Størrelser?

Zonnestraaltje

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Hvilke størrelse er deres små på nå? Vi har enda ikke pakket bort 62, mens mellomste begynte med 80 da han var 6mnd. Har skjønt det slik at jenter er mindre i snitt, men hun her ender jo med å kunne bruke samme tøyet som vinterbarna mine likevel! Sistnevnte er kjekt(tok i hovedsak vare på de minste str. etter gutta), men det gjør jo at jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe framover i tid. Liker å handle på salg ;) Har satset på str. 80 til barnehagestart, men vi får se. I denna farta holder nok 74 :bag: Vi tipper frøkna er 68cm. nå. Hun var 65 på 6mnd. kontrollen. Hun bruker i hovedsak 62/68 i klær.

Hvor langt har deres små kommet på lengdemåla? :)

Kjeder meg her jeg sitter :hilarious:
 
Vår lille tass har fulgt «månedsmerkingen» på klærne helt slavisk. :laughing002 Med unntak av str 50 som han brukte i seks uker, også str 56 i bare to.:sad010 Begynte med str 74 når han fylte 6 måneder, og de passer fint enda. :happy: Lenge siden vi målte lenge nå, men sist var han 70 cm. :love2 Synes han har strekt seg en del siden da, så blir spennende å se når vi skal måle nest gang på 8 måneders kontroll, som er om to små uker allerede! :nailbiting:
 
Har merka forskjell på frøkna nå og storebror. Hun er mye lengre i størrelsene enn han var. Frøkna kan fortsatt bruke enkelte plagg i 62, men går for det meste i 68. Jeg klør i fingrene for å bruke det jeg har kjøpt i 74 har begynt så smått, noe drukner hun i og noe er bare litt stort. Har tenkt på å handle inn til bhg på salg, men har funnet ut at det er helt umulig. Hun var 68cm på 6mnd. Spent på hva hun måler på kontroll til mandag!
 
Sniker
Sønnen min brukte 80 og 86 fra han var 6 mnd (og over 10kg tung). Lillesøsteren blir 2 år om en uke og bruker FORTSATT 86 :hilarious: Han var på vei over i 98/104da han fylte 2 år. Så her er det enorm forskjell på gutt og jente hos meg. Også på sko :) men så er mannen min lang og det kan være sønnen vår slekter på han og jenta på meg som er lav.
 
Sniker..

Alle mine tre jenter har fulgt månedsmerkingen ganske greit. Hun siste har vært litt i forkant. :p vi hoppet over 68 da, og gikk rett på 74, da klærne var så like i str. Nå er hun snart 1,5, og har akkurat pakket vekk str 80. Men 86-92 er så likt på noen klær, så vi har bare tatt frem både og.. :) nå satser vi på å holde størrelsen her i et år x)

Mens venninnen min som fikk barn i slutten av desember (gutt, men jentene hennes har vært lik), begynte vel på 62, og er vel nå på 74 tror jeg.
(Hun fikk rare blikk på barseltreff; ungen er jo "dobbelt så stor" som alle de andre).
 
Jenta vår er snart 7 mnd., og bruker mest 74 og litt 80. :happy: Begge foreldre er lange også.
 
Sniker
Sønnen min brukte 80 og 86 fra han var 6 mnd (og over 10kg tung). Lillesøsteren blir 2 år om en uke og bruker FORTSATT 86 :hilarious: Han var på vei over i 98/104da han fylte 2 år. Så her er det enorm forskjell på gutt og jente hos meg. Også på sko :) men så er mannen min lang og det kan være sønnen vår slekter på han og jenta på meg som er lav.
Bortsett fra vekta så høres det veldig ut som min mellomste!(lang og veldig tynn) Han begynte på 80 da han var 6mnd., og var på 86 få mnd. etter det. Brukte str. 24 i sko da han var 16 mnd., så derfor jeg "stresser" litt med at frøkna må lære seg å gå til hun er året så hun får brukt gummistøvlene hun har fått i gave :hilarious: Hun har nemlig fått to par, ett i str. 20 og ett i str. 21. Samtidig så prøver jeg å minne meg selv på at hun er ekstremt mye mindre enn sin bror! Eldste er blitt 20 år, men tror han var litt midt i mellom mellomste og minste her. Selv var jeg veldig stor(og er fortsatt høy), men virker foreløpig ikke som om frøkna har mye til høyde fra meg!

Jeg velger å tro at hun kan begynne bruke str. 80 når hun begynner i bhg i august, men vi får se... i verste fall betyr det bare at jeg må få tak i noe mindre, også vil hun jo vokste inn i 80 uansett. Har kjøpt regntøy, vinterdress(den er i 86 da), ulldress og leter etter vår/høstjakke. Softshelldress har vi arvet i str. 74 og 86, så mulig vi ikke trenger en i 80.

Men ja, mine to eldste ble født på vinteren, og til tross for det så har sommerjenta mi passet inn i vintertøyet deres fra de var nyfødte i str. 56 og 62 nå i hele høst og vinter, og ser ut til at det vil passe ut sesongen.
 
Bortsett fra vekta så høres det veldig ut som min mellomste!(lang og veldig tynn) Han begynte på 80 da han var 6mnd., og var på 86 få mnd. etter det. Brukte str. 24 i sko da han var 16 mnd., så derfor jeg "stresser" litt med at frøkna må lære seg å gå til hun er året så hun får brukt gummistøvlene hun har fått i gave :hilarious: Hun har nemlig fått to par, ett i str. 20 og ett i str. 21. Samtidig så prøver jeg å minne meg selv på at hun er ekstremt mye mindre enn sin bror! Eldste er blitt 20 år, men tror han var litt midt i mellom mellomste og minste her. Selv var jeg veldig stor(og er fortsatt høy), men virker foreløpig ikke som om frøkna har mye til høyde fra meg!

Jeg velger å tro at hun kan begynne bruke str. 80 når hun begynner i bhg i august, men vi får se... i verste fall betyr det bare at jeg må få tak i noe mindre, også vil hun jo vokste inn i 80 uansett. Har kjøpt regntøy, vinterdress(den er i 86 da), ulldress og leter etter vår/høstjakke. Softshelldress har vi arvet i str. 74 og 86, så mulig vi ikke trenger en i 80.

Men ja, mine to eldste ble født på vinteren, og til tross for det så har sommerjenta mi passet inn i vintertøyet deres fra de var nyfødte i str. 56 og 62 nå i hele høst og vinter, og ser ut til at det vil passe ut sesongen.

Plutselig gjør hun et vekstsprang også, så hun er nok sikkert størrelse 80 hvertfall etter ettårsdagen. Mi bruker 21 i sko nå, men har hatt dem siden i høst. Ved 12 mnd hadde hun str 19, men de falt fort av fordi de var for store, hun har små føtter :hilarious: men altså, hun gadd jo ikke gå før hun var 17 mnd. Likevel hatt støvler ute da for å beskytte mot verste regnet. Men med ileggssåler så får du helt sikkert brukt støvelene.
Vanskelig å si hvor de ender opp som voksne også. Jeg var stor for alderen frem til 2 år, endte opp som 161 og 37 i sko :hilarious: mens mannen alltid har vært stor hele veien og er 2m og 47 i sko. Så føler disse ungene kan bli hva som helst, haha. Sønnen min har akkurat fylt 5 år og bruker nå 30/31 i sko. Innen 5 år til må han jo være forbi meg i sko nesten.
Du har vel nesten fasit på de to eldste ungene dine, hvor store ble de tilslutt?
 
Du har vel nesten fasit på de to eldste ungene dine, hvor store ble de tilslutt?
De har 3 forskjellige fedre, men jeg er 1,75.

20-åringen er 1,70(gutt). Pappaen hans er 1,80.

Han som var kjempelang i åresvis er nå bare mellom 1,46 og 1,50(brukt samme str. i klær i 3 år), og er en av de korteste i klassen nå(var lengst fram til 3kl.) Jeg var 1,68 ved samme alder. Pappaen er 1,86. Jeg regner med han kommer til å skyte fart i tenåra.

Minsta har en pappa på 1,80, og er nå veldig lita, så vi får se!
 
De har 3 forskjellige fedre, men jeg er 1,75.

20-åringen er 1,70(gutt). Pappaen hans er 1,80.

Han som var kjempelang i åresvis er nå bare mellom 1,46 og 1,50(brukt samme str. i klær i 3 år), og er en av de korteste i klassen nå(var lengst fram til 3kl.) Jeg var 1,68 ved samme alder. Pappaen er 1,86. Jeg regner med han kommer til å skyte fart i tenåra.

Minsta har en pappa på 1,80, og er nå veldig lita, så vi får se!

Vanskelig å spå med andre ord :hilarious: og særlig gutter kan jo vente til typ etter 15-16 år med virkelig å vokse. Jeg har ikke vokst særlig siden jeg var 13, men det er vel vanligere for jenter også. Og ikke at det har så mye å så akkurat hvor høy eller lav man blir, men er jo morsomt å gjette på hvordan ungene ser ut som voksne til slutt :p
 
Her er det mest strl 74. Noe 80 i bukser (ho har så gode, runde lår). Skal på 8 mnd kontroll om ca en uke, så blir spennende å se hvor stor hun har blitt da. Var 7,4kg og 68 cm på 6 mnd kontrollen..
 
Tvilling gutta er 8 mndr, og er i str 74, men begynner å krype nærmere str 80. Kanskje mest tv2 som nærmer seg 80 egentlig. De er 71cm lange nå. Veksten har sakket litt ned, så jeg syns også det er litt vanskelig å kjøpe klær framover :smiley-ashamed004
 
Hvilke størrelse er deres små på nå? Vi har enda ikke pakket bort 62, mens mellomste begynte med 80 da han var 6mnd. Har skjønt det slik at jenter er mindre i snitt, men hun her ender jo med å kunne bruke samme tøyet som vinterbarna mine likevel! Sistnevnte er kjekt(tok i hovedsak vare på de minste str. etter gutta), men det gjør jo at jeg er usikker på hva jeg skal kjøpe framover i tid. Liker å handle på salg ;) Har satset på str. 80 til barnehagestart, men vi får se. I denna farta holder nok 74 :bag: Vi tipper frøkna er 68cm. nå. Hun var 65 på 6mnd. kontrollen. Hun bruker i hovedsak 62/68 i klær.

Hvor langt har deres små kommet på lengdemåla? :)

Kjeder meg her jeg sitter :hilarious:
Vi bruker både 62 og 68, frøkna ligger litt under gjennomsnitt i lengde og var ca 65cm på 6mnd kontroll. Har ei jente som straks blir 2år og, og hu bruker fortsatt 80 i noe (hun er 85cm), veldig individuelt hvor fort de vokser. Men vent med å kjøpe til du ser hun har vokst ut er mitt råd, plutselig holder tøyet mye lengre enn man tror er min erfaring :) Og, ja, stemmer at gutter gjerne er større
 
Mini er snart 7 mnd og bruker 74 og 80. Alle ullbodyene våre er 74, så håper at dei holder ut vinteren. Er litt spent, har måtte pakka vekk nokon som begynte å bli korte.

Fekk kommentar då eg henta i barnehagen om at dei ansatte hadde sett buksa til babyen før :) Storebror brukte nok 80 til han var nesten 1,5.
 
"Lille"jenta her bruker stort sett str 80, men kjøpt mye nye klær i 86 nå da 80 begynner å bli litt kort i noen merker. Hun er 8 mnd om et par dager. Var på 6mnd kontroll 72cm og nesten 12kg.
 
74, ble 7 mnd på lørdag, tipper han er rett over 8 kg og rundt 70 cm :)
 
Vi bruker mest 74, har også litt i str 68 enda og det er noen bukser i str 62 som fremdeles passer. Mini er litt over 7 mnd, og er rundt 69cm :)
 
Lillesøster bruker str 80 nå
 
Har ei lang og slank jente på 8 mnd. Usikker på hvor lang hun er nå, men en del i 68 er for kort (bodyer), men så er hun slank,da, så klærne er romslige ellers ... Hun kan bruke str 62 til 74.
 
Her passer buksene i 74 best, mens bodyene i 68 passer best. Han er 67cm lang, men buksene i 68 blir for korte i beina. Bodyene i 74 er stort sett altfor lange i ermene, men passer ellers fint.
 
Back
Topp