Startskuddet for baby #1

Trondheimsjenta

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Oktobergull 2022
Mailykken 2025
Heisann!

Har snoket her en måneds tid nå uten å skrive noe selv, men fant ut at det var på tide slik at jeg kan dele tanker med noen andre enn samboeren :hilarious:

Litt om meg/oss først:
Jeg er 25 år, samboeren er 24 og vi begynner sånn smått å prøve på nr 1. Vi har vært sammen litt over 1 år, samboere omtrent like lenge og venter nå på å overta vår første egenkjøpte leilighet :angelic: Faste jobber begge to, samt hund, og et veldig koselig tantebarn som har fått oss til å tenke tanken på en egen. Vi skulle vel egentlig ta det med ro og «se hva som skjer» men etter jeg fant BV ble dette enklere sagt enn gjort for min del, samboer er roligere men fortsatt interessert i reisen!

Jeg tok ut hormonspiralen i mai, egentlig på grunn av småblødninger som plutselig kom etter 3 år og veldig heftige humørsvingninger ut av det blå. Var til gynekolog pga dette men der så alt fint ut, og jeg fikk det rareste komplimentet jeg har fått - eggstokkene mine var veldig fine :joyful: Så alt er heldigvis fint! Fikk bortfallsblødning en uke etterpå, og har siden hatt stabile sykluser på 25-26 dager, med god lengde på lutealfasen og blødninger på 4 dager! Ingenting å klage over der heldigvis. Er på min første runde med EL-testing denne syklusen, fikk positiv test igår. Egentlig kun for å kartlegge syklus litt mer nøyaktig og er vel egentlig ingenting jeg kommer til å fortsette med hele tiden om dette skulle ta tid. Legger ut skjermbilde fra Premom i neste innlegg.

Dette ble langt, så gratulerer om du orka å lese alt :p Gleder meg til å dele litt tanker og reisen videre her!

Her er et skjermbilde fra Premom! Som sagt første gang jeg tester etter EL, for å kunne vite litt mer om lutealfase til de neste månedene. Jobber turnus så vanskelig å få til å teste til samme tidspunkt men ser ut som det har gått greit likevel. Siste og egentlig eneste aksje ble lagt inn natt til mandag, samboer er på jobbreise nå og vi har hatt besøk frem til igår så det har dessverre blitt lite babydans:rolleyes: Men ingenting er vel umulig selv om jeg har lite tro denne måneden!
5E79751D-70B0-4985-97CA-E599F8EDBEF6.jpeg

Kjenner det skjer ting i høyre eggleder nå, har gjort det siden i går på kvelden, så regner med eggløsning er idag og jeg er vel da 1DPO i morgen! Blir spennende å lete etter symptomer :p

Spennende følger reisen din :) Masse lykke til! Skal selv begynne med el-tester for første gang og går turnus, tørr ikke ta el-tester på jobb :rolleyes: så blir ikke fast tidspunkt for meg heller, så fint å høre at det går greit :)

Så spennende med prøving! ❤️ Håper dere er heldige med at det klaffer fort! Høres i alle fall ut som du har en veldig oversiktlig og grei syklus. Det er jo positivt :) anbefaler eggløsningstestene fra easy@home (kjøpte på Amazon, ca 350 kr for 100 stk inkl. Frakt) eller babyplan, blir litt billigere enn de du har brukt tror jeg. Easy@home er de som «hører til» Premom-appen også. Lykke til med prøvingen!

Spennende følger reisen din :) Masse lykke til! Skal selv begynne med el-tester for første gang og går turnus, tørr ikke ta el-tester på jobb :rolleyes: så blir ikke fast tidspunkt for meg heller, så fint å høre at det går greit :)

Takk for at du følger! Sitter litt langt inne å teste på jobb ja, vet liksom ikke hvor jeg skal kaste ting eller få sneket det med meg inn på do så da får det bare bli sånn :p Men lykke til, til deg også! Vi får krysse fingrene for at vi slipper å teste så lenge ;)

Så spennende med prøving! ❤️ Håper dere er heldige med at det klaffer fort! Høres i alle fall ut som du har en veldig oversiktlig og grei syklus. Det er jo positivt :) anbefaler eggløsningstestene fra easy@home (kjøpte på Amazon, ca 350 kr for 100 stk inkl. Frakt) eller babyplan, blir litt billigere enn de du har brukt tror jeg. Easy@home er de som «hører til» Premom-appen også. Lykke til med prøvingen!

Ja, er veldig fornøyd med syklusen min og føler meg veldig heldig med den kjenner jeg, ser det er flere som sliter med lange og ustabile :( Har sett på de testene og tenkte å bestille faktisk, men håper jeg ikke får bruk for alle hvertfall :hilarious: Hvor lang frakttid er det?

CD15/DPO2
Føler meg helt normal enn så lenge, annet enn mye kremete utflod når jeg kjente på tappen idag. Den er forøvrig hard, høyt oppe og lukket. Tuppen er vendt mot ryggen men det er den ganske ofte hos meg. Er uansett for tidlig til at det skal være tegn på noe annet enn at EL nettopp har vært :p Fortsatt lite håp denne runden men merker at det holder meg litt mer nede på jorda når det kommer til symptomer, og det er bare bra :D

Her er et skjermbilde fra Premom! Som sagt første gang jeg tester etter EL, for å kunne vite litt mer om lutealfase til de neste månedene. Jobber turnus så vanskelig å få til å teste til samme tidspunkt men ser ut som det har gått greit likevel. Siste og egentlig eneste aksje ble lagt inn natt til mandag, samboer er på jobbreise nå og vi har hatt besøk frem til igår så det har dessverre blitt lite babydans:rolleyes: Men ingenting er vel umulig selv om jeg har lite tro denne måneden!
Vis vedlegget 363069
Kjenner det skjer ting i høyre eggleder nå, har gjort det siden i går på kvelden, så regner med eggløsning er idag og jeg er vel da 1DPO i morgen! Blir spennende å lete etter symptomer :p
Hehe alt er mulig for å si det slik! Her er det 3 uker til termin og vi la inn aksjer 1 gang to dager etter positiv eggløsningstest i desember. Begge to hadde vært syke og jeg fikk plustelig eggløsning 4 dager før "planlagt" I forhold til syklusen, så "alt" er mulig. Jeg hadde ingen tro på den mnd og det var så vidt jeg gadd å ta en test 22.desember. Og jaggu med var den ikke veldig positiv!!! :-) Masse lykke til!

Hehe alt er mulig for å si det slik! Her er det 3 uker til termin og vi la inn aksjer 1 gang to dager etter positiv eggløsningstest i desember. Begge to hadde vært syke og jeg fikk plustelig eggløsning 4 dager før "planlagt" I forhold til syklusen, så "alt" er mulig. Jeg hadde ingen tro på den mnd og det var så vidt jeg gadd å ta en test 22.desember. Og jaggu med var den ikke veldig positiv!!! :) Masse lykke til!
Sier du det ja:angelic: Kjenner håpet blir litt høyere når jeg leser sånn :rolleyes: Men prøver å holde meg selv ned på jorda som sagt så får overbevise meg selv om at det ikke har gått noen dager til hvertfall :hilarious:

Hei og velkommen inn hit :hello Ser at vi er nær i alder og generelt ikke så ulik livssituasjon, så blir veldig spennende å følge med deg videre :Heartred

4DPO/CD17

Intet nytt å meddele her egentlig, kun mye utflod men det er vanlig for meg rett etter EL så legger ikke noe i det. Hadde en intens stikking midt i livmora idag, var liksom sentrert på midten nederst i magen. Varte kun i et par minutter og siden har jeg ikke kjent noe til det. Er jo for tidlig til at et eventuelt egg har festet seg så ikke godt å si hva det var men det var hvertfall ikke innbilning for jeg måtte krølle meg sammen i noen sekunder der :p

7DPO/CD20

Lite å oppdatere her altså, føler meg helt normal :arghh: Hadde mareritt i går, noe jeg aldri har og kjente meg litt støl på høyre side rundt livmorområdet men det har gått over. Får stadig mindre tro på at det har klaffa selv om håpet fremdeles er der da jeg de forrige syklusene mine har hatt menssymptomer fra 5-6DPO, ser jeg i Flo-appen. Flere som sier de ikke hadde noen symptomer den måneden det klaffa så kanskje..:angelic: Tappen er veldig lukket da, mer lukket enn den var på dette tidspunktet forrige syklus.

8dpo/cd21

Murrer og styrer litt nede i livmora nå og har fått litt akutt vondt i korsryggen, er litt tidlig for det får jeg som regel kun 1 dag før mensen kommer o_O Prøver å ikke ha for mye håp da, tenker ikke å teste før 11dpo på lørdag :angelic:

9DPO/CD22

TMI: Har MYE, hvit utflod, og tappen er så høyt oppe at jeg såviiidt klarte å nå den med fingertuppen… kan det være at det skjer noe likevel kanskje :eek: Men ingen andre symptomer egentlig, ikke spesielt ømme bryster. Er fortsatt veldig varm o_O Blir to lange dager til lørdag nå kjenner jeg ;)

11dpo/cd24
Røk på en test, blendahvit vanligtest fra babyplan :hungover: Som forventet, med kun babydans 1,5 dag før eggløsning. Så da gjør meg bare klar til TR kommer, sannsynligvis ikke før mandag eller tirsdag. Fremdeles ingen symptomer, de litt ømme brystene har gått over :p Klaffer det neste gang får jeg i så fall positiv test på bursdagen til samboeren, hadde jo vært litt koselig det også - OG vi har ferie rundt eggløsning, så masse tid og energi :angelic:

Kjedelig med negativ test, ikke over før TR kommer så klart, men man har vel ofte en følelse på hvordan det går. Virker som forholdene ligger til rette for neste runde! :p Ville vært koselig med positiv test på bursdagen hans :D

CD1
Tanta kom til jeg våknet idag, hurra :wtf: Er veldig glad jeg har korte sykluser på 25 dager, for da er det plutselig bare 11-12 dager til EL :D Tradisjon tro bestilte jeg nettopp el-tester og preggotest fra babyplan :Heartred Har litt troa på neste periode nå, føler forholdene ligger godt til rette med ferietid og masse energi til sengekos :laughing5

CD3
Veldig rar mensen denne gangen. Spotta bare brunt hele mandag, med en pause uten noe på papiret eller på tampong/innlegg på noen timer. Noe friskt blod på kvelden, friskt blod i hele går men med veldig liten mengde enn normalt for meg på dag 1 og 2 da jeg som regel blør veldig mye de første dagene. Idag har det vært lite, omtrent en halv tampong og det kommer lite på papiret og ned i do. Tilnærmet ingen mensensmerter. Snodig. Var ferdigvaksinert i januar så er ikke grunnet noe vaksine eller noe heller o_O Vet jo noen har en litt rar mensen rundt ikm og er gravide, men jeg har ikke noen symptomer så tviler på det. Ikke testet siden jeg testa negativt 11 dpo. Regner med det bare er en litt rar mensen, hender seg vel det også :rolleyes:

Babler i vei til meg selv dagboka her jeg, må bare få skrevet ned til eventuelt kommende sykluser så jeg slipper å være like forvirret hver måned :hilarious:

Ta en test da, bare for sikkerhetsskyld ;) Med siste fikk jeg først suuuuper svak strek på 12 dpo. Type så svak at jeg nesten måtte holde den imot lyset for å se streken:hilarious:

Back
Topp