Støttebelte

Fløttershy

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Heisann!:)
Jeg vurdere nå å gå til innkjøp av støttebelte for magen. Kjenner av og til når jeg er sliten på jobb at det trykker litt på nederst i magen - av og til spark og dult fra babyen, og av og til det jeg regner med er kynnere. Jeg synes det høres behagelig ut å ha noe som "holder magen litt på plass", selv om den absolutt ikke har blitt så stor enda:p Er det noen av dere som har prøv støttebelte, og som evt har et å anbefale?

Du mener nok gravid belte ikke bekkenbelte. Det finnes flere på nettet som er støtte for magen. Flere som bruker eBay på den typen støtte -kjøp vet jeg, gjennom jobben :) sjekk der :angelic:

Er sånne belter utelukkende bra? Eller kan de også skade på noe vis? Jeg har aldri hørt om sånt, derfor jeg spør.

Er sånne belter utelukkende bra? Eller kan de også skade på noe vis? Jeg har aldri hørt om sånt, derfor jeg spør.
Ikke påvist noe skader da det kun støttet og ikke gir feks kompresjon. Har pratet med flere sykepleiere som jobber med pasienter innenfor kompresjon,ortoser og graviditet som feks støttestrømper eller bh til gravide og ammende. Dette er noe vi kommer til å ta inn på jobben min grunnet etterspørselen :smug:

Hjelper det noe på strekkmerker og sånn også siden magen og dermed huden får mer støtte?

Hjelper det noe på strekkmerker og sånn også siden magen og dermed huden får mer støtte?
Ikke noe som er påvist effekt på strekkmerker nei. Det mener jeg generelt, uansett produkt. Jeg er utdannet innenfor syke nyfødte og barn samt mor/fødsler så det tør jeg å påstå at jeg vet :smug:

Back
Topp