Stamming

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Sønnen min begynte i 1.klasse i år. Det er noen elever i klassen som ikke er så grei med han. På mandag når jeg hentet han på skolen så jeg at noe var galt. Han var stille og hadde trukket seg helt tilbake. Han er vanligvis høyt og lavt og sitter ikke mye stille.

På vei hjem skulle han fortelle meg noe, men han stammet så grådig at han fikk ikke frem det han skulle si før vi var nesten hjemme.

Jeg har spurt han om det var noe spesielt som skjedde på skolen på mandag og han fortalte at han ble slått hardt i brystet av en gutt i klassen. Stammingen har ikke blitt noe bedre og jeg har gitt beskjed på skolen.

De fortalte at det var noen som begynner å stamme fordi det er så mye nytt, og at de kommer til å følge med, men ikke gjøre noe med det enda.

Er det noen her som har erfaring stamming og hvor lenge man må stamme før man får noe hjelp for det?

Nå har han bare stammet i 3 dager, men jeg vil jo gjerne gjøre noe med det hvis det er mulig. Han har aldri hatt noe problemer med stamming før.

Har ingen råd og komme med, men håper inderlig at det går over fort. Og håper at det er noen lærere som er obs' e på dette med gutten din. Han ska jo så absolutt ikke ha det sånn, stamming eller ei!

Stakkars sønnen din, fikk så vondt i mammahjertet da jeg leste dette. Har diverre ingen råd. Klem

Ingen råd her heller, men tror jeg ville ringt kommunen og fått prate med en logoped. Må jo være mye bedre å ta dette ved rota enn at det skal utvikle seg! Ta saken i egene hender, ikke alltid man skal høre på det lærerne sier. Jeg hadde ikke godtatt det svaret om det var mitt barn. Lykke til og håper det løser seg raskt.

Her har kommunen/familiens hus et lavterskel tilbud hvor familien kan ta kontakt og spørre om råd uten at skolen nødvendigvis er innblanda. Mulig at det finnes noe der dere bor også ? .Hadde tatt tak i dette med en gang ihvertfall før det fikk mulighet til å utvikle seg noe.

Back
Topp