Stadig bekymring, gitt!

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Det er jo en kjent sak at de fleste går og bekymrer seg disse ukene her, og selv hadde jeg en SA i sommer friskt i minne. Dette er i all hovedsak et innlegg for tankelufting. Må bare få det ut! Denne gangen har jeg tempet daglig og kost meg med høy fin temp på 37,1-37,8 (jo senere på formiddagen og dagen, jo høyere) helt siden eggløsning. Har nok strevd med å holde varmen i denne tiden, for jeg fryser forferdelig hele tiden og må ha masse klær på. I morges var jeg 37,2.

I dag har jeg kveldsvakt og i ellevetiden sovna jeg på sofaen. Våkna klokka tolv og vaaar så varm - bare i pysjbukse og singlett. Kokte, gjorde jeg. Og det var ikke såå varmt i stua. Tempet igjen og var 36,2! Det er lite!

Er så redd jeg nå. Jeg har googlet og de fleste steder står det at for å unngå unødig bekymring bør man gi seg med tempingen etter positiv test. En jordmor skreiv til og med at det ikke er bevist noen sammenheng mellom økt temp og svangerskap, kun mellom økt temp og eggløsning.

Jeg har hatt flere kvalmebølger i dag og det strekker og stikker i sidene som det har gjort hele tiden, og brystømheten er tilbake etter noen timers opphold i går. Og ikke har jeg vondt og ikke blør det. Men ååå, bekymring! Man kan jo gruble seg aldeles tussete!
 
Ville nok sluttet med temping hvertfall.. det har aldri slått meg å tempe i svangerskapet. Og godt er det. Blir a bekymra nok av leit etter symptomer egentlig ! :)
 
Ville nok sluttet med temping hvertfall.. det har aldri slått meg å tempe i svangerskapet. Og godt er det. Blir a bekymra nok av leit etter symptomer egentlig ! :)

Uff ja. Var flere damer i forum som hadde opplevde det samme, men som nå hadde sprell levende barn for det om. Tenk om vi bare kunne slappe av og stole på livet? :)
 
Uff ja. Var flere damer i forum som hadde opplevde det samme, men som nå hadde sprell levende barn for det om. Tenk om vi bare kunne slappe av og stole på livet? :)
Det hadde vært fryktelig godt... for fy og mange bekymringer man har!
 
Huff, skjønner at du er bekymret. Spesielt siden du har opplevd en SA før. Håper du klarer å slutte å tempe, slik at du ikke stresser deg selv unødvendig. Når skal du på UL? Kanskje det hjelper litt å få tatt tidlig UL? Klem
 
Men når du tempet så skal du jo ikke måle tempen utover dagen. Det er jo ikke basaltemperatur. Når en tempet skal en jo ta tempen så fort en våkner og på samme tidspunkt. Alles temperatur varierer jo utover dagen alt etter hvor mye aktivitet du er i. Er jo ganske naturlig at den er lavere etter du har hvilt litt.
 
Men når du tempet så skal du jo ikke måle tempen utover dagen. Det er jo ikke basaltemperatur. Når en tempet skal en jo ta tempen så fort en våkner og på samme tidspunkt. Alles temperatur varierer jo utover dagen alt etter hvor mye aktivitet du er i. Er jo ganske naturlig at den er lavere etter du har hvilt litt.

Jaa jeg vet det! Jeg gjorde det fordi jeg var så sykt varm, og stort sett har fryst koninuerlig i tre uker. Og at jeg måler litt i hytt og pine er fordi jeg er nysgjerrig på hvor den ligger når jeg føler meg sånn-og-slik. Har hatt lange perioder med uforklarlig febersykdom i en del år nemlig, så er litt interessert! (Men dette har gitt seg det siste året.)
 
Jaa jeg vet det! Jeg gjorde det fordi jeg var så sykt varm, og stort sett har fryst koninuerlig i tre uker. Og at jeg måler litt i hytt og pine er fordi jeg er nysgjerrig på hvor den ligger når jeg føler meg sånn-og-slik. Har hatt lange perioder med uforklarlig febersykdom i en del år nemlig, så er litt interessert! (Men dette har gitt seg det siste året.)
OK litt mer forståelig da :)
Men da vet du jo at du ikke kan tenke på de temperaturene ;)
Er ikke vits å lage oss flere bekymringer enn vi allerede har hehe.

Men svigerfar sier det så greit. De fleste bekymringene blir det aldri noe av :D
 
OK litt mer forståelig da :)
Men da vet du jo at du ikke kan tenke på de temperaturene ;)
Er ikke vits å lage oss flere bekymringer enn vi allerede har hehe.

Men svigerfar sier det så greit. De fleste bekymringene blir det aldri noe av :D

Jaa, det er fullstendig irrasjonell atferd! Om det ender i SA/MA så blir det jo ikke noe mindre trist selv om man har bekymra seg grønn på forhånd. Og et svangerskap skal jo nytes! Ikke bruke hele rugetiden på å stresse!

(Men så er det så vanskelig å la fornuften vinne. Tenkhvisomatte! Men det er helt sant, at bekymringer blir det sjelden noe av. Heldigvis.)
 
Jaa, det er fullstendig irrasjonell atferd! Om det ender i SA/MA så blir det jo ikke noe mindre trist selv om man har bekymra seg grønn på forhånd. Og et svangerskap skal jo nytes! Ikke bruke hele rugetiden på å stresse!

(Men så er det så vanskelig å la fornuften vinne. Tenkhvisomatte! Men det er helt sant, at bekymringer blir det sjelden noe av. Heldigvis.)

Er vanskelig å la være ja! Men husker jeg fikk en plutselig ro over meg etter 2. Ultralyd i uke 10 forrige gang. Så forhåpentligvis avtar det for deg også ;)
 
Er vanskelig å la være ja! Men husker jeg fikk en plutselig ro over meg etter 2. Ultralyd i uke 10 forrige gang. Så forhåpentligvis avtar det for deg også ;)

Ja, håper jeg blir trygg etter hvert :) Har legetime på mandag (5+5) for henvisning til gyn og tidlig ul pga SA i sommer. Skal se jeg lurer til meg litt hcgmåling også i den anledning :p
 
I morges var min ellers kremhvite utflod lyserosa, før den ble rosa til lunsj og brun til middag. Håper jo at det går bra likavel, det blør ikke lenger nå, og spira grodde jo finfint selv om jeg hadde lignende i uke 3. Jeg har ingen smerter eller kramper eller klumper. Men jeg må si jeg blir motløs. I hele forrige uke følte jeg meg mer og mer gravid for hver dag. Kraftigere kvalmebølger, ømmere pupper, mer tissetrengsel. Men nå føler jeg at jeg nærmest er tilbake til normalen. Vil ikke det :(
 
Mjamjamja! Etter en våkenatt og en dag med grubling og grining fant jeg ut at jeg for trygging gjennom helgen kunne jeg ta en ny ukeindikatortest og sjekke om den fremdeles sier 3+. Og det gjorde den. Den har ikke gått baklengs (fju!). Tok også en clearblue plus som fikk en slående blå strek allerede før urinen hadde rukket å nå kontrollstreken. Tanken er å ta en ny på søndag og sammenligne.

Litt beroliget. Lillespireærsnåsnillåblihosmeg!

ImageUploadedByBV Forum1443809080.060988.jpg

Mannen nevnte noe om at all griningen egentlig var ganske beroligende for hans del :p
 
Back
Topp