St. Olav

BIBBI3

Forumet er livet
Hei

Noen her inne som har erfaring med St. Olav?

Jeg var hos gyn i går og ba ham om å sende en henvisning videre siden en slik prosess tar tid.
Jeg har to kurer m pergo/pregnyl igjen, men regner med at jeg ikke hører noe fra St. Olav så raskt.

Hvor lang tid tok det dere fra legen sende henvisning til St. Olav tok kontakt?
Ringte de eller sendte de brev først?

Det tok ca 1 mnd før de sendte brev til meg[:)] Fikk ikke time da, men måtte utredes noe mer[:)]

Hva måtte til før du fikk samtale?

De blodprøvene jeg hadde tatt på det lokale sykehuset som heviste oss var tatt på feil dag i syklusen, så måtte ta nye blodprøver[&:] Så hadde jeg for høyt prolaktin nivå, så måtte gå på tabletter i 2 mnd. Den 30 juli fikk vi godkjent søknad og venter nå på å få dato for oppstart. Skal ikke på samtale først[:)] Vi ble henvist i januar[:)]

Greitt å vite at man kan bare dra dit å få starte.. er en lang vei.

6 mnds ventetid var mye synes jeg.. men d er vel slik d er[:-]

Tror kanskje de som bor i nærheten får komme på samtale (ikke helt sikker), men vi bor langt unna, så veldig greit å slippe å dra så langt[:)]

Tror d e noe sånt ja.. vi bor også langt unna så når vi først drar så må man nesten lage en tur ut av d.

Ingen flere her inne m erfaring fra St. Olavs?

Hører til der. Gammel traver jeg nå og så heldig at jeg venter mitt andre mirakel. Vi har hatt 2x3 forsøk + endel fryseforsøk. Begynner å bli en stund siden men skal se om jeg husker. Det gikk ca 2 mnd fra henvisningen ble sent til vi fikk svar. Da var vi ferdig utredet på forhånd. Slapp samtale siden vi bor ett stykke unna. Alt foregikk over tlf. Første runde fikk vi ringe inn mens 1 mnd etter samtalen. Andre runde var det fullt så da måtte vi vente 4 mnd. Man må regne med litt venting i dette gamet, ting tar tid, men de fleste lykkes til slutt.

Vi sendte henvisningen rundt 17. mai i fjor,fikk brev i slutten av juni om at vi fikk time i september/oktober tror jeg det var.. Måtte ta en haug med blodprøver først da[:)]Når en først kommer til første time med St.Olavs så går det veldig fort etter det..

Hva definerer St.Olav som "langt unna"?
Blir samtalen evt. tatt på et lokalt sykehus da? Er det forsamtalen dette er snakk om, eller er det utredningssamtalen?

Hvis du er fra Trondheim, hvorfor ikke prøve Medicus?
Da går det kanskje 14 daga!

ORIGINAL: celeste

Blir samtalen evt. tatt på et lokalt sykehus da? Er det forsamtalen dette er snakk om, eller er det utredningssamtalen?

Jeg vet ikke om noen må på forsamtale der... Jeg kommer iallefall ikke til å møte de før eggutak tror jeg[:)] Får UL og slik på hjemplassen min[:)]

ORIGINAL: RANDÅLF

Jeg vet ikke om noen må på forsamtale der... Jeg kommer iallefall ikke til å møte de før eggutak tror jeg[:)] Får UL og slik på hjemplassen min[:)]

Ok [:)] Bor du langt unna Trondheim ca da?  Jeg bor i underkant av 5 timer unna, og det er andre sykehus som er nærmere enn St. Olav liksom.

Så du var kun på utredning, sendte søknad og fikk godkjent den?
Sendte du søknaden selv eller gjorde det lokale sykehuset ditt det? Evt. når?
Min lege på sykehuset sendte papirene til St. Olav da jeg var der på utredning. Er det en annen søknad separat fra dette?

Uff.. ble mye spørsmål nå.. [&:]

Ok [:)] Bor du langt unna Trondheim ca da?  Jeg bor i underkant av 5 timer unna, og det er andre sykehus som er nærmere enn St. Olav liksom.

Så du var kun på utredning, sendte søknad og fikk godkjent den?
Sendte du søknaden selv eller gjorde det lokale sykehuset ditt det? Evt. når?
Min lege på sykehuset sendte papirene til St. Olav da jeg var der på utredning. Er det en annen søknad separat fra dette?

Uff.. ble mye spørsmål nå.. [&:]
Jeg bor vel 4 timer unna ca...

Ja jeg var på utredning på "mitt" sykeus, de sendte søknaden i januar, fikk brev fra St. Olavs etter 3 uker ca med henvisninger til nye blodprøver... Fikk så svar på disse og resept på tabletter jeg måtte ta (pga høyt prolaktinnivå).. Deretter henvisning til nye blodprøver og deretter gokjent søknad (30 juli) Så nå venter jeg på brev om oppstart[:)]

Så når legen din nå har sendt alt er det bare å vente på svar fra St. Olavs[:)]

ORIGINAL: Solis*

Hører til der. Gammel traver jeg nå og så heldig at jeg venter mitt andre mirakel. Vi har hatt 2x3 forsøk + endel fryseforsøk. Begynner å bli en stund siden men skal se om jeg husker. Det gikk ca 2 mnd fra henvisningen ble sent til vi fikk svar. Da var vi ferdig utredet på forhånd. Slapp samtale siden vi bor ett stykke unna. Alt foregikk over tlf. Første runde fikk vi ringe inn mens 1 mnd etter samtalen. Andre runde var det fullt så da måtte vi vente 4 mnd. Man må regne med litt venting i dette gamet, ting tar tid, men de fleste lykkes til slutt.

Gyn sa til meg at de kom t å ringe.. så spørs om d bli mye over tlf her å.
Lykke t videre!

Vet ikke definisjonen på hva som er langt unna.. jeg bor ca fire timer unna m bil ihvertfall.
Jeg kjenner ikke til prosessen videre etter utredning på lokalt sykehus.. så hva forsamtale etc innebærer aner jeg ikke.
Men d lokale sykehuset henviser meg videre for de har utredet og gjort alt som de kan hjelpe meg med uten å lykkes.

ORIGINAL: janpanmarsipan

Hvis du er fra Trondheim, hvorfor ikke prøve Medicus?
Da går det kanskje 14 daga!

Er jo selvsagt et alternativ.
Jeg for min del velger å se hvordan d offentlige ser på og behandler "saken min" før jeg evt prøver de.
Er desverre en økonomi som bestemmer litt også...

Hei!

Vi tilhører st.olavs. Jeg bor på Heimdal, så er veldig nært byen. Vår henvisning ble sendt okt. 07. Husker vi ikke fikk noe brev om at de hadde mottatt brevet, så jeg ringte og spurte litt. I november en gang kunne de fortelle at søknaden var mottatt og at en lege hadde sett på den og godkjent den. Det ville da si at vi skulle få komme inn på samtale.

I januar kom det innkallelse til samtle og videre utredning, så i slutten av februar var vi inne på en samtale. De snakket om vår helsetilstand, sivilstatus, økonomi etc. Jeg måtte gjennom en gynekologisk undersøkelse, og mannen min leverte en ny sædprøve, som de også studerte. Ut fra den timen kom vi frem til at icsi ville være den beste behandlingsformen for oss.

Vi måtte også ta en del blodprøver, så de gikk vi bare til labben på st.olavs etter timen, og tok. I tillegg måtte jeg ta en hormonprøve når jeg var i en en eller annen dag i syklusen min. Vi fikk beskjed om at det ikke ville bli oppstart av behandling før på høsten 08. Men allerede i april kom det brev om at jeg kunne melde meg til behandling. Og 14 dager etter brevet kom, var vi i gang.

Så alt i alt, det tok ca. 6 mnd fra henvisningen ble sendt, til vi var på samtale og det hele ble satt i gang. Det er mye venting, og det er virkelig kjedelig der og da, fordi man allerede har prøvd så lenge. Men, i ettertid blir dette glemt.. LOVER!

Langt innlegg dette.. [8D]

Lykke til!!

Back
Topp