Stabile sykluser på 28 dager...

Mammaen til Linde

Glad i forumet
Dere som har stabile sykluser (jeg er på sekundet 28 dager tydeligvis...), når har dere eggløsning? Jeg har ikke testet med EL-tester eller noe, men gikk bare utfra at det var da 14 dager før TR. Kan det være at EL ikke er midt i syklusen, men enten før eller etter????

EL inntreffer en gang mellom 10 og 18 dager før neste mens, dersom alt er normalt. Det vanligste er at det er en plass meloom 12 og 16 dager. I gjennomsnitt for befolkningen altså 14 dager. Det varierer minimalt fra syklus til syklus, men varierer altså fra kvinne til kvinne. Så sånn for å være på den sikre tiden, anta at det skjer i løpet av en ukes tid sånn midt på syklusen, sørg for sex i god tid før dag 14, og noen dager etter, så treffer dere sikkert. eller, du kan teste, selvsagt.

Har også stabile sykluser på 27-28 dager, og har positiv el-test på dag 12 hver eneste mnd :) Men det har ikke klaffet igjen enda!! :(

Har faktisk på dag 13 æ å trur æ .. om æ ikke huske feil.. variere litt mellom 13 å 14 allfall.. [:D]

Hadd d på dag 17 en mnd, veit ikke ka som skjedd da, men va allfall bare et engangstilfelle ;)

Jeg VET at Lillemor ble unfanget mellom dag 10 og 15, så hvis ikke EL varierer mye fra syklus til syklus så har jeg vel EL om en snau ukes tid da (dag 6 nå...). Det passer i grunnen veeeldig bra, siden min kjære er bortreist fra dag 14.  Tenk så hyggelig det hadde vært om den klaffet denne mnd da dere, da hadde jeg nemlig fått positiv test på bursdagen min 9 september. Snakk om bursdagsgave

Back
Topp