får positiv eggløsningstest, med påfølgende prestasjonsangst. Ble derfor enige om at han ikke trenger å vite noe, samt at vi ikke planlegger å ha sex - det blir bare forventninger og stress rundt det. Vi har regelmessig sex uansett, så regner ikke med det vil være noe problem ;)
 
CD5
Da har tanta forlatt meg, denne tiden frem mot eggløsning går alltid fort! Fikk pakken fra babyplan i dag også så klar til testing fra søndag/mandag :D Som sagt har vi en uke ferie fra 3. september til 13. september, og jeg kan begynne å teste fra 14/15, så kanskje DPO-land vil gå fort denne gangen! Er på tur fra 7-11, skal i bryllupsfest den 11 så hele den påfølgende søndagen blir vel tilbragt i senga. Velger å leve som normalt frem til jeg får en positiv test så det blir nok noen glass vin på den bryllupsfesten. Delte meninger om dette men for å ikke bli for opphengt i tilfelle dette tar tid så velger jeg å gjøre det sånn.

Vi tok en prat angående aksjer også, samboer har en tendens til å bli stresset hvis han vet når jeg får positiv eggløsningstest, med påfølgende prestasjonsangst. Ble derfor enige om at han ikke trenger å vite noe, samt at vi ikke planlegger å ha sex - det blir bare forventninger og stress rundt det. Vi har regelmessig sex uansett, så regner ikke med det vil være noe problem ;)
Kjenner meg veldig igjen, både med tanke på å leve som normalt og dette med prestasjonsangst.

jeg velger også å leve som normalt fram til positiv test, men respekterer at noen avstår helt fra alkohol. Vi får gjøre det som er best for oss selv :) Lurt å ikke stresse for mye med sex heller - da blir det jo en ond spiral for disse mennene :) Kos deg med ferie og lykke til med prøving!
 
Okei dere, spennende dager på gang her for jeg begynte å teste for EL igår. Jeg ble ferdig med mensen/spotting på lørdag. Har som nevnt tidligere hatt en veldig rar mensen med mindre blod og smerter enn vanlig, og har i dagene etter kjent på mensensymptomer - ETTER mensen. Aldri skjedd før :p Drømte igår natt at jeg fikk positiv test, veldig virkelighetsnær drøm. Ble derfor litt overrasket da jeg idag, på CD9 (!) fikk positiv eggløsningstest. Den igår var sterk til å være CD8 også, men på mer utvannet urin enn den idag ble tatt på. Er sulten som en HEST, fikk kommentarer på jobb fordi jeg har spist så mye idag, var kvalm igårkveld og har hatt stikkinger, strekkinger og murringer i livmorsområdet de siste to dagene :bored: Legger ved EL-testene fra forrige syklus + de to jeg har tatt denne syklusen… Den idag ble forresten positiv med en gang, lenge før det hadde gått 3 minutter…

Kan det være?! Tørr ikke å ta g-test nå egentlig i tilfelle jeg blir skuffet men har en følelse på at jeg kan være en av de som har hatt «mensen» rundt IKM og fortsatt er gravid? Tappen er høy, hard og lukket, det rimer vel heller ikke med positiv EL-test som forrige syklus kom 24 timer før EL. :wacky:

97F1C05A-D4C7-4047-98DB-3B9653EA0BE4.jpeg
 
Okei dere, spennende dager på gang her for jeg begynte å teste for EL igår. Jeg ble ferdig med mensen/spotting på lørdag. Har som nevnt tidligere hatt en veldig rar mensen med mindre blod og smerter enn vanlig, og har i dagene etter kjent på mensensymptomer - ETTER mensen. Aldri skjedd før :p Drømte igår natt at jeg fikk positiv test, veldig virkelighetsnær drøm. Ble derfor litt overrasket da jeg idag, på CD9 (!) fikk positiv eggløsningstest. Den igår var sterk til å være CD8 også, men på mer utvannet urin enn den idag ble tatt på. Er sulten som en HEST, fikk kommentarer på jobb fordi jeg har spist så mye idag, var kvalm igårkveld og har hatt stikkinger, strekkinger og murringer i livmorsområdet de siste to dagene :bored: Legger ved EL-testene fra forrige syklus + de to jeg har tatt denne syklusen… Den idag ble forresten positiv med en gang, lenge før det hadde gått 3 minutter…

Kan det være?! Tørr ikke å ta g-test nå egentlig i tilfelle jeg blir skuffet men har en følelse på at jeg kan være en av de som har hatt «mensen» rundt IKM og fortsatt er gravid? Tappen er høy, hard og lukket, det rimer vel heller ikke med positiv EL-test som forrige syklus kom 24 timer før EL. :wacky:

Vis vedlegget 364678
Nå MÅ du jo bare ta en graviditetstest! Vi holder jo på å dø av spenning her! :woot:
 
Ingen bebis, dessverre, bare det som ser ut som rekordtidlig EL! Tok en til EL-test bare to timer etter forrige nå, og teststreken var plutselig en del sterkere enn kontrollstreken. Helt innafor det også, vi har allerede hoppa i høyet på søndag og nå nettopp, så får vi prøve på en runde til imorgen ;) Deilig at man sannsynligvis er i DPO-land allerede i morgen eller torsdag, istedetfor fredag/lørdag :happy:

9D67C7BE-CEFB-41B0-A1DE-3D23C01F059D.jpeg

Fikk min første skyggestrek med CB-testen også, kjente det var bittelitt kjipt når jeg hadde litt tro igjen :rolleyes:
 
Ingen bebis, dessverre, bare det som ser ut som rekordtidlig EL! Tok en til EL-test bare to timer etter forrige nå, og teststreken var plutselig en del sterkere enn kontrollstreken. Helt innafor det også, vi har allerede hoppa i høyet på søndag og nå nettopp, så får vi prøve på en runde til imorgen ;) Deilig at man sannsynligvis er i DPO-land allerede i morgen eller torsdag, istedetfor fredag/lørdag :happy:

Vis vedlegget 364695
Fikk min første skyggestrek med CB-testen også, kjente det var bittelitt kjipt når jeg hadde litt tro igjen :rolleyes:
Takk for oppdatering! Det var synd. Men, som du sier, så er det jo fint å være i dpo-land allerede :happy:
 
2429E0BA-29E9-403E-813C-E2CEA6A397F6.jpeg

Stadig positive tester men kjææære meg så mye smerter og kramper jeg har hatt idag! Aldri hatt slike eggløsningssmerter før, kjennes ut som ekstreme mensenkramper og livmora mi er kjempestøl og øm:p Håper det betyr at jeg er kjempefertil :hilarious:
Satser derfor på at EL er inatt, så :brb: - skal hoppe i høyet:angelic:
 
Vis vedlegget 364778
Stadig positive tester men kjææære meg så mye smerter og kramper jeg har hatt idag! Aldri hatt slike eggløsningssmerter før, kjennes ut som ekstreme mensenkramper og livmora mi er kjempestøl og øm:p Håper det betyr at jeg er kjempefertil :hilarious:
Satser derfor på at EL er inatt, så :brb: - skal hoppe i høyet:angelic:

Du må da være superfertil nå, ja! Kos dere :D
Blir moro med testing snart!
 
AC239F4F-5AD1-4FDE-84AE-AF768C82E7BA.png

Anser meg selv som 1DPO idag, så ventingen har offisielt starta. Lurer på hvor lenge jeg klarer å holde meg denne gangen :hilarious:
 
6 dpo

Lite spennende å meddele, men dagene går hvertfall kjapt! Har vært sylte forkjøla og nå er vi på ferie, har gått rampestreken idag så tiden flyr! Enorme mengder utflod, og bittelitt stikkinger som like så godt kan være luft :hilarious: Ryker nok på første test når jeg kommer hjem på lørdag med tanke på at vi skal i bryllup, better safe than sorry. Selv om 9 dpo kan være for tidlig :banghead:
 
8 dpo

Har hatt litt stikk og dunkinger på høyre side fra eggledere ned til lysken, de har kommet og gått litt siden kvelden 6 dpo. Ikke sånn at det har røsket skikkelig til, men har vært tydelige. Puppene er ømme litt til og fra. Kjenner meg litt.. «støl» i livmorsområdet idag, og har fortsatt myye hvit, kremete utflod.

Tappen er veldig lav, veldig lukket og veldig hard. Så ingenting som gir mening :hilarious: Kjenner testetrangen kommer snikende… men så psyker jeg meg selv ned da for jeg føler alle får festesmerter eller blødninger, jeg har ikke kjent noe eller blødd noe så da har det vel ikke gått denne gangen heler :hungover:
 
10 dpo!

Skulle på do for å tisse for et par timer siden, da kom det plutselig blod på papiret. Friskt, rødt blod, et par-3 tørk. Tenkte det var i tidligste laget for mensen da syklusen min har gått som ei klokke siden spiraluttak og det enda er 4-5 dager til mensen skal komme. Putta i en tampong, sjekka denne nå nettopp og da var det litt brunt på den. Ingenting på papiret på nyeste dobesøk, heller ikke når jeg grafset etter tappen som jeg måtte sjekke, den er veldig høyt oppe, føles avflatet men er helt plugget igjen. Håper jo dette kan være festeblødning da?! Men redd for å bli skuffet da det kanskje er for sent for det..:grumpy:
 
12 dpo og klageinnlegg incoming

Kroppen tuller så fælt, blir helt gal. Etter det jeg håpte var festeblødning på søndag, 10 dpo, kom det ikke noe mer. Idag, har jeg spottet brunt frem til i ettermiddag, nå er det ingenting. Negativ g-test idag. Har mensenkramper og trykk i korsrygg, men ingenting TR og tappen er høyt oppe og lukket. Skjønner ingenting jeg, TR er ikke ventet før torsdag/fredag. Jeg har aldri spotta før!! Og hvertfall ikke friskt blod? Dumme kropp :bored: Er jeg ikke gravid så kan liksom bare TR komme for jeg får jo håpet opp når alt liksom lå så godt til rette nå:banghead: Kan jo håpe jeg bare produserer hcg seint men tror dessverre det er ønsketenkning så skulle ønske jeg bare kunne få starta på ny syklus. Blæ. Rant over :angelic:
 
Oppsummering:
Hadde én el-test igjen, den gjorde heldigvis jobben sin! Jobben vår er også gjort, får ikke gjort mer nå, både jeg og mannen trenger en liten pause, har stått på flere ganger daglig så ting begynner å bli litt sårt :hilarious: Regner med el er imorgen, regner 1 dpo på mandag! Ingen god følelse denne pp’en egentlig så skal prøve å holde meg unna testing før 10-11 dpo. Har bare en tidligtest og 5-6 vanlige :rolleyes:
035ECEBC-8C9A-4B36-8505-E7FF9122B92F.jpeg C4CE12C9-2C13-44E2-9DC9-71C86EB1C4E0.png
 
Back
Topp