Støttestrømper?

Forventningsfull:)

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Har noen av dere begynt med støttestrømper ennå? Jeg har ikke merket noe økt vann i kroppen ennå, og kjenner ikke behov for strømper, men lurer på om det kan være sånn at det er lurt å begynne å bruke det i god tid for å forebygge plager. Noen som vet?

Vurderer å begynne med det, men det er fordi jeg hadde dobbelt så store ankler etter å ha stått mye på beina.
Men skal til jordmor imorgen og ta det opp da, siden jeg har dovne fingre konstant i tillegg som er ett tegn på vann i kroppen.

Hmm dette har jeg ikke tenkt på... men er kanskje lurt etterhvert. Kan være litt hoven etter jeg kommer hjem fra jobb.

Tror ikke jeg hadde giddet hvis jeg ikke hadde vann i beina, altså.. ;) Men det er jo fordi jeg synes det er så tungt å få de på nå :P

Du kan kjøpe sånne sokker som går til knærne?

Det kan være lurt å begynne med det dersom du vet at din mor har åreknuter. Uavhengig av det kan det være lurt å bruke - man får mer blod i kroppen under graviditeten og kan være tungt å transportere rundt.

Jeg står mye på beina i jobben og har brukt støttestrømper før jeg ble gravid. Det er absolutt verdt det. Hjelper på blodgjennomstrømmingen. Og man føler seg mye friskere i beina når man kommer hjem. Finnes triks for å få på strømpene lettere.

Jeg begynte med støttestrømper i uke 16 :)

Du kan kjøpe sånne sokker som går til knærne?

Det kan være lurt å begynne med det dersom du vet at din mor har åreknuter. Uavhengig av det kan det være lurt å bruke - man får mer blod i kroppen under graviditeten og kan være tungt å transportere rundt.
Ja, mamma går mange åreknuter. Jeg hatt ingen, men har lurt på om jeg kanskje får det i forbindelse med graviditeten..

Hvor får man kjøpt det da?

Ja, mamma går mange åreknuter. Jeg hatt ingen, men har lurt på om jeg kanskje får det i forbindelse med graviditeten..

Hvor får man kjøpt det da?
På apoteket:-)

Vet at også komplettapotek.no har noen. Jeg kjøpte mine fra jobst.

Hvis du bor i Oslo vil jeg fraråde butikken ved Løplabbet på Stortinget - overpriset! Samme varer får du for omtrent halve prisen (i alle fall en del hundrelapper billigere) på vanlig apotek.

På apoteket:-)

Vet at også komplettapotek.no har noen. Jeg kjøpte mine fra jobst.

Hvis du bor i Oslo vil jeg fraråde butikken ved Løplabbet på Stortinget - overpriset! Samme varer får du for omtrent halve prisen (i alle fall en del hundrelapper billigere) på vanlig apotek.
Takk! Bra tips! Da sjekker jeg vanlig apotek

Enklere liv selger og støttestrømper.

Jeg står mye på beina i jobben og har brukt støttestrømper før jeg ble gravid. Det er absolutt verdt det. Hjelper på blodgjennomstrømmingen. Og man føler seg mye friskere i beina når man kommer hjem. Finnes triks for å få på strømpene lettere.

Har jobbet i hjemmesykepleien, så vet det finnes triks for å få de på, og triksene må til ;) problemet er å ta de på seg selv sånn som dette bekkenet oppfører seg, og når fingrene også er hovne og vonde..

Men bare for å avklare det - jeg er absolutt ikke i mot støttestrømper, det var bare et hjertesukk :P

Jeg har overhode ikke tenkt tanken på støttestrømper før jeg så dette innlegget:o Jeg har en mor med en del åreknuter og har lite lyst til å få dette selv.

Har noen en konkret anbefaling til strømper? Jeg tittet raskt på nettet nå, og det finnes jo så mange! Jeg ser at Komplettapotek har noen Jobst-strømper, men man bør kanskje ha noen tilpasset gravide? Eller bruker dere slike som bare går til kneet?

Jeg kjøpte med Med24 i forrige svangerskap. Ulike farger og mønstre :D
Men ble ikke så mye brukt. Syntes det var mer ubehagelig en nyttig :oops:

Det er noe jeg skal ta å anskaffe meg for ett forsøk hvertfall :-) er frisør og står så mye på beina. Ankler og bein er så vonde og hovne etter dagen er omme..

Jeg har overhode ikke tenkt tanken på støttestrømper før jeg så dette innlegget:o Jeg har en mor med en del åreknuter og har lite lyst til å få dette selv.

Har noen en konkret anbefaling til strømper? Jeg tittet raskt på nettet nå, og det finnes jo så mange! Jeg ser at Komplettapotek har noen Jobst-strømper, men man bør kanskje ha noen tilpasset gravide? Eller bruker dere slike som bare går til kneet?
Hehe, håper innlegget ikke stresser deg:)

Ang "sånne som går til kneet" som du skriver. Jeg har lest at man ikke bør bruke strømper (generelt, ikke spesielt ang støttestrømper) som stammer rett under kneet for slikt kan man FÅ åreknuter av. Bare en liten ting å tenke på i valget.
Jeg har for øvrig ennå ikke skaffet meg støttestrømper, men tar med meg alle tips herfra, også skal jeg spørre jordmor på kontroll i morgen.Oppdaterer her om hun gir meg gode tips.

Hehe, håper innlegget ikke stresser deg:)

Ang "sånne som går til kneet" som du skriver. Jeg har lest at man ikke bør bruke strømper (generelt, ikke spesielt ang støttestrømper) som stammer rett under kneet for slikt kan man FÅ åreknuter av. Bare en liten ting å tenke på i valget.
Jeg har for øvrig ennå ikke skaffet meg støttestrømper, men tar med meg alle tips herfra, også skal jeg spørre jordmor på kontroll i morgen.Oppdaterer her om hun gir meg gode tips.

Jeg kjente at forfengeligheten i meg ble stresset, ja :D Det hjalp ikke akkurat på at jeg oppdaget en åreknute i går da jeg studerte leggene. Hehe! Jeg har sluppet unna strekkmerker i tidligere graviditeter, så da får jeg vel akseptere at åreknuter er min greie:p Fra spør til alvor: mulig jeg går til innkjøp av støttestrømper. Du får gi beskjed dersom du får noen råd fra jordmor:)

Back
Topp