Størrelser

Sola989

Betatt av forumet
Vart plutselig usikker når det gjelder størrelser..Skal kjøpe inn noe klær til jenta mi for neste vinter og da går hun fra 1 1/2 - 2 år. Skal jeg da velge 86 som er 12 mnd elr 92 som er 2 år? Er det slik at 86 som er 12mnd passer til de blir ca 2 år eller må man velge 92?

86 er 1,5 år, 80 er 12 mnd. Spørs jo helt på barnet, min yngste er 20mnd men ganske liten, hun hadde 80 i vibterdressen og har 92 i vårdress

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde valgt 92 ; ) men det er veldig forskjellig sist vinter var gutten min fra 1 - 1,5 år da brukte han for det meste 86. Fra 1,5 til over 2 brukte han 92 nå er han 2,5 år og passe fremdeles ei jakke i str 86 som ham hadde fra sist vinter ( bruker til vanlig 98 8) så er jo veldig forskjell på størrelsene også ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Jeg ville gått for 92, bedre med litt stort enn for lite.. Mulig min junior er litt stor da (i så fall har han det ikke fra meg), men har har vi nesten alltid vært en størrelse foran. Da han ble 2 gikk det kanskje en mnd før vi måtte opp i 98 f.eks....

Jeg ville også gått for 92, de er jo mer aktive i den alderen og det blir nok ubehagelig med akkurat passe :) skoene holder jo bena oppe og magen kan oftest snøres inn om det skulle være for stort i førsten.

Du må nok se det an på barnet og hvor rask vekst det er. Min sønn på to år har akkurat begynt å bruke 86, så han passer nok 92 neste vinter når han er nesten tre ;p

Hvilken størrelse bruker hun nå da? Du må jo ta utgangspunkt i det. Det er ikke alle barn som følger den tabellen der.

Det varierer jo ettersom barne vokser til :)
Her var vi konsekvent en størrelse over den alderen hun var til tross for at hun var innenfor normalen på alle vekstkurver.

Det kommer veldig Ann på dressen. ;) gode, bevegelige dresser kan gjerne være litt store. Tjukke, klumpete dresser bør passe. Vi har brukt mye reima tec og de kan fint være litt store. (De er nok litt store i størrelsen også da).

Sent from my iPhone using BV Forum

Ville gått for 92 men du må jo og se an for plutselig så vokser hun masse en periode og da kan det hende at 92 blir for lite og du må opp i 98.

Min gutt brukte en str mindre enn alderen sa frem til han var 3 år da hoppa han rett fra 92 til 104 og nå blir han snart 5 år og bruker 116 men og litt 122

Back
Topp