Støttestrømper...

Værinne74

Glad i forumet
..noen som bruker det eller prøvd det?? Fungerer det? Hvor kjøper en slike? Ei på jobben som gikk gravid for en stund sinde fortalte at hun brukte støttestrømpebukse under hele graviditete pga. at mora hennes plages svært mye med åreknuter.. (hun ville unngå å få det selv). Jeg synes det høres litt ekkelt ut, men lurer på om jeg kunne ha godt av å prøve støttestrømper - leggene er jammen meg ikke gode innimellom..

Takk for tipset! Jeg tar nok meg en tur på apoteket for å prøve dem ut. Jeg tror ikke jeg har noe vann i kroppen, men jeg tror de også skal hjelpe mot blodgjennomstrømmingen i beina - at en kan unngå kramper etc.

De hjelper mot åreknuter og hovne bein fordi de øker blodgjennomstrømningen. Og da kan de forebygge kramper viss krampene skyldes dårlig blodgjennomstrømmning. Jeg bruker det dager hvor jeg vet jeg skal gå masse for da blir jeg mindre sliten i beina synes jeg og jeg har begynt å hovne litt i det siste så da slipper jeg det. Kjøpes på apotek, pass på at du får sånne litt tykke sorte, de ligner mest på vanlig strømper, er noen som ligner på tykke gammeldamenylonstrømpis også og de er ikke noe pene[:D][:D]

Feil....

Skal passe på å få sånne litt tykke sorte, ja[:D] Jeg gikk masse en dag og jeg var ikke god i beina i det hele tatt etterpå. Begynner faktisk å se fram til å prøve dem ut![;)] 

Jeg har brukt støttestrømper på jobben på vinteren før.
Står, går og bærer på hardt gulv hele dagen,
så har allerede noen som åreknuter nede ved foten jeg da[:'(]
Nå men sjeg er gravid har jeg fått en på leggen oppe ved kneet også.
Begynner å jobbe igjen på mandag, så skal kjøpe nye støttestrømper jeg hvertfall

syns ikkje det er nødvendig å handle slikt så lenge ein ikkje har kramper eller vatn i kroppen..mamma hadde masse åreknuter men eg hadde ingen under/etter lisja og ikkje denne gangen heller!
det som er vel så viktig for å forebygge er faktisk strømper/sokker som er uten strikk oppe, da gjer at ein kan unngå unødig klemming på beina..
og mye massasje og jevnleg trim!
at ein vert stiv og støl i beina treng ikkje bety at ein er begynt å få vatn- snarere kondisen det skorter på!![:)]

...det skorter nok litt på kondisen her[;)], men jeg får nokså mye ubehag i leggene etter en hel dag foran datamaskinen på jobben (og da sitter jeg stille, men beveger meg også innimellom), så det blir å prøve dem ut her[;)]

jag använder mer eller mindre varje dag...

Er hoven.. Det hjälper, men man må ta dem på direkt på morgonen og tvätta dem för hand för att de ska ha kvar styrkan og elastisiteten..

Du sparer halvparten av prisen ved å kjøpe støttestrømper i Sverige. I Norge koster de ca 200 kroner, mens i Sverige får du de for ca 100 kroner. Så hvis du skal allikevel til Sverige, så se innom en apotek der :) Opplevde også at i Sverige har de mer nyanserte størrelser, hvor i tillegg til vanlig fotstørrelse kan du kjøpe strømper tilpasset legg-tykkesen din:)

Jeg anbefaler WOLFORD sine støttestrømper, de er kjempe gode.
Flyvertinnene kjøper mye av disse har jeg hørt.
Selger faktisk disse strømpene selv og har prøvd dem og de er i utrulig bra kvalitet. De er ikke rimelige, men det er reklamasjon på de hvis de rakner el noe slikt. De varer.

Back
Topp