stallarbeid og hest mens man er gravid.

Huffsa

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Hei!

er det noen her som har noen erfaring med å holde på med hest når man er gravid? Jeg har lest om det forskjellige steder og det er ikke helt til å bli klok på, noen er for og andre er imot.. Nå har det seg jo sånn at jeg jobber i stall og steller 1 ponni og 2 hester, hvor jeg da har det daglige stellet av boksene dems, foringer og alt ved å ha stall, i tilleg til at jeg rir begge de to hestene stort sett hver gang jeg har stallen. så er jo naturlig nok skeptisk til om det er ok å være så mye i stallen og ri såpass mye eller om jeg burde la være?

Det er vel igrunnen bare faren for skade dersom du skulle falle av hesten som er noe å tenke over. Ellers skal det vel ikke være noen risiko forbundet med hest/stall? :)

Jeg driver egen stall og tar inn hester til trening. Og jeg spurte legen min, da fikk jeg til svar at det jeg var vandt til å gjøre kunne jeg bare fortsette med. Og hun var ikke bekymret i det hele tatt. Men sa at når magen ble større skulle jeg være veldig trygg på at jeg ikke kom til å falle av, for det kunne være farlig .. jeg rir nå 4-5 hester 5 dager i uka. Var på ultralyd idag og alt står bra til med nurket ☺

Jeg driver egen stall og tar inn hester til trening. Og jeg spurte legen min, da fikk jeg til svar at det jeg var vandt til å gjøre kunne jeg bare fortsette med. Og hun var ikke bekymret i det hele tatt. Men sa at når magen ble større skulle jeg være veldig trygg på at jeg ikke kom til å falle av, for det kunne være farlig .. jeg rir nå 4-5 hester 5 dager i uka. Var på ultralyd idag og alt står bra til med nurket ☺

Enig med du :)

Jeg går bare skritteturer med min fremover.

Back
Topp