Stakkar Oda mi....

ORIGINAL: Regan

ORIGINAL: StinkiStini

Å herregud!
Er det så ille?![:(][:(]

Trykk i henne modne bananer, svisker, druer, rosiner?

Stakkars jenta!

Men hva hjelper det med klumpen på størrelse med en appelsin som står i åpningen???[&o]

Oh gad![&:]

Trykke rundt da? Så kanskje bajsen smuldrer seg litt og kommer ut?

Er hun hysterisk? Må jo være utenkelig vondt!
Stakkars unge!!

Det er så hardt Stine, du ville ikke trodd det engang. Var som å ta i steinbiter...
Klarte ikke klemme det flatt i dopapiret etterpå, så hadde neppe klart å presse det mens det va der inne...[&o]

Åherregud![:(]
Det er ille!

Hun gav opp da? Fikk sove?

Off, håper det løsner imorra altså.
Det der må være helt sinnsykt smertefult!

skaff microlaxs! (klyster)
dette er så vondt for de små, og de kan utvikle vegring..
og begynn med lactolose i morgen...[:(][:(]

har selv dyttet rundt en åpning sprengt så stor som en fem-er, for at kulen med bæsj skulle komme ut!!![&:][&:]

ORIGINAL: lenemor

Stakkars liten!! Håper dere får ut mer i morgen - og jeg ville ikke fulgt rådene til folk her inne om mat som virker lakserende... etter keisersnittet mitt begynte jeg med laktulose når jeg merket at jeg ikke kom meg på do... da hadde det gått fire dager siden snittet... drakk laktulose hver dag i en uke, og plutselig virket det - men jeg hadde fremdeles steinhard avføring i tarmen (den blir jo ikke løs selv om man produserer masse ny helt løs avføring). Jeg lå tvekroket på sykehussenga mi og klarte nesten ikke å reise meg for krampene da magen jobbet for å få ut det løse, mens det var full stopp

Japp. Nettopp derfor jeg ikke vil raske det ut.... For det er STEINHARDT, mye og kompakt, så det siste vi vil er at hun bæsjer det så fort ut at hun sprekker.
Det samme sa legevakten.

Åherregud![:(]
Det er ille!

Hun gav opp da? Fikk sove?

Off, håper det løsner imorra altså.
Det der må være helt sinnsykt smertefult!

Vi ga opp alle... Hun får samle krefter til i morgen.
Hun hadde så vondt i natt at det var helt forferdelig....[&o]

Nikoline hadde forstoppelse for litt siden.. Da masserte/trykket vi mellom tissen og rumpa. Det område som er mellom der liksom. Da kom det med engang.

Men kan jo legge til at det ikke var store som appelsiner da.. Men hun har akkurat begynt å få fast bæsj.

Stakkar jenta di, masse lykke til

ORIGINAL: shiby

Nikoline hadde forstoppelse for litt siden.. Da masserte/trykket vi mellom tissen og rumpa. Det område som er mellom der liksom. Da kom det med engang.

Men kan jo legge til at det ikke var store som appelsiner da.. Men hun har akkurat begynt å få fast bæsj.

Det er ikke det at det ikke kommer, greia er at det kommer for mye på en gang i altfor stor klump, så vi må skrape ut litt etter litt ellers vil hele henne sprekke der nede[&o][X(]

ORIGINAL: shiby

Det er ikke det at det ikke kommer, greia er at det kommer for mye på en gang i altfor stor klump, så vi må skrape ut litt etter litt ellers vil hele henne sprekke der nede[&o][X(]

Uff, stakkar [:(][:(]

Gi parafin! Eneste som mykgjør ordentlig!

Stakkars jenta di! Jeg har ingen gode råd, men jeg håper at det ordner seg på en best mulig måte. Ikke noe godt å ha det slik. [&o]

huff- stakkars liten[&o]

Syns dere gjør det rette.. ta det med skje, det som dere fåt tak i ..

masse lytte til med morgendagen, og forsåvidt natten..

Huff...stakkars[&o] Lucas hadde det samme i går, ikkje så stor som en appelsin men mandarin.. ga han microklyx å da tok det 30 min så hadde han bæsja ut den kjempeklumpen!

ORIGINAL: løve78

Gi parafin! Eneste som mykgjør ordentlig!

*Googler litt rundt*

Ja, ser det her... [&o]
Huff.... Stakkar.... Får se om vi kan få fikset det i morgen før vi må dra på jobb[&o]

Kanskje du kan prøve å gi en microlax (mini klyster) som du spruter inn i rompa og deretter mykgjør avføringen.

Laktulose og lakserende mat vil ikke gi noe effekt på den harde avføringen som allerede ligger i endetarmen.

Hvis hun fortsetter å plages med hard mage er det bedre å gi laktulose og evt. lakserende mat forebyggende.

så lenge det står i endetarmen så er hun forstoppet, og da trenger hun hjelp til å få det ut.
Jeg ville heller ha gått for et micolax miniklyster enn å rote med skje oppi der[:)]
kjøp laktulose og begynn å gi henne fast, det er reseptfritt på apoteket - smører systemet hennes littegranne.

Stakkars lille [&o] Er så fælt når de har vondt og man ikke får gjort noe.

uff da , stakkers lille pia:(

Ikke godt, håper oljen fikser det og det kommer ut litt og litt.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

så lenge det står i endetarmen så er hun forstoppet, og da trenger hun hjelp til å få det ut.
Jeg ville heller ha gått for et micolax miniklyster enn å rote med skje oppi der[:)]
kjøp laktulose og begynn å gi henne fast, det er reseptfritt på apoteket - smører systemet hennes littegranne.

Skjeen har aldri vært rotet oppi der, den har vært på utsiden av åpningen hele tiden.

ORIGINAL: Refleksheks

Herlighet, så grusomt det høres ut.. Stakkar, lille jenta di!
Og så vondt det må være for dere å se henne slik ..
Er hun ofte forstoppet?
Blir jo dessverre raskt en ond sirkel, når barnet etterhvert gruer seg for å gå på do fordi det gjør så vondt..
Håper det kommer litt og litt - og at hun får det ut i morgen!

Nei, hun er aldri forstoppet...

Håper ikke hun blir redd bæsjing[&o]

Stakkars jente[:(] Fikk ordentlig vondt av henne!! Håper dere får ordna det snart!

ORIGINAL: *yummymummy*

jeg fikk frysninger når jeg leste dette her. Stakkar lita!
Og ikke minst, stakkar dere!
syns det høres ut som om dere handler helt på riktig måte.
Og krysser fingrene for at dere får en roligere natt i natt, og at hun får samlet krefter til i morgen.
om dere ikke får det ut, ville jeg tatt henne med til legen, og fått henvisning til barneavdelingen på sykehuset.

Det sykeste av alt er at jeg har drømt dette... At det kom til å skje.
I drømmen min endte det med at de la henne i narkose og snittet litt og fikk det ut[:o][&:][X(][&o][:(]

De drar til legen i morgen for å sjekke.... Men det er liksom om å gjøre å skrape det som er i åpningen mens det er på vei ut.... Det hjalp en god del i sted, skrapet av en god klump og to, men det er masse igjen enda[&o]

Back
Topp