Stakkars pusen min

endelig_vår_tur

Forumet er livet
Maiblomstene 2017
Han kom nettopp inn og jeg syntes jeg kjente en kul på hodet hans, så mens han ligger på fanget mitt så kikker jeg litt nærmere og skal bare skille hårene litt for å se om det er et sår eller bitt eller hva enn det er. 
Får så vidt delt hårene litt så renner det gult puss ut, og fytti grisen for en lukt, fikk tørket det bort, og prøvde å legge et lite trykk på kulen for å få ut mer, og det kom mer. Da det til slutt var litt blod i det sluttet jeg.

Han har ikke virket plaget med det, men blir nok en tur til dyrlegen på mandag. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre i mellomtiden ?  Skal jeg bare la ham gå ut som vanlig ? 

Kan være en betent hårsekk, eller en bitt som har blitt betent. Kan være greit å få det sjekket hvis pusen må ha litt antibiotika...

Jeg tenker vel bitt som har blitt betent selv. 
For det er enkelte av naboene som har ukastrerte hannkatter, og  vår katt er kastrert hannkatt, men han godtar ikke att andre ypper seg på han.. 

Uff, stakkars!
Men positivt at det kom ut blod, det tyder på at du har fått ut det meste/all betennelsen (om det er det det er)
Men uansett lurt å dra til dyrlegen!

Min katt hadde fått ei bitt i hodet.. Selvfølgelig på en søndag.. :( Ringte en vakthavende dyrlege som sa at jeg skulle prøve å "klippe" håret rundt såret og få renset det godt! De sa jeg kunne bruke pyrisept..

Hadde renset såret jevnlig, og ellers latt katten leve som normalt over helga. Sålenge den ikke er av typen som kan være borte i dagesvis? ;P
Og så rett til dyrlegen mandag morgen.. ;)

Det hadde vi på katten vår i våres. Han hadde blitt bitt i slåsskamp, og så var det bakterier un der huden som skapte puss. Det måtte spyles hos dyrlegen, og så fikk han antibiotika og måtte holde seg inne ti dager med åpent sår og krage...

Jeg ville renset med saltvann eller klorheksidin fram til mandag, og deretter latt veterinær avgjøre om det kan være nødvendig med en antibiotikakur. Bra det er på hodet, for det verste er om katten får slikket på det.

jeg hadde rensa og dratt til dyrlegen i morra. trur kanskje jeg hadde holdt pusen inne også .

Vi har en katt som får verkebyller bare han ser en annen katt stakkar. Har hatt han til dyrlege noen ganger pga det, og det vi har fått beskjed om er å rense godt med pyrisept og gni godt med basmisin salve på, og komme inn dersom det ikke roer seg iløpet av 4-5 dager.

Takk for svar. Har renset med pyrisept både igår og idag. Blir uansett dyrlegen imorgen.

Back
Topp