St. Olavs

Vidorra

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Inne på fritt sykehusvalg står det at det er fire ukers ventetid på polikinisk behandling. Vi bør jo per definisjon være ferdig utredet (lap./blodprøver/sædprøve). Vil det si at det faktisk kun er fire ukers ventetid hvis jeg bytter til St. Olavs Hospital? Sånn at jeg realistisk sett kan begynne i aug./sep.?

Vi fikk klarsignal bare et par uker etter at søknad var sendt:) Måtte bare ta nye prøver da våre er utdatert, men i teorien var det bare å begynne. Skal ringe inn om dette forsøket ikke går:)

Hører veldig mye forskjellig om hvor lang tid ting tar alt. Noen kommeri gang etter knapt noen uker og andre må vente i 6 måneder, selv om søknader sendes samtidig og alt er klart. Ser for meg at dere må ha forsamtale og St. Olav vil visst ha egne sett med blodprøver. Forsamtale ser det ut som kan ta alt fra noen uker til 4 måneder, så vente på å komme i gang etter der igjen, om de er fornøyde med all utredningen gjort i forkant. Så å vente på oppstartspapirene, men når de kommer og hvis det er ledig plass, så er det bare å starte rett på.
Så om jeg tenker på de rundt meg og tid, så ville jeg tenkt realistisk oppstart oktober/november pga sommerferien.

Tusen takk jenter :) Setter veldig stor pris på svarene deres. Jeg har lyst til å bytte til St. Olavs. Har vel stått 3-4 uker i køen på Riksen, så det er kanskje litt galskap. Jeg har fått mange rare tanker etter at dette forsøket var negativt :p Huff.

Tusen takk jenter :) Setter veldig stor pris på svarene deres. Jeg har lyst til å bytte til St. Olavs. Har vel stått 3-4 uker i køen på Riksen, så det er kanskje litt galskap. Jeg har fått mange rare tanker etter at dette forsøket var negativt :p Huff.

Skjønner at du ønsker å prøve et annet sted når forsøket var negativt, men igjen så kjenner de deg litt etter første forsøk. Jeg prøver ikke å snakke deg fra det altså. Hehe. Vi søkte etter noen vi kjenner, og har kommet foran de hele turen, selv om jeg ble operert i mars. Jeg fikk oppstart brev 1 uke etter operasjon, de fikk høre nå at de får tidligst starte opp på første syklus etter de åpner etter sommerferien. Eneste forskjellen er at vi har forskjellige leger. Så jeg bare tenker du må være klar over at du kan bli ventende.

Ikke for å være en partypooper her, men første forsøk blir alltid beregnet som en testrunde. Man vet ikke hvordan man reagerer på behandlingen, og det kan skje det samme igjen om man bytter lege igjen. Just saying. Mine forsøk har hatt bedre og bedre effekt. Men uansett så er det hva du føler som er viktigst. Du kan også komme med ønsker til legen. Spør litt spm og sett litt krav om endringer i behandlingen :)

Mitt første forsøk var privat. Det neste forsøket blir altså med en ny lege uansett. Tanken om å bytte til et annet sykehus nå har blant annet med ventetiden i det offentlige å gjøre. Jeg vurderer også UNN jeg, selv om jeg bor på Østlandet. De vurderer jeg fordi de dyrker til blasto.
Tankene kommer nok også fordi jeg "hvilte meg" på det private forsøket da søknaden skulle sendes. Jeg føler selv at jeg burde undersøkt bedre den gangen.
Prosessen må sies å være helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg, noe som også har endret min tankegang om veien videre.

Mitt første forsøk var privat. Det neste forsøket blir altså med en ny lege uansett. Tanken om å bytte til et annet sykehus nå har blant annet med ventetiden i det offentlige å gjøre. Jeg vurderer også UNN jeg, selv om jeg bor på Østlandet. De vurderer jeg fordi de dyrker til blasto.
Tankene kommer nok også fordi jeg "hvilte meg" på det private forsøket da søknaden skulle sendes. Jeg føler selv at jeg burde undersøkt bedre den gangen.
Prosessen må sies å være helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg, noe som også har endret min tankegang om veien videre.

Om du skal velge ut i fra at de dyrker til blasto, så sjekk skikkelig om de faktisk gjør det. Jeg fikk høre at det bra med St Olav var at de alltid dyrka til blasto, men det gjør de tydeligvis ikke. Iallefall ikke ved første ferskinnsett

Om du skal begynne hele prosessen nå,så er det nok litt lengre tid... Vi tok blodprøver/hormonprøver/sædprøver i slutten av juli i fjor. Fikk innkallelse til samtale i desember og lap.operasjon i mars. Begynner på hormoner neste uke,og har første forsøk ca. Midten av juni... Nå vet jeg ikke om du hopper fram siden du bytter sykehus,men håper for din del at du slipper å vente så lenge :)

Varierer mye ser jeg. Jeg fikk sendt inn søknaden i november, men pga svikt mellom henvisende gyn og meg ble vi ikke vurdert før i mars i år. Vi fikk da begynne med en gang, og er i dag på dag 7 med sprøyter og skal på kontroll i morgen. Jeg slapp forsamtale pga at jeg og mannen allerede var ferdig utredet.

Etter å ha ringt til et sted der min henvisning er sendt, som de ikke har mottatt enda, fikk jeg beskjed om at forsamtalen blir mest sannsynlig i januar :( Hadde sett for meg oktober eller noe... Så gikk også inn på fritt sykehusvalg for å sjekke, og da sto det som du sa 4 uker på St. Olav. Hvis det er sant så hopper jeg på neste fly altså :p Hehe Sendte de en mail for å høre, spent på svaret :)

Etter å ha ringt til et sted der min henvisning er sendt, som de ikke har mottatt enda, fikk jeg beskjed om at forsamtalen blir mest sannsynlig i januar :( Hadde sett for meg oktober eller noe... Så gikk også inn på fritt sykehusvalg for å sjekke, og da sto det som du sa 4 uker på St. Olav. Hvis det er sant så hopper jeg på neste fly altså :p Hehe Sendte de en mail for å høre, spent på svaret :)
WHAT?! Januar??!! Det var voldsomt til ventetid... Jeg ville også funnet noe raskere om jeg hadde mulighet :) håper det løser seg.

WHAT?! Januar??!! Det var voldsomt til ventetid... Jeg ville også funnet noe raskere om jeg hadde mulighet :) håper det løser seg.
Ja det var det jeg tenkte også! :( Hadde forberedt meg på maks november med selve forsøket, men forsamtale i januar var drøyt :(

Huffda! Var dette Ullevål/Riksen?
Hehe :D Det var akkurat sånn jeg tenkte også. Du må oppdatere her så fort du får svar :) Jeg har ikke byttet, for det virket på svarene her som at det tok en del lenger tid enn 4 uker. Da tenkte jeg at det nok ikke blir så stor forskjell fra Riksen/Ullevål allikevel.

Jøss, hvor er du henvist?

Det tok 2,5 måned fra henvisning til forsamtale for meg på Riksen nå (henvisning 20. februar, forsamtale 5. mai.) Og det har jeg sett at det har vært for flere andre nå og. Og i Porsgrunn ser det ut som de fleste får forsamtale etter omtrent 4 måneder. Januar er jo om 8 måneder???

Jeg er jo henvist to steder, både Porsgrunn og Haugesund! Det var Haugesund som hadde så lang ventetid! Det står jo ikke det på frittsykehusvalg.no så ble litt sjokket.
Da får jeg satse på Porsgrunn, så får jeg gå ned noen kg så jeg kommer inn :)

Jeg er jo henvist to steder, både Porsgrunn og Haugesund! Det var Haugesund som hadde så lang ventetid! Det står jo ikke det på frittsykehusvalg.no så ble mitt sjokket.
Da får jeg satse på Porsgrunn, så får jeg gå ned noen kg så jeg kommer inn :)

Åja, sant det. :) Lykke til med videre vektnedgang.

Vel å merke da st.Olavs først fikk meg godkjent (dette tok tid pga en feil fra en lege på et annet sykehus) så gikk det veldig fort! Fikk brev fra st.Olavs i mars, slapp forsamtale, og i dag har jeg akkurat tatt Eggløsningssprøyten ;)

Back
Topp