Stakkars??!!

ma81

Flørter med forumet
"Stakkars unge!" er reaksjonen jeg får fra folk når jeg forteller termindatoen...! Har termin 31. desember. Skjønner ikke helt problemet jeg da... Er glad og stolt uansett jeg [:)] Folk burde utvikle sosiale antenner før de får slippe ut blandt andre mennesker!

Vet du,jeg tenker litt sånn jeg også..
Ikke direkte stakkars,men det blir jo kjipt å ha bursdag i slutten av desember..
Minst i klassen,siste mann som får moped lappen,tett opp med jul osv..
Jeg kjenner flere som har bursdag i jula og de sier at det er veldig kjedelig og det forstår jeg godt..
MEN det er jo ikke noe vi kan bestemme...
Blir barnet født i desember så er det jo bare slik og slik vil det alltid være da[:)]

den kan vel like gjerne bli født i januar og være først til alt. verre med de som har termin tidligere i desember, tenker nå jeg da.

Har også desverre alltid litt tenkt sånn, men ikke noe man sier høyt til i hvertfall.... Har en kusine som er født 30 des og hun har alltid fått bursdags og julegaver sammen, blir liksom en dag i steden for to[&:] Uansett ikke mye å gjøre med uansett, babyen kommer når den vil og d blir jo kjempe flott uansett hvilken dato![:)] Ville lukket ørene, nyt tiden og gled[:D]

ja jeg og tenker egentlig litt sånn.

selv om jeg har en fetter som har bursdag to dager etter jul og stortrives med det.
tror bare foreldrene og besteforeldre ect må passe på at de ikke samler gaven og kjøper en stor istedenfor.
ungene er mer opptatt av å få gavene begge dagene og ikke bare ett stort akebrett o.l. den ene dagen.

når det gjelder minst i klassen og sist i alt så er jeg enig, har selv bursdag tidlig på året og alle har vært sjalue der når jeg fikk moped lappen o.l.

om min gutt mot formodning skulle komme i desember tror jeg vi setter han tilbake ett år, altså begynner ett år senere på skolen.
er STOR forskjell på barna som er født i januar og begynner som 6 og ett halvt åringer og de som er født i desember og er 5 og ett halvt.
mye bedre å gi de fortrinnet med å være elst, lettere å lære og henge med ofte da.

vet det om dagen er "vanskelig" å få dette igjennom hos pp-tjenesten. MEN når alt kommer til alt er det vi som kjenner barna våre best. og vi må få bestemme om barna er klare fysisk og psykisk eller ikke.

ei i klassen min begynnte på skolen ett år for tidlig. da hadde pp-tjenesten gjennom uhorvelig med tester ment ho var klar siden ho kunne lese litt osv. eneste grunnen foreldrene ville ho skulle begynne før var at ei i gata der de bodde skulle begynne da siden ho var ett år eldre (dårlig grunn, man får alltid nye venner).
når denne jenta begynnte på skolen gikk ho med smokk, hadde to smokker med seg faktisk. og grev utrolig lett (minste i familien og godt bortskjemt).
man er ikke skolemoden når man bruker smokk altså.
dette resulterte i mobbing fra 1 klasse og hele veien gjennom barneskolen og en del på ungdomsskolen også.
da kan jo foreldrene spørre seg selv om hvor moden og lurt valget var. må se litt på andre ting enn om de kan lese eller ikke altså.

dette ble ett langt innlegg. sorry. sterk mening om emnet. hehe.

Jeg er født 27 desember. Og nå er det greit..[:D] Men jeg håper att gutten venter til 2010 før han kommer altså[:D]

Helt ærlig så skjønner jeg den reaksjonen jeg altså.. På de som sier stakkars. De mener jo ikke noe vondt med det, men det er jo en kjent sak at mange unger som er født tett inntil jul ikke liker det noe særlig.. [:)]

Ikke bry deg om det. [:)]

Lillefoxen: det er ikke PPT-tjenesten som bestemmer dette, det er skolesjefen i kommunen. Det er bare barnehagene som ofte drar inn PPT og PPT som ikke har "vett" til å si nei. Foreldre kjenner ungene sine best, og det er deres vurdering skolesjefen skal høre på. :)

Eneste PPT kan si noe om er om barnet har lovfestet rett til spesialundervisning. Noe som jo ikke er tilfellet når barnet begynner på skolen ett år før eller etter "normert" tid. Det koster jo ingen noe ekstra penger... :)

må innrømme at jeg tenker litt sånn jeg og.

både det å ligge på sykehuset i jula,være borte fra snuppen i jula og det å være født sent på året.

men hun kommer når hun kommer[:)]
blir nok supert uansett[:)]

Ene gutten min er født 21.12. jeg husker vi kom hjem fra sykehuset på julekvelden[:)]
Han er ganske liten av vekst også, men det har aldri plaget han! Det er klart det er stor forskjell på han og de veslevoksne jentene som er født i januar, men gutten min er veldig flink med tall og bokstaver. Han regner i hodet og har så smått begynt å lese litt nå Han har akkurat begynt på skolen, 5,5 år, og stortrives!!

Men det skal sies at halvbroren som er født 08.12 samme året er helt annerledes. Hadde han vært min hadde det ikke vært aktuelt å sende han på skolen før neste år!
SÅ det er store idividuelle forskjeller, en må bare se an hvert enkelt barn[;)]

Må innrømme at jeg tenkte sånn før jeg også... men nå når jeg selv har termin 31.12/01.01 så bryr jeg meg ikke lengre. Småen skal få komme akkurat når han vil (bare ikke nå [8D]) til og med på julaften om så skulle være. Det eneste kjedelige er jo det med lappen, aldersgrenser osv, men tror nok de overlever helt fint [:D]

Kjedelig å a bursdag i romjula, jeg snakker av personlig erfaring. Men er enig med deg at folk burde ikke bare buse ut med sånnt. Fokuset skal jo være på det nye livet og ikke på når den lille kommer.
Er du førstegangsfødende er det stor sansynlighet for at du går over termin uansett, men ungen kan jo komme før også.

Du får bare la de komentarene prelle av og heller fokusere på det vakre lillebarnet som vokser seg stor og sterk inne i magen din[:D][:D] 

Back
Topp