Stadig flere barn sitter bakovervendt :)

Ikke i bruk

Forumet er livet
Nye tall viser at over halvparten av barna i alderen 1 til 3 år nå sitter bakovervendt i bil. – Dette er veldig positivt, men vi jobber for å få med oss resten også, sier Carina Henske i Trygg Trafikk.

Sitter ditt barn bakovervendt? Hvor gammelt er barnet?

Les hele artikkelen her

Ja, 15mnd. Har kjøpt rent bakovendt bilstol, så her blir det ingen nåde før han er minst 4 år

Det går fremover ihvertfall, men syns enda flere i den aldersgruppen skulle ha sittet bakovervendt.

Snuppa er 4 år og har kjempe god plass bakovervendt og skal sitte der i ihvertfall et år til antar jeg :) hadde ikke kommet over i bilstol nå uansett siden hun kun er 14 kg :)

Frøkna satt bakovervendt til hun var nesten 4,5 år, og hun er veldig lang for alderen, så det var vi godt fornøyd med. Egentlig kunne hun ha sittet lengre, men vi snudde i forbindelse med bilferie, og da likte hun det så godt, samt at det var ganske trangt for beina, så vi tenkte hun var så stor at det var greit.

Er nå 7 år og 3 mnd, like lang som fjerdeklassingene på skolen, men sitter enda på pute.

Ja, 2 år og skal minst sitte til hun er 4 år.
Uforsvarlig med noe annet.

Så bra!! Vesla satt bakovervendt til fire år og det skal lillebroren på ett år også, noe annet er uaktuelt.

Ja. To av tre. Snart bare en av tre antar jeg.

Eldstemann er 7,5, ble snudd et par mnd før han ble seks.

Mellomste er fem og snus muligens i sommer.

Yngste er bare fem mnd og blir sittende den veien noen år til.

Måtte snu sønnen min da han var 3,5 år pga han var så lang og gråt av ryggsmerter etter 15 minutter. Har fremdeles dårlig samvittighet for det :( Han spør enda om han ikke kan sitte bakovervendt...
Lillesøster er bare 9 mnd og sitter enda i babysetet. Skal ikke snus før hun er over 4 år!

Vi måtte snu rett før barna fylte 2 år.
Jeg er 1.80cm og mannen er 1.94cm. Barna våre er ganske lange, så var ikke plass dessverre.

Gode nyheter, men jeg ser fortsatt folk som ikke engang har bilstol til barna. :o

her er hun ikke mer enn 10 mnd, men har bilstol som bare kan brukes bakover i konebilen. Det blir forsåvidt ingen nåde i hovedbilen vår heller. Bakover ER tryggest! :) Viktig viktig! :)

Nyfødt og snart fire, begge sitter bakovervendt. Kommer til å ha storesøster bakovervendt så lenge hun passer i setet.

Så bra at folk har blitt flinkere men dessverre fortsatt mange som snur for tidlig

Min satt selvsagt bakover til over 4år ( nesten 5)

Godt det går fremover! Eldste satt bakovervendt til hun var 4,5 år, mellomste er fire nå og har akkurat begynt med beltestol av praktiske årsaker når nummer tre vokste ut av babysetet. Kunne nok sittet et år til faktisk. Minsten er et år og sitter selvsagt bakovervendt.

Eldste (som var og er lang) satt bakover til han var 4 år og ca 2 mnd.

Frøkna som blir 4 nå til søndag måtte vi snu i vinter. Den satt langt inne... Men hun bare spydde... Hadde prøvd alt. Det hjalp. Hadde ikke dette begynt hadde hun sittet bakover lenge, hadde fortsatt plass i setet sitt

Back
Topp