Støttestrømpedilemma

Alvedans

Betatt av forumet
♡ Babymais2026 ♡
Calling all støttestrømpe-girlies! Jeg har virkelig begynt å se poenget med støttestrømper i det siste, og kjenner nå at jeg helst skulle gått med det hver dag, i hvert fall på arbeidsdager. Utfordringen er at jeg helst går i kjole av hensyn til resten av kroppen. Støttestrømper er liksom ikke helt nok alene i denne temperaturen... Har noen funnet noen gode løsninger på dette? :smiley-angelic001

Calling all støttestrømpe-girlies! Jeg har virkelig begynt å se poenget med støttestrømper i det siste, og kjenner nå at jeg helst skulle gått med det hver dag, i hvert fall på arbeidsdager. Utfordringen er at jeg helst går i kjole av hensyn til resten av kroppen. Støttestrømper er liksom ikke helt nok alene i denne temperaturen... Har noen funnet noen gode løsninger på dette? :smiley-angelic001
Ikke et svar på spørsmålet ditt, men følger opp med et spørsmål om det finnes noen støttestrømper som er bedre enn andre? Hvor kjøper jeg dem? :D

Ikke et svar på spørsmålet ditt, men følger opp med et spørsmål om det finnes noen støttestrømper som er bedre enn andre? Hvor kjøper jeg dem? :D
Her er nok ikke jeg riktig person å spørre haha! Fikk med ett par i en brukt gravidklærpakke fra Tise og kjøpte ett par på et apotek i Sverige. Fornøyd med begge på hver sin måte :)

Jeg bruker tynne i nylon (sorte) under ullstrømpebukse. Det går faktisk fint.

De beste synes jeg er de tynne fra Boots, sorte i nylon. Jeg har også noen par bestilt fra Farmasiet. Bruker det en del i jobb fra før (lange flyreiser).

Jeg bruker bare støttestrømpene under strømpebuksene (begge sorte). Hadde jeg brukt lyse/brune strømpebukser ville jeg enten brukt støttestrømpene over (jeg tenker det er veldig få som ville skjønt at det var støttestrømper og ikke bare høye strømper) eller droppa dem den dagen. :joyful:

Støttestrømper kommer i ulik kompresjonsgrad, så det er greit å ta en titt på den informasjonen for å finne de riktige for deg. Jeg har brukt støttestrømper nesten religiøst under både denne og forrige graviditet fordi jeg virkelig føler at det gjør en forskjell på dagsformen (og fordi legevenninne tipset om at det forebygde åreknuter), og har vært godt fornøyd med dem fra color4care :joyful:

På meg blir svarte støttestrømper veldig synlige under en svart strømpebukse, mens beige støttestrømper (på min beige hud) synes mindre under strømpebuksa. Jeg bruker noen tynne fra Jobst, kjøpt på apotek. Kjempegod kompresjon og holder ut svangerskapet

Støttestrømper kommer i ulik kompresjonsgrad, så det er greit å ta en titt på den informasjonen for å finne de riktige for deg. Jeg har brukt støttestrømper nesten religiøst under både denne og forrige graviditet fordi jeg virkelig føler at det gjør en forskjell på dagsformen (og fordi legevenninne tipset om at det forebygde åreknuter), og har vært godt fornøyd med dem fra color4care :joyful:
Tusen takk for tips :Heartred

Back
Topp