Størrelser

Viica

Forelsket i forumet
Nå er klesshoppingen i gang for fullt her :nailbiting: Er jo så mye fint til jenter... Storebror var 52cm lang da han ble født, så regner med lillesøster ikke blir veldig liten!

Risikabelt å kjøpe for mye i 56, men så er det 62/68 da. Jeg kan ikke huske hvor lenge vi brukte forskjellige størrelser sist.:wideyed: Kjøper dere i disse størrelsene nå, og i så fall hvor mye av hver? Vil jo gjerne bruke klærne så lenge som mulig.
 
Kjøpt en bukse i 56, to bodyer i 52 og tre i 56, har ellers mye i rosa og blått i samme størrelsene som knapt ble brukt da eldste brukte 56 en uke etter fødsel og 62 tre uker etter fødsel. Andremann ble født rett inn i 62 og jeg fikk aldri brukt det jeg hadde fått i 52 og 56 til han.
Denne gangen skal jeg bli satt i gang 3-2 uker før fødsel av flere årsaker, men en av de er at yngste var så stor, så jeg våget meg å kjøpe «små» størrelser i håp om at mini ikke er gigababy på den tiden:rolleyes:.
Strømpebukser har jeg en del av i de minste størrelsene og de blir brukt lenge, mine hadde korte fyrstikkbein:hilarious:
 
Første barn her brukte str 50 lenge.
Jeg ble sjokkert over hvor mye babytøy vi har, da jeg gikk igjennom og sorterte for en stund siden.
Hvis vi får jente nå også, så trenger jeg ikke kjøpe noe klær i det hel tatt! Kunne sikkert fått 5 jenter samtidig, og fortsatt hatt klær til nabobarna også :angelic::smiley-ashamed008
 
Har arvet så sykt mye tøy fra 50-74.. kommer nok ikke til å få brukt alt, men skal gjøre et solid forsøk :D
De to andre var 50/51 og 4/4,1 men brukte 50 i ca en mnd, ca samme 56 tror jeg og litt lengre igjen på 62. Eldste var mer en plugg enn søstra si som egentlig bare var stor når ho kom ut :)
 
Brukte litt 50 de første ukene, samtidig med noe i 56 (ulik størrelse på klær og mellom merker). Så tror jeg vi brukte 56 til ca 2 mnd. Fulgte standard-størrelsene veldig greit frem til 1 år/80. 62 ble brukt fra rundt 2-4 mnd. Og 68 fra 4-7 mnd. 74 fra 6-10 mnd og 80 fra 10-18 mnd. 86 fra 14, og han har begynt å bruke bruke bukser i 92, mens har fortsatt har bodyer i 80.
 
Jeg er så imponert over at dere husker disse tingene! Jeg husker at vi startet med 50, men det er det..
 
Er førstegangs så syns det er kjempevanskelig! Får forskjellige råd alt etter hvilket barn mødrene har hatt selv :laughing002 kjøper en 5 pakke med bodyer fra h&m i 50, har arvet noen få bukser og bodyer i tillegg. Så har jeg kjøpt og arvet en del i 56 og begynt litt på 62! Ser hvis ungen er veldig liten/stor når vi kommer i gang, og får kjøpe inn litt nytt fint deretter.. vil jo helst vi skal kunne bruke alt!
 
Har forelsket meg helt i Joha dressene og kjøpte inn ganske mange av disse da de var på tilbud. Her står det bare i cm, altså 50, 60 og 70. Noen som har erfaring med når disse vil passe?
 
Har forelsket meg helt i Joha dressene og kjøpte inn ganske mange av disse da de var på tilbud. Her står det bare i cm, altså 50, 60 og 70. Noen som har erfaring med når disse vil passe?
Ingen erfaring med str. 50. Vår erfaring med de andre størrelsene er at str. 60 passet når mini var på str. 56 og str. 70 når mini var på str. 62. Opplevde at Joha var smal i størrelsen.
 
Sniker :) Vi brukte str 50 i ca 1 måned, str 56 brukte vi i ca 1 mnd og 62 i ca 2 mnd og 68 i 2 mnd
 
Min første var 50cm lang ved fødsel, brukte 50 i 2-3 uker. Nr. 2 var 53 cm lang og brukte ikke 50 i det heletatt. Får gutt denne gangen, så rekner med at 50 ikke kommer til å kunne bli brukt denne gangen heller, siden gutter oftere er større en jentene og dette er 3.ungen og første gutten
 
Guttene mine brukte str 50 i 4-6 uker, deretter 56 i 4-6 uker. Så jeg har foreløpig 6 bodyer i str 50 og 7 bodyer i str 56, samt 8 strømpebukser i str 50/56. Tipper bittelillebror blir ca samme størrelsen som storebrødrene :)
 
Back
Topp