Starte butikk!!!!

ORIGINAL: Småbarnsmor88

Ja det var ikke dumt[:D] Må nok sette meg en del inn i det ja[:)]
ORIGINAL: turbo trash

Jo klart det er bedre, men nå er det sånn at hvis vi skulle flytte til hjembygda så er det ingen høyskole dr...
Så tanken og ideen var bare "hvis" vi flytta dit og jeg kunne starte med noe eget; hva kunne jeg drive på med??

Jepp, skulle få starthjelp fra bestefaren min[;)]
Skjønner at det blir hard jobbing, ikke noe å ta for lett på, men jeg er villig å prøve[:D]

har du råd til det da?

du kan jo ikke regne med overskudd de først årene...

dessuten er det hard jobbing utover vanlig tider..

er det ikke bedre å invistere i utdanning. kanskje ta noen kurs i bedrift og butikkledelse..

kurs via nett... kjenner du noen som driver for seg selv? du kan jo ta en markedsanalyse å se hva folk vil ha og trenger. og hva de er villige til å betale

vet det høres spennende ut. mn det er mer jobb enn man tror..[;)]

Hehe, kjenn nestn alle dr...født og oppvokst dr[:D]
ORIGINAL: Elin_75

Vanskeleg det der...å finne den perfekte sjanger på så liten plass. Kjenner du folk der?

Jepp, har nok dæ, og trur ikke bygda trenger flere enn dn[;)]
Tipper det blir intriger hvis jeg skulle begi meg ut på cafe-konkurranse[:D]
ORIGINAL: zarafina

Ja det er helt klart, men har allerede en finfin restaurant der[:)]
ORIGINAL: zarafina

Når det er så få som bor der, er det nok bedre med noe som alle "trenger"
Noe servering er nok bedre enn klær feks

Oki[:)]

men har dem noe cafe da? et sted man kan sitte på nett/lese avisen/ ta en god kopp kaffe/lunsj?

Bedriftene i bygda er veldig familie-drift! Så er nok ikke plass til noe nytt dr nei...Men kan alltids høre...
[:D]

Tenkte litt på Styvis-bedriften, men er nok altfor lite marked...[&:]
ORIGINAL: Angelicka24

Jeg og søsteren min driver og vurderer diverse franchisekonsept, men på en så liten plass så spørs det om det er aktuelt for franschisegiverne. Du kan jo søke litt på franchising på nettet, men helt ærlig så spørs det om det er innteressant å selge en del av konseptet sitt til noen som har så lite utdanning. Du kunne ikke tenkt deg å søke jobb på de butikkene som er der da?

Det aller første jeg ville gjort var å lage en markedsundersøkelse hvor du skriver ned noen alternativer innbyggerne kan velge mellom så gir du de muligheten til å komme med ønsker om hva de kunne tenke seg å ha i bygda, også får du et lite overblikk over hva du burde satse på [;)]

Smart![:D]
ORIGINAL: latterjenta

Det aller første jeg ville gjort var å lage en markedsundersøkelse hvor du skriver ned noen alternativer innbyggerne kan velge mellom så gir du de muligheten til å komme med ønsker om hva de kunne tenke seg å ha i bygda, også får du et lite overblikk over hva du burde satse på [;)]

Som andre skriver, start med en markedsundersøkelse du. Mye kommer jo an på hvor i landet denne plassen er, hvilke type mennesker som bor der etc. En markedsundersøkelse vil ihvertfall gi deg en god pekepinn på hva du eventuelt kan satse på.

Men jeg må jo innrømme at jeg reagerte litt når du skrev at du ikke har råd til høyere utdanning nå, men ønsker å starte egen bedrift/butikk. Er det noe som er dyrt så er det hvertfall nettopp det å starte for seg selv. Om man er dyktig og har en god dose flaks kan det jo gå supert etterhvert, så tanken er jo kjempespennende. Men som andre her skriver, det er de første årene som er verst, og man trenger en god kapital for å begynne. På lik linje med designere, kunstnere etc. I tillegg hadde det sikkert vært en god idè å ta diverse kurs, og en høyere utdanning hadde heller ikke skadet. Kanskje du må smøre deg med tålmodighet og legge et skikkelig godt grunnlag før du gjør alvor av planene dine. DA kan vi snakke god business [:)]

Ønsker deg uansett lykke til [:D] Regner med du hiver ut litt info her når du har bestemt deg og kommet igang [;)]

En kafe som også selger klær, garn eller gaveartikler for eksempel, så satser du på flere hester... kanskj edet finnes lokale "kunstnere" som vil selge sine produkter hos deg mot å betale deg en del av fortjenesten, eller liknende

Back
Topp