Støttegruppe?

Snuppeguri

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Marsboerne 2023
Finnes det noen støttegruppe etter å ha mistet? Synes forumet her blir mest for spørsmål og svar..
Jeg hadde min andre SA i januar og sliter veldig. Spesielt nå som man går mye hjemme og ikke får distrahert alle vonde tanker over på noe annet.

Vet det finnes grupper på Facebook men da kan mine venner se at jeg er med i gruppa og det ønsker jeg ikke. Gruppa må i såfall være hemmelig, men da finner jeg den jo ikke

Noen tips til steder der man kan få støtte og generelt bare prate med andre likesinnede?
 
Finnes det noen støttegruppe etter å ha mistet? Synes forumet her blir mest for spørsmål og svar..
Jeg hadde min andre SA i januar og sliter veldig. Spesielt nå som man går mye hjemme og ikke får distrahert alle vonde tanker over på noe annet.

Vet det finnes grupper på Facebook men da kan mine venner se at jeg er med i gruppa og det ønsker jeg ikke. Gruppa må i såfall være hemmelig, men da finner jeg den jo ikke

Noen tips til steder der man kan få støtte og generelt bare prate med andre likesinnede?
Jeg har dessverre ikke annet svar enn at det nærmeste jeg har funnet det (har ikke leita så veldig aktivt) er her inne. Her har jeg funnet mye støtte. Men det er jo ikke en reindyrka støttegruppe, da..
 
Har kikket litt etter det samme... Her inne på forumet er det mye støtte å få, men samtidig oppleves det som overveldende mange som opplever både en, to og tre SA/MA. Litt skremmende lesning syns jeg, for selv om det er realistisk, kan det bli litt mye å "bare" høre skrekkhistoriene. En ting jeg ikke trenger er jo mer engstelse... Som sånne forumer som dette kan føre med seg. Skulle vel kanskje ikke vært her inne nå engang...
Men må legge til at jeg også har fått masse støtte her da jeg nylig hadde en MA.

Men noe mer oppløftende, et sted man bare kunne snakke, hadde vært noe.
 
Da vil jeg anbefale dere å ta kontakt med helsestasjonen og jordmor i kommunen. I min kommune har vi et samtale tilbud der jeg har vært å hatt samtaler med en familieterapeut etter jeg mistet i MA i uke 9+3 og gikk gjennom det alene. Er nå gravid og kjenner det har vært vanskelig. Til nå har 90 % av samtalene med jordmor endt med at jeg griner av noe. Nå er min måte å takle dette på å ignorer det som skal skje i august når denne babyen kommer. Jeg er heldig som har hatt mange folk rundt meg å snakke med. Jobbet med 3 psykologer når jeg mistet så var godt å kunne snakke med noen å få en bekreftelse på at reaksjonen min var normal og at jeg hadde en sunn reaksjon. Så ta kontakt å hør. Selv om du ikke kan komme inn til samtaler så har de fleste et samtaletilbud over video eller tlf.
 
Dette savner jeg også. Alle rundt meg har tatt så lett på denne spontanaborten, og jeg har prøvd å skyve det unna. Det har liksom gått greit. Men nå når jeg sliter med andre ting med jobb osv kommer denne aborten tilbake i minnet og jeg skjønner at det egentlig ikke er helt bearbeidet og fortsatt er en sorg. Mista i midten av mars.
 
Det går an å kontakte Amathea, mulig de vet om noen støttegruppe? Eventuelt kan man få individuelle samtaler med en profesjonell veileder. Det er ikke kun for de som har valgt abort, moren min jobber som veileder der og sa jeg bare kunne ta kontakt da jeg mista. Ikke alt jeg orker dele med henne.
 
Finnes det noen støttegruppe etter å ha mistet? Synes forumet her blir mest for spørsmål og svar..
Jeg hadde min andre SA i januar og sliter veldig. Spesielt nå som man går mye hjemme og ikke får distrahert alle vonde tanker over på noe annet.

Vet det finnes grupper på Facebook men da kan mine venner se at jeg er med i gruppa og det ønsker jeg ikke. Gruppa må i såfall være hemmelig, men da finner jeg den jo ikke

Noen tips til steder der man kan få støtte og generelt bare prate med andre likesinnede?
Hei. Kan eg spørre korleis det går med deg no?:Heartred Eg går gjennom min andre SA på rad, og er redd for at det skal skje atter ein gang om eg blir gravid igjen.
 
Hei. Kan eg spørre korleis det går med deg no?:Heartred Eg går gjennom min andre SA på rad, og er redd for at det skal skje atter ein gang om eg blir gravid igjen.


Hei! Akkuratt nå ligger jeg og ammer datteren min som er 4 dager gammel og jeg kunne ikke hatt det bedre❤️ Det er lys i enden av tunellen! Hold ut! sender deg en god styrkeklem❤️
 
Hei! Akkuratt nå ligger jeg og ammer datteren min som er 4 dager gammel og jeg kunne ikke hatt det bedre❤️ Det er lys i enden av tunellen! Hold ut! sender deg en god styrkeklem❤️
Åh, så fantastisk! Gratulerer så myke!:Heartred Fekk du ekstra oppfølging i dette svangerskapet/gjorde noko annerledes? Veldig kjekt å høre at det gjekk bra til slutt:love7
 
Åh, så fantastisk! Gratulerer så myke!:Heartred Fekk du ekstra oppfølging i dette svangerskapet/gjorde noko annerledes? Veldig kjekt å høre at det gjekk bra til slutt:love7


Tusen takk❤️❤️

jeg fikk ultralyd i uke 6 og 8. det er ikke noe man har krav på men hadde snill fastlege som henviste! «Regelen» er vel at man må miste 3 ganger på rad med samme partner for å få ekstra oppfølging.

Ellers gjorde jeg 2 endringer i form av kosttilskudd.
NAC og Inositol. Begge kjøpt på iherb.com
Husker ikke helt hvilken som gjorde hva men leste hvertfall mye forskning på at de hjalp mot at det hindret uforklarlige spontanaborter. Økte sjansen for at graviditeten skulle vare til over uke 20. mindre risiko for svangerskapsdiabetes, og en god del mer. Google det litt - på engelsk og les deg opp :)
 
Tusen takk❤️❤️

jeg fikk ultralyd i uke 6 og 8. det er ikke noe man har krav på men hadde snill fastlege som henviste! «Regelen» er vel at man må miste 3 ganger på rad med samme partner for å få ekstra oppfølging.

Ellers gjorde jeg 2 endringer i form av kosttilskudd.
NAC og Inositol. Begge kjøpt på iherb.com
Husker ikke helt hvilken som gjorde hva men leste hvertfall mye forskning på at de hjalp mot at det hindret uforklarlige spontanaborter. Økte sjansen for at graviditeten skulle vare til over uke 20. mindre risiko for svangerskapsdiabetes, og en god del mer. Google det litt - på engelsk og les deg opp :)
Tusen takk for tips:happy: Virkelig godt å høre at det kan gå bra til slutt. No venter eg på time til gyn. for å bekrefte aborten. Håper det kan gå bra neste gang:Heartred Kos deg ned den lille skatten din:love7
 
Back
Topp