ORIGINAL: S@ra
Jeg har ikke fått støvsugd før rett før jul! Og det er fordi sikringa går HVER gang jeg setter
i kontakten. Jeg har prøvd alle kontaktene i hele huset, og t.o.m slått av all strøm. Men så fort jeg setter
i kontakten, går strømmen... [&:] JÆV irriterende!
Jeg har jo støvsugd før...
Da må du kjøpe ny støvsuger, den er ikke trygg og bruke.
Hvis sikringen går, tyder det på at det er en overbelastning eller feil i motoren eller kortslutning i ledning, bryter e.l., mulig den kan repareres, men mest sannsynlig er motoren slitt, og derfor går sikringen.
Sikringen går fordi den blir overbelastet, og derfor skal man ikke bruke en enhet med feil på heller ikke i andre stikkontakter.
ps. hvis det er overbelastning og den belastninger kursen med 12A (ampere) og sikringen da går sikringen når du setter den i 10A kurs. Og du da går når du finner og setter den i en kurs på 16A og sikringen ikke ikke går, er dette veldig skummelt, fordi du belaster maskinen og ledningsnettet mye mer enn den skal, den blir varm og kan ta fyr. samtidig bruker den da vanvittig mye mer strøm enn den skal.
Anbefaling: ikke bruke utstyr i andre kontakter, hvis de tar sikringene. Med unttak hvis det ikke er er annet ustyr som gjør at du overbelaster kursen, fek.s en ovn på 2000w (8.7A) og du setter på en støvsuger på sammen kursen. på 1000W (4,4A) i tillleg, da vil du belaste kursen med 13A sikringen på 10A vil da gå, slå da av ovnen mens du da støvsuger.
Bare et lite tips fra meg.