Stakkars pusen :(

Devina skrev:
be om å få flytende antibiotika? Katten min hadde nettopp ovi hun og, og hos oss får vi kun flytende. Er sånn barneantibiotika som lukter jordbær. Sprøyter bare den over våtfor så sluker katten det =)

Og katter kan ha både biola og vanlig youghurt. Det at de ikke tåler melk er bullshit. Dyrleger anbefaler biola når kattene er litt forstoppet.

det var hent nytt for meg.  er vokst opp med at katter IKKE skal ha melk, og mine egne katter har blitt dårlig av det.

blessa skrev:

¤Sunshine¤ skrev:
du bruker dyrebutikk eller veterinærmat?   hvis ikke START med det.

ellers får hun krystaller i urinen hele tiden eller uvi da.
er alt for mye salt i en junk fooden fra matbutikkene.  =(

Har dessverre kjøpt butikkfor. 

Hvordan er Matmons-foret fra felleskjøpet? 

begynn med veterinærmat/dyrebutikkmat, så kan du forebygge at det kommer igjen =)

vet ikke hvordan den felleskjøpmaten er.

Jeg bare åpner munnen hennes, dytter tabletten ned i halsen og holder igjen munnen hennes til hun har svelget jeg. Da slipper pusen den vonde tablettsmaken ihvertfall.Var en kamp de 2-3 første gangene jeg gjorde det, men etter det gav hun opp litt og kjemper ikke så fælt i mot. Også får hun en dæsj tunfisk etter tabletten er vekk, og da er det greit igjen :))

Enkelte måte er vel å bare pytte den bak i halshålet sånn at den ikke har noen andre valg enn å svelge, å heller gi pusen noe leverpostei eller noe annet nam nam etterpå :)

Det er nok ikke farlig at hun får bare noen ml  med melk/melkeprodukter, vil jeg tro. Har hørt noe om at katter er laktoseintolerante. Men noen ml kan vel ikke skade. Har nå prøvd å blande det med melk = ikke noe bedre. Fikk et tips av ei her inne om å blande tabletten med leverpostei smeltet i vann, og prøvde det tidligere i dag. Tror det gikk litt bedre, så skal se hvordan hun reagerer på det neste gang også.

Back
Topp