Startlån

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Stemmer det at dette er et kriterie for å få startlån?
"Din bosituasjon er ikke tilfredsstillende. Du må kunne dokumentere hva husstanden kan betale samlet og være i stand til å betjene renter og avdrag på lånet."

Vil det da si at om man kan leie så får man ikke startlån?

Nei, det betyr det ikke. Det betyr f.eks at dere har for liten plass for familien der dere bor nå, eller at dere ikke kommer inn på boligmarkedet pga dere mangler egenkapital :)

Nei, det betyr det ikke. Det betyr f.eks at dere har for liten plass for familien der dere bor nå, eller at dere ikke kommer inn på boligmarkedet pga dere mangler egenkapital :)

Takk for svar :)
Får ikke opp lånekalkulatoren og mye annen informasjon ser du, pc'n min nekter å åpne dokumentene :(

Takk for svar :)
Får ikke opp lånekalkulatoren og mye annen informasjon ser du, pc'n min nekter å åpne dokumentene :(

Om dere ønsker startlån så hadde jeg ventet til etter nyttår med å søke om dere har mulighet. Husbanken går dessverre tom for penger og da er de ganske strenge med å låne ut. I førsten av året har de flere midler og da får man lettere lån :)
Du kan jo også ringe å høre hvordan det er i din kommune nå?
Kjedelig at du ikke får opp noe nå :(

Om dere ønsker startlån så hadde jeg ventet til etter nyttår med å søke om dere har mulighet. Husbanken går dessverre tom for penger og da er de ganske strenge med å låne ut. I førsten av året har de flere midler og da får man lettere lån :)
Du kan jo også ringe å høre hvordan det er i din kommune nå?
Kjedelig at du ikke får opp noe nå :(

Det var lurt. Jeg står å vipper mellom enda lengre tid på aap eller ufør nå, så jeg bør sikkert vente til jeg får en avgjørelse. Det er sikkert lettere å få startlån som ufør? Iom at det er fast inntekt. Om jeg får det da. Det kan jo hende at Nav ønsker å tøye strikken enda litt til :P

Det var lurt. Jeg står å vipper mellom enda lengre tid på aap eller ufør nå, så jeg bør sikkert vente til jeg får en avgjørelse. Det er sikkert lettere å få startlån som ufør? Iom at det er fast inntekt. Om jeg får det da. Det kan jo hende at Nav ønsker å tøye strikken enda litt til :P

Det vil jeg tro, en uføre er en fast inntekt, mens aap kan forsvinne.
Jeg ville nok prøvd å fått dette på plass så fort du kan, så ventet på nyåret med å søke i husbanken :)
Vi snakket akkurat med husbanken for vi ville refinansiere lånet vårt. Men de var tomme for penger :p hihi

Back
Topp