stardust

Tone1

Elsker forumet
Heisann.

Ja jeg endte med ks sist også. Jeg ble satt i gang pga høyt blodtrykk, MYE vann i kroppen, halsbrann og oppkast og mangel på søvn over tid. Det ble en mislykket igangsettelse fordi livmoren ikke ville åpne seg. Etter å blitt satt på drypp på max tid og mengde så ble det bestemt ks. Jeg fikk økt epedural siden den hadde så utrolig bra virkning på meg. Det resulterte i at jeg fikk blodtrykksfall og de mistet hjertelyden på Sondre. Det ble et katastrofe ks tilslutt og sondre endte på intensiven i 4 døgn.

Denne gangen har utenlandske leger funnet en cyste på 6 cm som var tvilling etter sondre ( mente de på st.olavs) Så byttet jeg sykehus. Der mente de det ikke var cyste men en stor muskelknute som lå så nært opp til ks arret at det var kun ks som var løsningen for meg. Dette mente en polsk lege. Han fant også en svak livmorhalstapp. Så på de to neste kontrollene har jeg hatt ei norsk kvinnelig lege. Hun finner ut at livmorhalstappen min har vokst ut til over normalen og at muskelknuten er ca 6 cm men at den ligger så pass langt unna ks arret at det ikke har noe å si. Hun finner derfor ingen medisinsk grunn til at jeg skal ha ks denne gangen.

Hvem skal jeg stole på???
Siden der derfor var så ille sist ønsker jeg helst ks selv. Men denne kvinnelige legen sier at barnet har best av å bli født på vanlig måte. Selv om ingen kan garantere meg at livmora åpner seg denne gang.

Huff... sliter med dette jeg... ikke lett synes jeg.
Nå skal jeg på kontroll igjen den 21.8. på sykehuset. Og den 22. skal jeg til jordmor. Da skal jeg ha en seriøs samtale med henne...

Ang. ks. så er det jo en stor operasjon. Jeg var heldig og hadde så og si ingen plager i etterkant med skuren. Slapp unna betendelser og alt for mye glipper i såret. Jeg var ganske fin i formen etter ks sist og synes derfor ikke det er noe big deal å skulle ha ks igjen. andre jeg kjenner har hatt mye plager med infeksjon i såret og betente områder. Klar for dem kan jeg skjønne når de sier de helst ikke vil igjennom en ks igjen.

Var det svar på noe du lurer på?
Bare spør igjen [:)]

Dytter.

hjelpe å døtte

tror kje hun har det:)

stini kom an å les nå

takk for at du delte den dramatiske historien din tone!godt det endte bra iallefall!!!!!!

skjønner godt du er usikker,selv tror jeg jeg ville satset på nytt planlagt KS.dersom den ikke åpner seg denne gang heller kan det jo bli like hektisk...[8|]

ja det er jo best for barnet å blir født vaginalt,men med planlagt ks blir den jo ikke utsatt for stress el andre ting.

det er jammen meg ikke lett å stå over for slike valg...jeg vet GODT hvordan du har det der....

jeg heller mest på KS selv,da jeg er redd for hva som kan oppstå under en sete fødsel,det kan gå helt bra ja.mange som gjør det...men det er også stor nok risiko for at ting kan bli kompliserte.noe som ikke er bra for barnet...

jeg vil heller miste den fødselsopplevelsen å være sikker på at barne kommer til verden på en fredlig måte:)

ikke minst for å nevne ting som kan gå galt for min egen del om jeg skulle født i sete.men det blir jo en annen historie,man kan ikke gå rundt å tenke på hva som kan kansje gå galt.men når det er snakk om babyen min tør jeg ikke ta noen sjanser!blir litt tøffere når det bare er meg selv det hadde stått på[8D]

eneste ulempen  for  meg med KS slik jeg ser det er evt innfeksjoner som du nevner ol i ettertid.vil være like frisk å rask som med snuppa jeg[:D]for å ikke nevne arret...men det er jo en kosmetologisk ulempe slik som meg så mange andre ting ved en fødsel...litt må man jo regne med[:D]

hvordan ser ditt ut foresten?regner med di gjør en like god jobb ved planlagt,haster eller katastrofe ???[8|]

Jeg skjønner deg godt ja, at du vurderer ks viss det er snakk om setefødsel.

Arret mitt er helt fint det. Viser nesten ikke. Nå skal jo det sies at jeg har valker som skjuler det meste [8D] Arret går langs trusekanten så det ville ikke vist om jeg var flatmage dame og ville gå i bikini. Da viser trekkmerkene mye mer enn dette [:)]

Back
Topp