Stakkars jente!

Sa ikke moren til kompisen at du var på butikken, da? :S Mulig jeg misforstår, men jeg hadde ikke sent ungen hjem igjen før jeg visste at du var tilbake og at han visste hvor du var.

Mulig ho ikke så sms, ikke vet jeg.. Jeg tok hvertfall sjansen på at han var der siden han hadde vært lenge nok borte til at han var der og kom til å være der..

Uff stakkars. Vi går til naboen og ut av campingvogn men aldri uten babycall med kamera så vi kan følge med. Dattera mi er 1.5 åren kommer aldri til å slutta med babycall hvis vi går ut. Får dårlig samvittighet hvis jeg ikke hører hu når jeg er på do. Aner jo aldri hvor lenge de har vært våkne.

Det trenger ikke være mer som ligger bak nei, men bv har en uke på seg til å undersøke før de bestemmer seg for om de henlegger eller går videre med saken.
En uke? De har 3 mnd her i kommunen!

Jeg hadde aldri forlatt huset med sovende barn, før de var gamle nok til å være hjemme alene.
Med baby kunne jeg kanskje ha gått over til naboen med babycallen på. Men straks de blir mobile hadde det ikke vært aktuelt.

Har dere lest saka frå Danmark? Der 2 fedre står utenfor døra, plutselig går brannalarmen og dei klarer ikkje redde barna, eine faren dør også. Men om det hadde skjedd noko i huset mens mor var hos naboen? Derfor har dei varsla barnevernet, det er uansvarleg å forlata barn aleine. Og eg håper at dei undersøker saka godt, enn om det er påkjenning og bli undersøkt, gjerne mor ender med og få ein del veiledning?

Det hørs rart ut, etter en uke skal de bestemme seg for om de går videre eller ikke.
Hentet fra kommunens side:
"Barneverntjenesten har plikt til å gjennomgå henvendelser om begrunnet mistanke om omsorgssvikt snarest og om nødvendig gjennomføre en nærmere undersøkelse innen 3 måneder."

Da har de sikkert en uke her også med å "gjennomgå henvendelsen", men de har tre måneder på å undersøke saken...

Hentet fra kommunens side:
"Barneverntjenesten har plikt til å gjennomgå henvendelser om begrunnet mistanke om omsorgssvikt snarest og om nødvendig gjennomføre en nærmere undersøkelse innen 3 måneder."

Da har de sikkert en uke her også med å "gjennomgå henvendelsen", men de har tre måneder på å undersøke saken...
Ja det har de , om develger å gå videre med saken vil jeg tro. Hvertfall det som er mest vanlig

Flott at det er varslet til barnevernet!
Jeg personlig synes slike ting er veldig uansvarlig. Om du forlater barnet ditt alene, har du jo ingen garanti for hva som skjer når du ikke er der. Kanskje ramler barnet ned trappa mens det leter etter foreldrene, og trenger akutt hjelp, men ting går forferdelig galt fordi ingen er hjemme og kan hjelpe.
Slike ting vet man faktisk aldri.

Det er uansvarlig jeg hadde aldri gjort det.

Back
Topp