Størrelser på barneklær

Maisen

Elsker forumet
jentene i juni13
Tenkte å ønske klær til 1 årsdagen til barnehagen og sånt. Men han er på vei inn i 86 no, bør jeg då ønske klær fra 92 og opp? Eller blir det veldig stort? Vet liksom ikke hvor mye han vokser frem til barnehagestart.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Vil heller ha noe å vokse inn i, enn å få det for smått. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og ville ønska meg 1 str større. Der gjorde vi til jul, da brukte hu 68. Men det er først nå 74 passer, men de passer jo alltids en gang! :)

Vi skal ønske oss str 86 til mini her, ettersom han har begynt med 80 nå :-) Så 92 høres veldig fornuftig ut hvis dere har nok i 86 :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ta en str større for sikkerhetsskyld :)

Vi er allerede i 86-92 vi :O

Ville ønsket 92. Har jeg gjort ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Man bør jo tenke litt på sesongen også. Feks hvis du får regntøy i str 92 og den str passer midt på vinteren får du ikke brukt det så mye fordi det blir for kaldt.. Og er klærne altfor store så er det vanskelig å bevege seg rundt for de aller minste.. En vinterdress i str 92 feks kan være supert hvis den passer, men bruker barnet 92 på sommeren er den dressen ubrukelig.. Bare et lite tips fra en tobarnsmor som syns det er like vanskelig å tenke på klær fremover denne gangen ;)

Jeg ville ikke ønsket 92. Det kommer til å være lenge før du kan bruke det og da er det ikke sikkert det passer til sesongen. At vinterdressen passer midt på sommeren er jo bare irriterende.

Man bør jo tenke litt på sesongen også. Feks hvis du får regntøy i str 92 og den str passer midt på vinteren får du ikke brukt det så mye fordi det blir for kaldt.. Og er klærne altfor store så er det vanskelig å bevege seg rundt for de aller minste.. En vinterdress i str 92 feks kan være supert hvis den passer, men bruker barnet 92 på sommeren er den dressen ubrukelig.. Bare et lite tips fra en tobarnsmor som syns det er like vanskelig å tenke på klær fremover denne gangen ;)
Jeg er såvidt over i 80/86 på mine. Men ønsker fortsatt en str større. Men jeg er bevist på hvilket tøy jeg ønsker. Noe tøy passer bare akkurat når det passer, mens andre kan man bruke før det egentlig passer. Ved hjelp av strikk og smarte løsninger. Vi har heller ikke vinterdresser, vi har parkdresser, som vi regulerer med ull inni. Dermed kan dressen brukes åtte av årets tolv mnd. Vi har vanntette dresser, og derfor ikke regntøy. Så tøy har jeg ingen betenkeligheter med å kjøpe en str større, sko derimot er noe dritt. :p og hvis det feks er joggetøy, så kan jo det brukes både vinter og sommer. :) vi har rett og slett hoppet over str 86 i dress, neste str blir 92. Dessuten er det kjipt å kjøpe en dress i 86 som kanskje varer tre mnd. Og må ha to i løpet av vinteren.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp