Støtte

Bella83

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Junilykke 2020 ♡
Hvordan er det når man tar ulønnet perm egentlig.. Man får ikke noe støtte fra NAV mer en barnetrygd og eventuelt kontantstøtte om kidden har fylt et år?
Om man skal få dagpenger må man si opp jobben ikke sant?

Sent from my iPhone using BV Forum

Sier du opp jobben selv får du 8 uker sperrefrist på dagpengene.
Og for å være reell arbeidssøker må du kunne stille på kort varsel så hvis du ikke har barnepass på fast basis så er ikke dagpenger løsningen. Du må ikke fylle ut noe om barnepass i dagpengesøknaden, men vær obs på at NAV kan straffe deg dersom de finner for seg at man ikke er reell arbeidssøker.
Eks, hvis du ikke kan stille på kort varsel pga manglende barnepass så begynner de å murre.

Ellers er det ikke noe annet enn barnetrygd og eventuelt kontantstøtte som jeg vet om.
Klart strekker ikke pengene til kan man alltids søke om bostøtte fra Husbanken/kommunen og livsopphold fra NAV.
Men begge disse ytelsene har endel krav som skal oppfylles og det lønner seg å lese godt og være sikker på man forstår før man søker så man ikke brenner seg.

Ellers er det forventet at man skal klare seg selv :)

Som Chihaya skriver så er ikke dagpenger løsningen om målet er ekstra inntekt npr man går hjemme.
Da keg gikk på dagpenger var jeg vel ikke hjemme i det hele tatt. Var på diverse kurs og arbeidsutplassering. Og dersom jeg ikke kunne/ville hadde de stoppet utbetalingen med en gang. Og man må kunne stille på veldig kort varsel.

Går på dagpenger nå, kan ha barn hjemme men noen må da kunne se etter barnet på kortvarsel dersom jeg må stille på noe hos NAV eller intervju ol. Utenom dette kan du ha barn hjemme, men får bare 60 % av lønna

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp