Starte på nesespray...

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Jeg skal starte på nesespray nå dag 22 i syklusen den 7 mars, men har ikke fått komtrolltime før den 26 mars, det blir jo 19 dager. Fikk beskjed om at jeg skulle gå på spary i 14 dager, er ikke det litt rart og få timen så seint da, eller er det vanlig og gå fem dager ekstra???

Slett ikke unormalt, det, nei. Jeg brukte nesespray i tre uker før oppstart. Det var ikke noe problem :). Du kan jo selvsagt ringe klinikken, bare for å forhøre deg, men som oftest skyldes noe lengre nedregulering at tidene skal passe inn med når klinikken har kapasitet.

Jeg sprayet i 2,5 uke. :)

Jeg gikk 3 uker på spray før kontroll. Etter hva jeg har forstått spiller det ingen rolle hvor lenge mange går på spray før man begynner med sprøyter, så lenge man er nedregulert. Så om det passer bedre for klinikken at du går 3 uker så velger de det :)

Aha. Skjønte ikke helt hvordan hun regnet siden jeg fikk beskjed om å gå på den i to uker. Men skyver det på el og neste tr evt da om man ikke blir gravid?

Sprayen gjør så kroppen blir nedregulert, så du har ingen egen syklus under forsøket, det er sykehuset som styrer den, det er jo også veldig individuelt hvor mange dager man bruker sprøyter. Men det er klart om man går 2 uker ekstra på spray vil jo alt forskyve seg, så om man er vant til å få mensen en bestemt dato i mnd vil jo det endre seg :)

De bruker gjerne sprayen for å tilrettelegge ting. Slik som for meg, da jeg har vært offshore, så har jeg måtte gå 21 dager på spray før kontroll. Akkurat på dette forsøket så klusset jeg litt til, med tanke på at jeg klarte å starte 5 dager fortidlig på spray, og i tillegg til det så ville de ikke sette meg opp på sprøyter på første kontroll pga en vann syste som de ville sjekke ikke vokste. Så i dag på kotrollen så har jeg da gått 34 dager på spray, og endelig i morgen, 5 uker på spray blir det hormon sprøyter :D Nå er det ikke mange ukene før jeg er ruger igjen :)

Back
Topp