Stakkar Oda mi....

Regan

Forumet er livet
Hun har forferdelig forstoppelse... Har kjempevondt av henne....[:(]

Det var på vei ut i sted, men vi valgte å stoppe henne for vi var redd hun skulle sprikke[:(]
Ringte legevakten til slutt, så nå har vi sprøytet inn olje og pirket litt ut med en skje...[:(] Men det er en del igjen inni der[&o]
Hadde så vondt av henne[:(][:(]

Sover nå, må prøve igjen i morgen tidlig[&o]

Pirke ut med skje? [&:] Er det ikke bedre med klyster da, høres litt mer behaglig ut iallefall!

Å herregud!
Er det så ille?![:(][:(]

Trykk i henne modne bananer, svisker, druer, rosiner?

Stakkars jenta!

uff stakar liten.. jeg har ikke noen tips, men håper det snart gir seg!

IKKE bruk skje!!!

ORIGINAL: StinkiStini

Å herregud!

Stakkars jenta!

Bananer er forstoppende!

Har dere prøvd med laktulose?

Uff, stakkars liten.
Det er jo så sykt vondt.

Marcus var sånn på nyttårsaften, hadde sikkert spist litt for mye jall i jula..
Så da måtte vi hale og dra og hjelpe han med å få det ut.. Stakkars!

Men hun er jo så liiiten!

Kjøre på med rosiner og druer?

Uff ja det er ille...

Har hatt masse avføringsproblemer her og forstoppelser..  Tre ganger har hun presset endetarmen ut.. :/  

Sviskesaft kan hjelpe og..    Eller laktulose eller lignende avføringsmidler. Eller klyster.  Bør ihvertfall få ordnet med at hun får avføringen ut imorgen så hun slipper fler plager..  Stakar.. 

Lykke til!  Håper hun får sove godt inatt!

Å herregud!

Stakkars jenta!

Men hva hjelper det med klumpen på størrelse med en appelsin som står i åpningen???[&o]

ORIGINAL: snuppa08

Å herregud!

Stakkars jenta!

Bananer er forstoppende!

Har dere prøvd med laktulose?

Ja laktulose er kjempe effektivt! Når det har kommet så langt som hos snuppa di så råder jeg deg til å gi ho det. Funker kjempe fint for mi snuppe!!

Klyster mykgjør den klumpen. Ikke bruk skje, bruk heller fingeren med hanske på evt.

ORIGINAL: Kleo

IKKE bruk skje!!!

Fikk beskjed om å bruke skje av legevakten, da gjør vi det...

Det er ikke snakk om å ha skjeen OPPI rumpa![>:]
Når hun presser så skraper jeg av det som er på utsiden.

ORIGINAL: Regan

Å herregud!

Stakkars jenta!

Men hva hjelper det med klumpen på størrelse med en appelsin som står i åpningen???[&o]

Oh gad![&:]

Trykke rundt da? Så kanskje bajsen smuldrer seg litt og kommer ut?

Er hun hysterisk? Må jo være utenkelig vondt!
Stakkars unge!!

Utapå er noe annet ja... Men vær veldig forsiktig. Lykke til

ORIGINAL: Kleo

Klyster mykgjør den klumpen. Ikke bruk skje, bruk heller fingeren med hanske på evt.

Det hadde ikke gått her vertfall.... Det måtte skrapes av det som var i åpningen.

Stakkars liten!! Håper dere får ut mer i morgen - og jeg ville ikke fulgt rådene til folk her inne om mat som virker lakserende... etter keisersnittet mitt begynte jeg med laktulose når jeg merket at jeg ikke kom meg på do... da hadde det gått fire dager siden snittet... drakk laktulose hver dag i en uke, og plutselig virket det - men jeg hadde fremdeles steinhard avføring i tarmen (den blir jo ikke løs selv om man produserer masse ny helt løs avføring). Jeg lå tvekroket på sykehussenga mi og klarte nesten ikke å reise meg for krampene da magen jobbet for å få ut det løse, mens det var full stopp

Sviskepure har alltid gjort susen her...
Men vi har ikke hatt alvorlige problemer med det....

Uff, håper det bedrer seg snart.

Det vi gjorde ofte, når hun slet, var å "pirke" med en q-tips med olje på, i rumpaåpningen. Ikke inni, men utenpå. Dette kunne stimluere til trykketrang og til å få den ut.

ORIGINAL: Regan

Å herregud!

Stakkars jenta!

Oh gad![&:]

Trykke rundt da? Så kanskje bajsen smuldrer seg litt og kommer ut?

Er hun hysterisk? Må jo være utenkelig vondt!
Stakkars unge!!

Det er så hardt Stine, du ville ikke trodd det engang. Var som å ta i steinbiter...
Klarte ikke klemme det flatt i dopapiret etterpå, så hadde neppe klart å presse det mens det va der inne...[&o]

Gå på apoteket i morgen tidlig å kjøp et microklyx til henne, det løser opp klumpen, og virker ganske kjapt. Dere kjenner ingen som jobber på et sykehjem eller noe...kanskje dere kunne lånt et microklyx der....

Back
Topp