størrelsen på magen varierer?

CM

Andre møte med forumet
Hei,

Er i uke 18. Magen min ligger over gjennomsnittet på den berømte kurven på graviditetskortet. Med andre ord en god liten kul på magen. Opplever likevel at magen varierer en del i størrelse. Alltid litt mindre på morningen. Har mine teorier. Første gang gravid så litt usikker. Noen som kjenner seg igjen?? Er jo så mye nytt som skjer med kroppen hele tiden, så alltid godt å vite om noen andre har tenkt noe over dette??

CM
 
Hei,

ja det var dette med størrelse på magen da... Jeg har gjennom hele svangerskapet fått høre at jeg er så liten. Veldig irriterende å høre det hele tiden, for man blir jo så bekymret for at noe er galt (gravid+bekymret =sant). Jeg ligger helt nederst i det grå feltet på helsekortet, men har de siste ukene vokst ganske mye synes jeg selv[:)].

Uansett, har snakket med jordmor om dette, og vi bærer barna våre forskjellig. Jeg bærer tydeligvis gutten vår langt nede i magen, pluss at jeg er relativt høy (174cm).

Er forresten helt ny i forumet her, men har fulgt med i snart 8 mnd[:D]
 
jeg var veldig bekymret når jeg gikk gravid ifjor, og det med magen, følte jeg hadde så liten, og noen ganger var den mindre, skjev, større osv. men bebien ligger bare på forsjellige måter, alt er veldig normalt det du sier. men plutselig en dag er den så stor at du var glad at den var iten og snei før..hehe.
 
Du er absulutt ikke alene om å tenke sån.Merklig at man skal bli så opphengt i å sammenligne med andre,men sån er det vel bare[:-]Jeg fikk også alltid høre om hvor liten jeg var.Dagen før jeg skulle føde,kommenterte ei som jobbet i en butikk at "ja det er jo noen månder igjen til du skal føde".Folk vil alltid komme med komentarer.Mage størelse utenifra har værtfall ingenting med størelsen på babyen inni magen[:D]
 
Får også hele tiden kommentarer om hvor liten magen min er i forhold til den og den sin mage, og at "..nei, sånn såg ikke vi ut når vi bare hadde 3-4 mndr igjen nei.." og hele den pakka der.. Bekymret meg ganske mye over dette og tok det opp med lege på helsesjekk sist. Han sa at var i orden, og at det var forskjell på magene. Høyde, hvor barnet ligger hen o.l. hadde veldig mye å si! Bærer barnet "på inn", slik at kulen er der men den er ikke fullt så stor som enkelte andre sin. Formen på magen varierer etter hvor babyen ligger hen og flytter seg. En dag kan du ha èn form på magen, mens neste dag en helt annen igjen.
 
heia! tenkte æ sku hiv mæ på diskusjon [:)]
Sjøl e æ strax i uke 30, og magen min e akkurat sånn han ska vær syns æ[:D] Mye større enn æ trudde den skulle bli sidn æ e godt over 180cm. Jordmora sa tell mæ at æ hadde så stor plass å ha magen min på, at den blei nok ikkje så stor. Men den voks og voks, og æ e storførnøyd akkorat sånn som den e. Hvis d e den streken som går over symfyse-fundusmålskjemaet, som skal være normalstørrelse, så e æ faktisk over d...hvartfall på siste kontroll for 3 uke sia.
Men vær stolt over den magen du har! D e nu mi meining om saken [;)]
 
Back
Topp