stakkar *med bilder *

mariannnilsen

Forumet er livet
lille jenta vår , ho har hofteleddsdyplasi, og må ligge med pute mellom beina i 6 uker [:'(].. noen andre som har/har hatt unger med det , eller kjenner noen ?? og ble de helt bra igjen ?? legen sa at ho ant er helt fin om 6 uker , men leste på nettet at ca 5 prosent måtte ha videre behandling

uffa[X(][:(] aldri vært borrti[&o]

Jeg har ingen erfaring med hofteleddsdysplasi, men jeg vil bare få si at du har en helt nydelig datter! Så skjønn Lykke til med snuppa deres.

ORIGINAL: blåbamse

Jeg har ingen erfaring med hofteleddsdysplasi, men jeg vil bare få si at du har en helt nydelig datter! Så skjønn Lykke til med snuppa deres.

takk for det[:D]

Søøte snuppa!! [:D]

Sambo har hatt det, (og hans mor og bror), så vi var på UL for å sjekket gullet for et par uker siden, men slapp unna hoftefeil denne gangen gitt! Men hvertfall har ingen av dem slitt med det etter endt behandling, så det er nok store sjanser for å bli bra. Lykke til! [:)]

ORIGINAL: Fiolen

Søøte snuppa!! [:D]

Sambo har hatt det, (og hans mor og bror), så vi var på UL for å sjekket gullet for et par uker siden, men slapp unna hoftefeil denne gangen gitt! Men hvertfall har ingen av dem slitt med det etter endt behandling, så det er nok store sjanser for å bli bra. Lykke til! [:)]

så bra dere slapp unna [:D] var visst 6 ganger så mange jenter som får dett enn gutter... er jo veldig glad det ble oppdaget så tidlig , men er noe dritt med den store puta[:'(]

Datteren til ei venninne har nettopp blitt 100 % friske meldt med den hofteplagen.. [:)]
Hadde den skinna på i 2 mnd og er nå helt frisk :)
Skjønne jenta di :) du skal se at hun blir helt frisk [:)]

Nurket vårt skal til ktr for og sjekke det, for dei såg ei antydning til det på barselavd. Får snart innkallinga.
Jenta di e nydelig [:)]
Kor he du kjøpt den babygymmen? såg så koselig ut å ligge inni slik.

ORIGINAL: sjukesøster

Nurket vårt skal til ktr for og sjekke det, for dei såg ei antydning til det på barselavd. Får snart innkallinga.
Jenta di e nydelig [:)]
Kor he du kjøpt den babygymmen? såg så koselig ut å ligge inni slik.

takk for det ...
får håpe dere slipper unna, men det er jo bedre å finne det ut tidlig enn senere .. etter de er 6 mnd og ikke har fått behandling var det visst mye vanskeligere å ordne ..
har kjøpt den på toysrus, er veldig fornøyd med den [:D]

Må hun ha den puten hele tiden? Sånn med tanke på plass i vogn og bilstol... [:)] Kjempeskjønn er hun [:)]

ORIGINAL: lille snegle

Må hun ha den puten hele tiden? Sånn med tanke på plass i vogn og bilstol... [:)] Kjempeskjønn er hun [:)]

ja utenom når ho bader og skifter bleie [&:] .

ORIGINAL: blåbamse

Har vært borti det mange ganger. 4 av venninnen mine har hatt barn med pute. Det kommer til å gå helt fint. De fleste har puten på litt lenger enn 6 uker, så du må ikke bli lei deg hvis det skjer. At de har funnet ut at hun må ha den så tidlig er bra. Hun blir spart for mye ved å bli ferdig med behandlingen nå.

Når de blir større er det skinner som blir brukt. Eller i værste fall operasjon og gips i mange mange måneder. Så selv om det er kjipt akkurat nå er dette mye bedre enn alternativet.

Jeg har en nettside med informasjon du kan ha bruk for hvis du lurer på noe eller har glemt noe av informasjonen du fikk på sykehuset. http://www.frejkas.no
Her finner du info om hva som er "feil" med hoftene, tips fra andre foreldre som har hatt barn med hofteleddsdysplasi mm.

Vi snakket faktisk om dette i går. Om hvor fort man glemmer hele pute greia når den er av, selv om det var så trist når de fikk vite at de måtte bruke dem.
Det kommer til å gå kjempe bra.

Det er en facebook gruppe som heter putekrigerene du kan melde deg inn i også.

Lykke til [:)]

dont worry;)
Vilde Mari måtte ha skinne for HD da hun var 5 mnd, Hadde dem op i to mnd, dag og natt. Så 3 mnd med skinne bare natten.
Da jeg fikk beskjed om det gråt jeg. tenkte dem verste tanker. Men det gikk strålende.. =) Og dem mnd var over før jeg viste ordet av det;) Rekner med vesla her også får;) Håper dem ser det på første kontroll (har ikke fått innkallelse enda). Men vilde såg dem det først på andre kontroll.. derfor var hun 5 mnd, å det er litt kjip tid, da dem begynner og snu seg, sitte osv. men hun tok fort igjen da hun var ferdig med dem dagen;)

Hun er så søt altså![:D] Har ingen erfaring dessverre, men høres ut som de fleste har god erfaring[:)] 

Hun er jo så søt og god :)
Ja, kusinen min hadde det da hun var liten, ca 5 år siden nå, og hun er heeelt fin idag. Som regel så blir jo resultatet kjempe bra !=)

Jeg måtte ligge med det når jeg var liten - og har iallfall ikke hatt noen plager med det i ettertid! [:)] visste ikke om det før jeg ble gravid en gang[;)] vi skal på ul på tirsdag med mathias. håper ikke de finner noe der! men han hadde en knekk i hoften da legen sjekket han på sykehuset - så måtte visst vært på ul uansett om jeg hadde det eller ikke.. [&:]

Back
Topp