Støttestrømper?

kit14

Blir kjent med forumet
Det er anbefalt å bruke støttestrømper mot hovne føtter. Jeg er i uke 23 og er livredd for å få så hovne føtter at skoene mine ikke passer lenger :confused:Kjenner fler som har opplevd at de har gått opp en skostørrelse og ikke kommer ned i skoene skoene lenger etter fødsel.

Men hvor får man tak i de? Og hvor høyt opp skal de gå? Når skal jeg bruke de? Hele tiden? Men blir de ikke skitne?
:anyone
 
Man kan kjøpe på apoteket.. Jeg får mine gjennom fysioterapeuten min.
Kjøp 2 par så vasker du en og bruker en...
Kan brukes hele dagen, spesielt på jobb og når man skal sitte lenge... Tas på morgen og av kveld...
 
Apoteket selger ☺️ Regner med du kan få noen svar der hvis du spør på det du lurer på. De skal forøvrig gå hele leggen, altså stoppe rett under kneet.
 
Jeg gikk opp en størrelse i sko under svangerskap men har alltid gått tilbake etter fødsel. :woot:
 
Apoteket selger ☺️ Regner med du kan få noen svar der hvis du spør på det du lurer på. De skal forøvrig gå hele leggen, altså stoppe rett under kneet.
Bare til info: støttestrømper skal være 2 fingerbredder unna kneet (jeg måler fra baksiden) :happy:

Anbefaler deg å ta mål ankel og legg (smaleste på ankelpartiet og bredeste partiet på leggen) før du hår på apoteket for å være sikker på at du kjøper riktig størrelse :) de brukes fra morgen til kveld, og du kan feks skylle de hver kveld så de tørker til neste dag. Vask de skikkelig hvis du vet at du skal holde deg hjemme en dag, for da kan du sitte med føttene høyt ;)
 
Jeg er veldig fornøyd med de jeg har kjøpt color4care. Personlig liker jeg best de i bomull og ikke de i strømpebuksestoff. Men det kommer ann på hva du liker
 
Jeg har brukt mye støttestrømper. Oppøever dessverre det går fort hull i hælen!
 
Jeg husker mamma skylte sine opp om kvelden, og da var de tørre neste morgen☺️ Hun slet med åreknuter og brukte derfor hele svangerskapet.
 
:smiley-angelic003Tusen takk for nyttige svar alle sammen! Nå skal jeg på apoteket og handle inn støttestrømper:happy090
 
Ahh, det skulle jeg visst før! Ser ikke tilbudet i dag dessverre. Har hull i mine.
Skulle likt å prøve de som går over låret!

Noen som har prøvd slike?
Enig! Jeg var nede på apoteket i dag og kjøpte mine! De hadde glemt å ta bort lappene med -40 % på, så jeg var heldig å fikk det likevel. Men det var visstnok forrige ukes tilbud, desverre :sorry:

De jeg kjøpte var et par Jobst svarte travel kompresjonsstrømper. Skal teste de i morgen mens jeg har hjemmekontor og sitter hele dagen:wtf:
 
Enig! Jeg var nede på apoteket i dag og kjøpte mine! De hadde glemt å ta bort lappene med -40 % på, så jeg var heldig å fikk det likevel. Men det var visstnok forrige ukes tilbud, desverre :sorry:

De jeg kjøpte var et par Jobst svarte travel kompresjonsstrømper. Skal teste de i morgen mens jeg har hjemmekontor og sitter hele dagen:wtf:
Flaks du fikk et godt kupp:)

lykke til med testingen;)
 
Jeg kjøpte igår. Tok bare rett fotstørrelse og medium jeg. Mulig jeg bomma helt men de strammer godt og har vært veldig deilig å ha de på idag. Allerede etter en dag er det mindre smerter og trykk i leggene. Halleluja.

Menneh... så det stod mye rart på pakken når jeg kom hjem så mulig det er noe som er bedre :hilarious:

Sokkenoob :bag:
 
Jeg synes ikke de som går etter skostørrelse er noe gode. Bedre med de som tas etter mål :) Kjøpte mine hos Mediq. Hun i butikken tok mål, så ble det helt riktig. Viktig at strømpene har riktig mål og riktig kompresjonsgrad.

Skal tas av når man legger seg. Vaskes for hånd etter hvert bruk :)
 
Back
Topp