St.Hans-dagen - stengt hos dere??

Dollface

Forumet er livet
VIP
Her i kommunen har alle ansatte fri i dag på st.hans dagen.. kommunale kontorer, samt barnehager har derfor vært stengt..

ST.HANS DAGEN er dagen ETTER st.hans, altså I DAG!

Er det sånn hos dere også?  At butikker/barnehager/annet har vært stengt i dag?

Veeeeeeel... vi her i vestfold kaller det st.hansdagen når det er dagen etter st.hans.. og de i stavanger sier grævla løye ellerno så da vet vi det..

Nei, i min hjemkommune er det vanelig arbeidsdag i dag for de kommunalt ansatte.

Har aldri hørt at det er steng pga st.hans...[&:]

Ja, her har rådhuset, biblioteket og barnehagene stengt. Mulig noen enkelte butikker også, men de fleste har vel nok åpent..

var ikke st.hans i går?
vi feira i alle fall JONSOK i går, trodde det var samme dag jeg, bare forskjellige navn

ORIGINAL: ~MsMarte~

var ikke st.hans i går?
vi feira i alle fall JONSOK i går, trodde det var samme dag jeg, bare forskjellige navn
Jaa... men dagen etter kalles st.hans-DAGEN.. og det er den jeg spør etter [8D]

ORIGINAL: Dollface™

var ikke st.hans i går?

[:D][:D] 

var ikke st.hans i går?

hehe, okåååå :P
Den dagen har jeg aldri hørt om, heller ikke vært stengt her nei[;)]

ORIGINAL: Blondy*

"sankthans dagen" har jeg aldri hørt om...[8|]

Oi, er det sant? Jeg trodde alle vist deg jeg[:)] Kan vel ikke bare være oss som bor her som har en dag som heter sankthans dag vel.. [&:][:D]...eller..

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Hørte om fenomenet på TV i dag - aldri hørt om det før i dag, det er visst en "Vestfoldgreie", ingen andre norske fylker har ordningen.

vi er så kule [8D]

Hørte om fenomenet på TV i dag - aldri hørt om det før i dag, det er visst en "Vestfoldgreie", ingen andre norske fylker har ordningen.

De sa også at ordningen er i ferd med å ø ut..

gjør meg ikke en dritt.. jeg skal flytte til fylket der flest kvinner jobber deltid for å være husmor jeg - så der sklir jeg nok rett inn [8D][8D]

vi er så kule [8D]

Rettelse: utdøende.....[8D]

jaggu godt jeg flytter til et fylke der husmødre blir ivaretatt på beste måte av høytlønnede menn [:D]

Ja, her har bl.a. bhg vært stengt idag.
Det har vært en gammel tradisjon i Vestfold at det holdes stengt sthans DAGEN ja.
Men nå er det bare Tønsberg, Stokke og Sandefjord som holder denne gamle tradisjonen ved like ( og stort sett bare kommunale kontor, bhg osv). Før var også butikker stengt, men det har handelsstanden fått kuttet ut....
Er nok bare et tidsspørsmål før det forsvinner helt også her...

ORIGINAL: Blondy*

"sankthans dagen" har jeg aldri hørt om...[8|]

Back
Topp