ST.HANS

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor blir det av feiring???
Ser det arrangeres i skogen ved et vann - men på lørdag??? Det er jo i dag det er st.hans-aften!!

Lurer jaggu på om jeg fra neste år skal starte tradisjon med feiring et egnet sted og søke om disp til bål. Det er jo egentlig en koselig feiring.

Har vel blitt slik de siste årene at det legges til den nærmeste lørdagen. Trist egentlig. Husker st.hans var en veldig stor greie før.

Vi har bare vært ute å spist. Men neste år skal vi ned på den lokale stranda:) de arrangerer der i dag også, men lillemor er for liten i år:)

Her bruker det å være feiring den nærmeste søndagen. Vært sånn i flere titalls år

Har feiret med barna, hjemme nå :) Vi bor på bygda, så her er det samling for alle som kan på forsamlingshuset. Lurvetog og grilling av pølser. Is og brus og leker for barna :) Når barna er lagt fyrer nok jeg og mannen opp i bålpanna og sitter ute og koser oss litt tenker jeg :) Minste sover, største legges strax :D

Tror ikke det er noen feiring her. Har ikke hørt om noe, i hvert fall.
Det har pleid å være, så kanskje det et til helgen.

Her og har st.hansfeiring brent helt ut (no pun intended). Før i tia var det stort bål med heks og alle samlet seg. Nå, not so much.

Her i borettslaget har vi hatt bål, leker for ungene, pølser, brus og kaker idag :-)

Heter det masse arrangementer, men vi er bare hjemme :p venter til barna blir større. Når bålet ikke tennes før 21 så blir det håpløst her.

Vi er bare hjemme:)

Har feiret med barna, hjemme nå :) Vi bor på bygda, så her er det samling for alle som kan på forsamlingshuset. Lurvetog og grilling av pølser. Is og brus og leker for barna :) Når barna er lagt fyrer nok jeg og mannen opp i bålpanna og sitter ute og koser oss litt tenker jeg :) Minste sover, største legges strax :D
Så koselig med bålpanne:)

Her er det stor feiring:)

Kjempe bål, leker for barna, grilling, barn med kranser og maaange mennesker! Super feiring som alltid:)

Da ble det litt feiring her allikevel. Ble fyra bål på stranda. Vi har grillet pølser, spilt fotballkamp og "natt"badet :)

Her lager de alltid stort bål nede på stranden, så står en av de lokale foreningene og selger rømmegrøt, pølser, hamburgere å drikke, hvor inntekten går til foreningen. Så er det fiskekonkurranse, natursti og diverse andre konkurranser. Og det skjer alltid på den 23.

Det er flere arrangementer her, de samles på visse strender med bål og aktiviteter. Vi deltok ikke i år, men kanskje neste år :)

Her er det arrangement "over alt". Vi var på kaien sammen med sikkert 60-70 andre, det var grilling, leikar for ungane, loddsalg, og så bål litt seinare. Kjempeflott opplegg med folk i alle aldre. Velforeninga var arrangør.

Back
Topp