Stagnert litt i vekst?

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
Har flere rundt meg som har sagt at jeg ikke har blitt stort større i det siste, og har dette er vanlig for gravide som fikk mage fort i starten. Og har jo lagt merke til det sjøl at den vokser ikke med lik hastighet lengre.

Flere som har opplev dette? Eller hørt?

Jeg vokste fort i starten, og flere sa, til min store irritasjon, at det måtte være tvillinger... Men har ikke fått vert hos legen å målt meg enda, glemte timen i går...

Jeg vet at jeg vil bli større frem til fødselen, men hadde vert kjekt om det ikke skjedde så fort, fir da blir jeg gedigen... Og må ha gjør til absolutt alt :/

Jordmor sa til meg at det var vanlig å flate ut på slutten, som man kan se på den linja på det symfysemål-skjemaet. Man hører jo ofte at folk går opp mye på slutten, men håper ikke det gjelder alle :)

Jeg prøver å få tatt bilder med et par ukers mellomrom nå og merker at det skjer ekstremt lite med kulen nå i forhold til hva det gjorde :)

jeg fikk også spørsmål om tvillinger en stund - og nå sier ALLE som ikke kjenner meg fra før: er du virkelig så langt på veg, så liten du er, og lignende, enda jeg ligger over det grønne feltet på helsekortet :p

Tror kanskje jenta mi gjemmer seg en del i ryggen min og at det er derfor jeg ikke ser stor endring, for målingen av magen jordmor tar, vokser :)

Jeg prøver å få tatt bilder med et par ukers mellomrom nå og merker at det skjer ekstremt lite med kulen nå i forhold til hva det gjorde :)

jeg fikk også spørsmål om tvillinger en stund - og nå sier ALLE som ikke kjenner meg fra før: er du virkelig så langt på veg, så liten du er, og lignende, enda jeg ligger over det grønne feltet på helsekortet :p

Tror kanskje jenta mi gjemmer seg en del i ryggen min og at det er derfor jeg ikke ser stor endring, for målingen av magen jordmor tar, vokser :)

Akkurat samme her :)

Samme her! Dette er min første.. jeg vokste enormt fort i starten, og flere spøket om tvillinger! Det gikk til et punkt hvor jeg følte meg snakket om og uvell i egen kropp.. lei av kommentarer som "Du kommer til å bli gedigen!". Hehe :) er lav og slank, så forandringen ble fort stor! Nå er det flere som sier at jeg ikke ser ut til å være så langt på vei og mange som kommenterer hvor lite jeg har vokst i det siste. Gutten vår ligger litt over kurven, men innenfor normalen :)
Og til tross for mye fokus i starten ELSKER jeg gravidkroppen min.. men kjenner at lungene kunne hatt litt bedre plass til tider :) trenger ikke bli såååå mye større nå :P

Du vil jo vokse litt, men det går litt saktere nå mot slutten heldigvis :) det at noen plutselig legger på seg mye, er at de hovner opp i hele kroppen og da ser man jo mer gedigen ut :p noen får bare vann i bena og sånn, og noen får overalt, tror det er vanligst at det skjer nærme fødsel da..

Jeg har fått der gjevt over hele kroppen, så jeg føler meg stor :-P

Og lungene må ha krympa ;)

Samme her. For 2 mnd. siden sa folk "er du ikke lengre på vei??", men nå sier de at jeg ike har vokst, men at de kan se at magen er strammere, som at babyen vokser men ikke jeg. Og det stemmer i grunnen med hva jeg føler også, selv om SF målet allikevel har fulgt kurven.

Det føles som at det eneste jeg gjør for tida er å vokse :yuck: skjønner ikke helt hvordan det skal ende 9 uker fra nå. En annen ting jeg ikke skjønner er dette konstante behovet folk har for å kommentere den gravide kroppen. Jeg har aldri opplevd et større fokus på min vekt og kroppsfasong som de to gangene jeg har gått gravid. Enten det er kommentarer om at jeg ser så innmari liten ut, eller andre ganger hvor gigantisk magen har vokst på så kort tid, så er regelen et veldig fokus på vekt og kropp. Jeg synes egentlig ikke noe særlig om det, for underliggende kommuniserer det at alle har et blikk på den gravide kroppen, og enten du går opp eller ned i størrelse, så kommer det ganske tydelig frem fra kommentarene at det er positivt å se liten ut ift svangerskapslengde. La nå den gravide kroppen får være litt i fred sier nå jeg. Selv kommer jeg ihvertfall aldri til å kalle en gravid dame stor eller liten igjen!

Har stagnert litt her også. Men tror det er litt fordi jeg fikk mage veldig raskt. Er jo fjerdegangs og det er ikke så lenge siden sist sv.skap, da er det vanlig at livmora "buler" litt ut i starten. Men ligger fortsatt innenfor normalen og jeg vokser jo litt (bare ikke i samme tempo :p )

Har stagnert litt her også. Men tror det er litt fordi jeg fikk mage veldig raskt. Er jo fjerdegangs og det er ikke så lenge siden sist sv.skap, da er det vanlig at livmora "buler" litt ut i starten. Men ligger fortsatt innenfor normalen og jeg vokser jo litt (bare ikke i samme tempo :p )

Oj, ditt fjerde barn <3 det er drømmen :) gratulerer!

Det føles som at det eneste jeg gjør for tida er å vokse :yuck: skjønner ikke helt hvordan det skal ende 9 uker fra nå. En annen ting jeg ikke skjønner er dette konstante behovet folk har for å kommentere den gravide kroppen. Jeg har aldri opplevd et større fokus på min vekt og kroppsfasong som de to gangene jeg har gått gravid. Enten det er kommentarer om at jeg ser så innmari liten ut, eller andre ganger hvor gigantisk magen har vokst på så kort tid, så er regelen et veldig fokus på vekt og kropp. Jeg synes egentlig ikke noe særlig om det, for underliggende kommuniserer det at alle har et blikk på den gravide kroppen, og enten du går opp eller ned i størrelse, så kommer det ganske tydelig frem fra kommentarene at det er positivt å se liten ut ift svangerskapslengde. La nå den gravide kroppen får være litt i fred sier nå jeg. Selv kommer jeg ihvertfall aldri til å kalle en gravid dame stor eller liten igjen!
Helt enig med deg!

Back
Topp