Stakkar..

Margrethe82

Gift med forumet
Er det flere som plages med at melken kommer for fort når dere ammer?[8|] Bare lillegutt er borti venstrebryst så står melkespruten..Han blir utrolig stresset av det, og idag kastet han opp nesten alt han spiste, (han gulper hver gang han har spist fra denne siden)!
Har dere noen tips til hvordan jeg kan unngå dette? Har prøvd å håndmelke litt på forhånd, men det har ikke hjulpet så mye..Er litt usikker på hvor mye jeg kan "tømme" meg før han skal spise? Er så mye melk på den siden også,så jeg kan liksom ikke la være å gi fra den (eller?)

Merker hun ofte setter i halsen fordi det kommer så fort. Det er spesielt når det er lenge siden jeg har amma, som feks om morgenen. Av og til vil hun ikke fortsette å spise på en stund når det har skjedd[:(]

Et tips er jo at du kan pumpe deg litt først da, til strømmen av melk er LITT mindre..... Så gir du han det du har pumpet på flaske, etter at han har spist litt fra puppen..?

ORIGINAL: Jóga

Melkeoppsamler! La det renne så den fylles opp til det slutter å renne av seg selv. Det som renner ut kan man bare samle opp i en kopp/bolle og fryse senere.. Funka veldig bra her sist, måtte bare følge med og huske og tømme (hadde på oppsamler på den puppen jeg ikke amma på). De fylte seg opp minst 2 ganger bare ved å renne av seg selv, så det ble endel melk.. [:)]

Hvor kan jeg få tak i en slik da?

Back
Topp