størrelser

vintergutt10

Blir kjent med forumet
Hei..
Tenkte jeg snart skulle begynne med innkjøp og klær osv, men er litt usikker på hvor mye man trenger av tøy, spesielt i de minste størrelsene, noen som har noen tips og råd?
tenker jeg spesielt på 50 og 56 det ser jo så smått ut men..

noen andre som har startet shoppingen også?

til guttungen kjøpte jeg et hjemreise sett i 50 og et sett i 56 resten jeg kjøpte var 62. fikk masse klær av venner og familie i 50 og 56. å de klærne våkser de utav kjempe fort.

Ligger lister rundt omkring på hva man bør ha i klær til bebis`n kommer.
Type ca 6 bodyer
2-3 par sokker
Ett par bukser

Husker ikke helt, men haster jo ikke enda[:)]

Jeg tør ikke kjøpe noe ennå, selvom det frister. Venter til jeg har vært på ul i morgen. Dersom alt ser bra ut blir det kanskje et lite sett med klær til den lille.

Vi fikk mye tøy i str 62 og oppover vi og hadde kjøpt lite i 50 og 56, så måtte faktisk ut å kjøpe etter Sofie ble født. Hun druknet i str 50 så det måtte vi ha endel av og brukte det ihvertfall 2 mnd. Hun var ikke for tidlig født eller noe, men ikke så lang så da ble det sånn.

Jeg ville nok hatt 4-5 bodyer i 50 og 2 sparkebukser med bein og et par jakker til å ha over siden de blir født på vinter. De søler jo ikke så mye på seg i den alderen, men klart hvis du får et gulpebarn så [;)] Det er ihvertfall slit å måtte vaske hver dag fordi man har for lite, du har nok å drive med de første ukene allikevel.

Jeg likte sparkebukser med føtter, praktisk og enklet og ingen trekk inn noe sted [:)]

ville ikke kjøpt så mye i 50 i hvert fall... jeg kjøpte alt for mye sist, man trenger ikke så kjempe mye, man har jo vaske maskin hehe

Förra gången så köpte jag några plagg i 50 och flera i 56....

Fick en liten tjej på 45 cm, kläderna med 50 hängde löst på henne..;) Jag fick panikhandla kläder direkt efter födseln. Det tog många månader innan hon använde 56[:D]

jeg ville kjøpt en del i str 50 og 56 .. vi fikk ihvertfall brukt for det i 2-3 mnd , om ikke enda lengre .. og str 50 var for stort når lillegutt ble født ...

Har ei venninne som akkurat fikk ei jente. Og hun sier jeg ikke burde ha så mye klær i str 50, for det blir så fort for smått. Så gå heller for 58[:D]

Jeg kjøpte ingenting i str 50, det gikk i 56, jentungen var 51cm lang så det var noe stort, men tok det en runde i tromlen så det hjalp.
Jeg vat ikke hvor mye klær jeg hadde, men tipper 4-5 poser fulle i hver str. Så det var en del, men arvet noe.

Back
Topp