Størrelser?

Gikk over til 80 da han var ca 7 måneder. Straks 8 måneder og spent på målingen på kontrollen. Var 72,2 cm lang på 6 månederskontrollen.
 
Vi er på 68 nå, men har fortsatt en del plagg i 62 som passer. Var 65 cm da hun var 7 mnd (for ca en mnd siden). Ligger vel på 15percentilen ca!
 
Nå har jeg funnet ut at joha, reflex og name it sånn sett... er små i størrelsen? Der er de hvertfall str 80, men de kan ikke bruke noen andre merker i str 80 enda. Mye fra cubus er for stort i str 80. Og i lindex klær så passer jo fortsatt 74 :smiley-ashamed004 :confused005
 
Nå har jeg funnet ut at joha, reflex og name it sånn sett... er små i størrelsen? Der er de hvertfall str 80, men de kan ikke bruke noen andre merker i str 80 enda. Mye fra cubus er for stort i str 80. Og i lindex klær så passer jo fortsatt 74 :smiley-ashamed004 :confused005
Det stemmer. Frøkna hadde i dag på seg en body fra KappAhl i str. 62, men samtidig et skjørt i 86 fra Cool Club baby girl. Skal sies at skjørtet var litt vidt, men ikke sånn at det falt av. Har også 3 strømpebukser fra Memini i str. 50/56 som fortsatt er i bruk uten å være trange eller korte(de er nok mer 62/68 enn 50/56...) Vi har arvet masse klær, så jeg ser mye på hvor stort plagget faktisk ser ut, mer enn merket størrelse.

Frøkna var 69cm. nå på 8mnd. kontrollen nå, så vi er begynt å kunne bruke 74 mer nå, og har derfor pakket vekk det meste i 62 denne uken faktisk, og hentet fram det minste i 80(som er mer som 74...)
 
Jeg synes Lindex, og KappAhl-merke er ganske store i størrelsen. :happy: Alle de andre merkene synes jeg er omtrent like. Har begynt med 80 nå i dag faktisk. Alt fra newbie 74 er for smått, og de fleste pysjene også. Litt trist for mammahjerte!:Heartred:sad015 Hvor er babyen min?!:nailbiting:
 
Jeg synes Lindex, og KappAhl-merke er ganske store i størrelsen. :happy: Alle de andre merkene synes jeg er omtrent like. Har begynt med 80 nå i dag faktisk. Alt fra newbie 74 er for smått, og de fleste pysjene også. Litt trist for mammahjerte!:Heartred:sad015 Hvor er babyen min?!:nailbiting:
Håper jeg ikke tråkker på noen tær her, men er bare nysgjerrig. Hvorfor er det trist med større klær? Er det fordi man syns tiden går så fort? :bag:
 
Håper jeg ikke tråkker på noen tær her, men er bare nysgjerrig. Hvorfor er det trist med større klær? Er det fordi man syns tiden går så fort? :bag:

Ja det er fordi det går så fort ja. Tiden flyr, og de er små bare èn gang! Derfor jeg skrev "Hvor er babyen min?!". :shy: Når jeg må frem med nok en størrelse, og når han har vokst ut av den siste størrelsen med omslagsbody så innser jeg virkelig hvor stor gutt han har blitt! :smiley-ashamed004 80 liksom!? Føler han akkurat vokste ut av 50 bodyene jeg hadde med til sykehuset. :nailbiting: Og nå bruker han klær som er 9-12 måneder, 12 måneder, ett heeeelt år!! Siste størrelsen som regnes til babyer, 89 er fra liten gutt og ikke baby mer. :sad015:Heartred Vet ikke hvilke andre grunner det skulle finnes for å synes det er trist å pakke vekk klærne han har vokst ut av?:angelic:
 
Last edited:
Ja det er fordi det går så fort ja. Tiden flyr, og de er små bare èn gang! Derfor jeg skrev "Hvor er babyen min?!". :shy: Når jeg må frem med nok en størrelse, og når han har vokst ut av den siste størrelsen med omslagsbody så innser jeg virkelig hvor stor gutt han har blitt! :smiley-ashamed004 80 liksom!? Føler han akkurat vokste ut av 50 bodyene jeg hadde med til sykehuset. :nailbiting: Og nå bruker han klær som er 9-12 måneder, 12 måneder, ett heeeelt år!! Siste størrelsen som regnes til babyer, 89 er fra liten gutt og ikke baby mer. :sad015:Heartred Vet ikke hvilke andre grunner det skulle finnes for å synes det er trist å pakke vekk klærne han har vokst ut av?:angelic:
Ja tiden går ganske fort, går i 80 og her nå :smiley-ashamed004 vi begynte på str 44, til og med de var for store da :hilarious:kanskje fordi det er mine 2 første at jeg er kjempe nysgjerrig på veien framover hele tiden. Samtidig som å ha 2 babyer krever sitt, så på den måten gleder jeg meg også litt til de kan snakke og gå(selv om jeg vet jeg kommer til å spise de ordene om noen år:bag:)
 
Ja tiden går ganske fort, går i 80 og her nå :smiley-ashamed004 vi begynte på str 44, til og med de var for store da :hilarious:kanskje fordi det er mine 2 første at jeg er kjempe nysgjerrig på veien framover hele tiden. Samtidig som å ha 2 babyer krever sitt, så på den måten gleder jeg meg også litt til de kan snakke og gå(selv om jeg vet jeg kommer til å spise de ordene om noen år:bag:)
Selv med nr. 3 så gleder jeg meg til frøkna blir større jeg også, til å bli enda bedre kjent, se henne stabbe rundt i kjoler i sommer(vet ikke om hun vil gå til det da!), til hun får mer hår, til jeg må lære meg å flette :hilarious: , hva slags leker vil hun like, ville hun være av den tøffe typen eller forsiktig? Får hun krøller? (pappaen har) Sukkersøt eller ikke bry seg? Hvordan vil båndet til brødrene være?

Jeg nyter også nå, da dette trolig er siste baby.

I dag er hun kledd i tøy merket 62 igjen, men helt ærlig så er denne joggedressen mer 68/74, og ikke blitt brukt før nå. 62 er sånn sett pakket bort nå(69cm. på 8mnd. kontrollen, som nevnt over)
 
Hvilke størrelse er deres små på nå? Vi har enda ikke pakket bort 62, mens mellomste begynte med 80 da han var 6mnd. Har skjønt det slik at jenter er mindre i snitt, men hun her ender jo med å kunne bruke samme tøyet som vinterbarna mine likevel! Sistnevnte er kjekt(tok i hovedsak vare på de minste str. etter gutta), men det gjør jo at jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe framover i tid. Liker å handle på salg ;) Har satset på str. 80 til barnehagestart, men vi får se. I denna farta holder nok 74 :bag: Vi tipper frøkna er 68cm. nå. Hun var 65 på 6mnd. kontrollen. Hun bruker i hovedsak 62/68 i klær.

Hvor langt har deres små kommet på lengdemåla? :)

Kjeder meg her jeg sitter :hilarious:
Min jente var 74,6 cm ved 8 måneders kontroll og bruker nå 9 måneder både størrelse 74 og størrelse 80. Det i størrelse 74 må nok ryddes vekk nå .
 
Her er de 74,5 nå på 10 mndrs kontroll, går I 80 på en del, samtidig så går lindex glatt i str 74
 
Back
Topp