Stadig like bekymret for murringene mine :(

firetretoen

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Septemberlykke 2015
I dag er jeg 4+3 og er stadig plaget med mensmurringer.... Har visst at jeg er gravid siden rugedag 9... Så fort jeg f.eks løfter 4-6 kg så kjenner jeg det strammer der nede og får skikkelige murringer... Sånn hadde jeg det i fjor også, men begynte og blø på dagen da jeg var 6 uker på vei, og mista... Er så utrolig redd for gjentagelse :( Det må jo være meninga at man skal kunne gjøre noe??? Her faller alt på mannen om dagen, akkurat som det var i fjor før jeg mista 13. desember... Jeg ligger masse og hviler mye, og da kjenner jeg stort sett ikke noe... men litt burde jeg vel kunne gjøre også? Hva er deres erfaringer om murringer?? Er det helt vanlig eller er det et tegn på at noe er galt? Jeg går stadig på toalettet bare for og forsikre meg om at alt er bra og at det ikke er noe blod i trusa... Blir smårar av dette her!! Hadde vært takknemlig for og høre deres erfaringer om dette!

Det høres helt normalt ut, OleBrum! Svarer selv om jeg ikke tilhører her inne. Hadde mye av det i starten av svangerskapet og det skyldes ofte at ligamentene som holder livmoren oppe strekkes. I tillegg skjer det store endringer hormonelt som påvirker alle bindevevsstrukturer (som for eksempel disse ligamentene). Det kan gi smerter, typisk ved løft osv. Det er overhodet ikke farlig, bare ubehagelig. Skjønner at du er engstelig, men som sagt hadde jeg det på nøyaktig samme måte i mange uker i begynnelsen av svangerskapet (også etter at jeg hadde mistet den ene av de to spirene, det hadde altså ingen sammenheng med at ting gikk galt). Sender deg en god klem og håper du gradvis klarer å tro at dette skal gå bra! Det gjør jo mest sannsynlig det. Ikke sant?! ;)

Jeg kjenner meg også veldig igjen og må innrømme jeg aaaav og til blir litt bekymret men prøver å ikke tenke noe på det. Kjenner det jeg kanskje vil kunne kalle strekk og de kan jeg kjenne litt oftere hvis jeg er aktiv/går mye... så tror nok som knerten sier at det er normalt :) vi må bare fortsette å tenke positivt, dette svangerskapet er ikke noen andre svangerskap, dette er et helt nytt og unikt svangerskap! :)

Heia, æ har d på samme måte egentlig og huske æ va ganske bekymra, va på UL ikke så leng sia, ble litt roligere v å få hør hjerteslag :) e 7+6 fortsatt sterke smerter av å te, men må bare hold ut og tenk positivt til det gir sæ :) håpe det bli bedre for dæ snart

Takk jenter :) var inne på august-forumet og der var det veldig mange som hadde det samme, så nå slapper jeg mye mer av :) :)

Jeg hadde masse murringer i begynnelsen av begge mine svangerskap, gikk bra begge gangene!! Håper du klarer å senke skuldrene og nyte julen med spire i magen! God jul, OleBrum

Back
Topp