Størrelse på posjon

Jeg har aldri målt opp hverken pulver eller vann :p lurte også veldig på hva som er full porsjon, men gar funnet ut at det kan være det samme så lenge mini er mett og fornøyd :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Helt enig :) for en full porsjon vil jo være forskjellig fra baby til baby. En full porsjon middag for meg er jo ikke det samme som en full middag for f.eks pappa! Vi er jo forskjellige og har behov for forskjellig mengde mat, sånn er jo babyene også :)

jeg har alltid tenkt at de porsjonene er litt rare for alle unger er jo forskjellige og kan ikke forventes å spise det samme. Kanskje jeg bare tenker det for ikke å stresse med hvor lite mini spiser her :p En grøt her i uk oppgir bare forhold mellom grøt og væske, ikke mengden pr porsjon. Det likte jeg, da hun er milevis fra å spise så mye som porsjon oppgitt på holle-pakka :)
Begge ungene mine er småspiste og jeg stresser ikke noe med det. Men greit å vite sånn ca hvordan de ligger an ift gjennomsnittet. Jeg tror jeg hadde hatt enda mer behov for det om ungen min var overvektig, da er det greit å vite om ungen faktisk kan spise mindre uten at det blir for lite mtp næring.

Men det var jo den der hollegrøten jeg synes var merkelig blandingsforhold... Greit å ikke ta for mye pulver heller selv om posjonenen ikke blir stor med "for lite" væske

Last edited:
Mini her spiser grøt av mellom 0,5 og 0,75 dl vann, mengden pulver tilpasses konsistens. Bruker mye småfolk og semper grøt.

Bruker ca en dl vann når jeg koker en prosjon med grøt.. Samme gjør jeg hvis jeg må ty til ferdig grøt..

Ok tusen takk for svar. Ser ut til at det er ca 1 dl vann som er vanlig. Prøvde en annen grøt nå og kommet fram til at hun spiser ca halv posjon både i væskemengde og pulvermengde. Smakte forresten en som ikke var "nøytral" og hun grøss fordi den var søt og ville ikke ha mye hehe

Back
Topp