Stamp

Cakegirl88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Skal i utdrikningslag i helgen der hvor planen er å være på ei hytte og sitte i stamp i 1 time. Hva tenker dere om dette?
Jeg vet at vi kan sitte i det så lenge vi ikke blir overopphetet. Mange føder jo i badekar jeg så selv i badekar i over 1 time under fødselen.
Vil ikke si noe om graviditeten ser dere :-)

Jeg tok Jacuzzi forrige svangerskap, så tror ikke en stamp er noe særlig verre.. Likevel skal man være litt forsiktig med det mot slutten av svangerskapet for å unngå bakterier osv. :)

Sant. Men ofte er man ikke så i form at man holder ut i ekstrem varme. Jeg kaster opp er det for varmt i dusjen liksom. :p

Men du bør tenke på varmen også ja.

N E I !

Ikke pga varmen, for det spiller ingen rolle. Men man skal ikke sitte/bade i varmt vann sammen med andre pga bakterier. Msn kan få infeksjoner som kan spre seg til knøttet.

Vi har egentlig fysio svømming med jenta vår hver tirsdag, i 37 graders vann. Legen min sa at jeg har hatt min siste svømming da jeg var hos han i uke 4+3.

Dette står vertfall om det å bade i badekar, så da vil jeg tro at stamp er verre igjen:

* Kan jeg bade i badekar? Alt med måte, er det noe som heter. Å sitte riktig lenge i en glovarm badestamp er ikke bra når du er gravid, og kanskje spesielt ikke i første trimester (første tre måneder).
Grunnen er at hele kroppstemperaturen da vil øke, hjerterytmen vil øke og du utsetter fosteret for stress. I begynnelsen av svangerskapet, når nervesystemet og alle organene dannes, er fosteret spesielt utsatt for påvirkning.
I denne fasen er det mer grunn til å være forsiktig enn ellers. Men les ikke dette som et råd om at du ikke kan ta deg karbad hvis du har lyst til det. Selvfølgelig kan du bade, men behøver du å ha det på det aller varmeste?

Back
Topp