Stakkars jenta mi..

kimb

Glad i forumet
Når vi sto opp om mandagen, var Oda Sofie blitt forkjølet[:'(]
Snørrete, tungpustet og stygg hoste. Dro til legen i går, onsdag, bare for å sjekke..Fant ut at det er bedre og dra en gang for mye..Tok blodprøve, for å sjekke om det var RS-viruset, noe det ikke var. Men, man føler seg bare så hjelpesløs, når det surkler i brystet og det er så lite du kan gjøre. Hadde liksom vært litt enklere om hun kunne snyte seg(er vel litt for mye forlangt for ei på 2 mnd[;)] ) Prøver i allefall så godt jeg kan med snørrsuger, saltvannsdråper, morsmelk i nesa og nesespray. Får håpe det ikke sitter i så alt for lenge.
Åhh..Var godt å få det ut[:)]

ikke lett..ikke sover babyen når de er tett i nesa osv.du får ha lykke til,går sikkert over snart.

Huff.. stakkars liten, ja... Tror ikke du skal bruke morsmelk i nesa. Hs sa at det kunne bli klebrig der inne av det, men det rare er at de på sykehuset sa at det bare var å bruke mm i nesa.. men, virker mer fornuftig det hs sier synes jeg. I øynene var det bare fint å bruke mm

ORIGINAL: dua

Huff.. stakkars liten, ja... Tror ikke du skal bruke morsmelk i nesa. Hs sa at det kunne bli klebrig der inne av det, men det rare er at de på sykehuset sa at det bare var å bruke mm i nesa.. men, virker mer fornuftig det hs sier synes jeg. I øynene var det bare fint å bruke mm

Den tanken slo meg faktisk i dag da jeg tok mm i nesa på henne, for den er jo ganske klissete..Så da tror jeg at jeg slutter med det.

Ja, sikkert lurt med sin egen vurdering sånn innimellom :), og ikke stole blindt på hva andre sier bestandig ;)

ORIGINAL: kimb

Når vi sto opp om mandagen, var Oda Sofie blitt forkjølet[:'(]
Snørrete, tungpustet og stygg hoste. Dro til legen i går, onsdag, bare for å sjekke..Fant ut at det er bedre og dra en gang for mye..Tok blodprøve, for å sjekke om det var RS-viruset, noe det ikke var. Men, man føler seg bare så hjelpesløs, når det surkler i brystet og det er så lite du kan gjøre. Hadde liksom vært litt enklere om hun kunne snyte seg(er vel litt for mye forlangt for ei på 2 mnd[;)] ) Prøver i allefall så godt jeg kan med snørrsuger, saltvannsdråper, morsmelk i nesa og nesespray. Får håpe det ikke sitter i så alt for lenge.
Åhh..Var godt å få det ut[:)]

Marcus hadde RS-virus i begynnelsen av februar. Vi var på Ahus, og der tok de ikke blodprøve, men sugde ut snørr, som ble sendt dyrking.

Her er historien jeg skrev om det...;
Min kjere deilige lille Marcus begynte å hoste fredag for litt over en uke siden. Ringte Ski legevakt søndag kveld, for da synes jeg det var så stygg hoste. Kom til ski, og den dritten av en lege sa at denne ungen er helt frisk! -Jeg HATER den legevakten!!!!!!!! (Har vært litt for mye der nå, med feil diagnose)

Ringte legen min på mandag, men han var syk, og legevakten gidder jeg ikke mer, derfor ventet vi til tirsdag. Fikk da komme til legen min, som lurte på RS-virus. Han ville se det an litt ut over dagen, så skulle jeg ringe han tilbake. Det gjorde jeg, for Marcus ble bare værre. Da ble vi henvist til Ahus. De mistenkte RS-virus eller kikhoste... (Gjett om jeg fikk angst da!)

Marcus fikk kjemisk adrenalin (tror jeg det var!) og saltvann i innhalator, og det så ut til å lette litt for han. Dette fikk han hver 3.time, og han så ut til å bli bedre på torsdag. da fikk vi også svar på hurtigtesten til RS-viruset, og den var negativ. Vi trappet ned på innhalatoren, og han fikk ikke noe gjennom natten. Fredag morgen ble han mye værre igjen, og da var det bare å sette i gang med innhalatoren igjen... :-(
Fredag formiddag kom svaret på den "vanlige" testen på RS-viruset, og den var positiv... Men nå ble han bare bedre og bedre, og lørdag formiddag fikk vi reise hjem, etter nesten en uke i isolat! (Kjedelig med 4 hvite vegger for mor ja! hehe)

God bedring til prinsessen din da!![;)]

God bedring til lille Oda, godt det ikke var noe alvorlig[;)]

Takk for hilsnene[:)]
Får se det an til uka. Leste en plass at det var normalt at det varte i en uke, så får vi bare krysse fingrene for at det går over.

Huffa..stakar lita! Håper hun blir fort bra igjen da! [:)] Vært litt snørr og hoste her og, men heldigvis ingen feber...vet åssen det er med tett nese ja. Ene natta våknte BA hver time og gråt stakar. Er ikke lett å være mamma når en liksom ikke kan gjøre noe for nurket sitt nei [&:]

ORIGINAL: kimb

ORIGINAL: dua

Den tanken slo meg faktisk i dag da jeg tok mm i nesa på henne, for den er jo ganske klissete..Så da tror jeg at jeg slutter med det.

Vi ble lagt inn på sykehset da mille var 2 uker gammel... Pga pustevansker, virus, snørr og slim osv! Da sa han overlegen der at vi ikke skulle gi melk i nesen, kanskje ved en liten forkjølelse sa han, men ikke når det er mer enn det :) Så vi sluttet med det med engang :)

God bedring. Trøsteklem

Back
Topp