Størrelse på klær..

løven

Glad i forumet
Jeg syns det er litt vanskelig å vite hvilken størrelse jeg skal kjøpe på klærne som bebisen skal bruke med en gang. Hvis bebisen er 52 lang og over 3500gram så er jo 50 og 56 forlite? Jeg har kjøpt en del tøy i 58 og 62 jeg da...Hva kjøper dere andre?

jeg har kjøpt noe i str 56, men det føler jeg blir for stort igjen....Så jeg skal på ny runde og kjøpe et par bukser/body`er i str 50. For 56 er stort altså, uansett om babyn er 50-55 cm lang. Kjekt at klærne sitter også;) Tror du ikke det?

Jo tenker på det jeg også, jeg får kjøpe noen bodyer i 56 jeg da og noen sparkebukser.

Jeg har kjøpt 56 og 62 men regner med at 56 vil bli litt for stort til å begynne med har litt i 50 i hvite boddy fra sist. Så får du altid litt og de kjøper nok noe i 50 men er babyen 52 er 50 for lite ja [;)]
Men ikke 56 det vil passe litt [:D]

Jeg syns 50 er så innmari lite, alle sier at jeg må kjøpe større, men jeg får ta en runde å kjøpe noe mindre da. Kjøpte nemlig strømpebukse i str.62 i dag...he he jeg ler...bebisen drukner vel i den da[:D][:D][:D]

Da sønnen min ble født hadde jeg med 50 på sykehuset, men sambo måtte hjem og skifte det til 50 - 56 for han kom ut og var 53 lang og 4910g. Da ble ren 50 litt lite.
Denne gangen har jeg med både 50 og 50-56. Tar ingen sjanser. Syntes det er greit og bruke egne klær på sykehuset da deres kan være noe slitt. Og det er jo stas å få brukt sitt eget da.
Klem

Jeg har to barn og venter det tredje. Har ingen klær i mindre størrelse enn 56. De har vært 50 og 52 cm og rundt 4kg begge to, og det har gått kjempegreit.

Jeg har litt av alt, jeg!!! Men har nok nok i 56... De vokser jo så fort! Men likevel hadde jeg lyst på litt "smått" som forhåpentligvis passer med en gang. Synes det er så søtt med små bebiser med små klær... [:)] praktisk? Nei det vet jeg ikke! Så nå blir det ikke kjøpt mer klær før jeg vet hvilken størrelse jeg må ha om noen måneder.....

Str 50 har jeg IKKE kjøpt..
Niesa mi fikk ikke på seg mer en ET plagg i str. 50, så jeg har satsa litt på 56 og større..

Det er forresten veldig vanlig å få klær i gave til den lille, og mange kjøper da i str 56, så jeg har ikke handla inn alt ungen trenger av klær i noen størrelser.
Satser på å handle litt etter at ungen er født.. Blir det jente er det mye å arve etter kusina (født i september) og blir det gutt så får vi ta oss litt flere handleturer.. vil jo uansett at ungen skal ha litt som er sitt eget, men det kommer nok i søkk og kav. (stor familie - mye venner)

Ups...jeg har kjøpt et helt sett jeg da, i størrelse 50 [8|] Får håpe det passer på veien hjem iallefall(?) [;)]
Har jo noe i størrlse 56 også, men trodde det kanskje var for stort i begynnelsen...? Jaja, sånn er det å være nybegynner...haha.

Alle barn er forskjellige...Vi hadde kun kjøpt inn 56,som alle andre anbefalte- for 50 passa kun maks 1-2 uker![8|]
Så hadde jo da bare 50 str på sykehuset og,men det ble rimlig stort altså...
For tulla vår var ikke mer enn 48cm lang,og 2380g. Selv om hun kom bare 2 uker før termin...Heldigvis fikk vi et herlig sett i str 50 som hun kunne ha på når vi reiste hjem,sånn at ho slapp å svømme i tøy!

jeg har begynt å kjøpe 56 selv til begge mine. men fikk også en del i 50 og det ble brukt lenge det også. begge mine har vært 50cm ved fødsel. Strømpe bukser synes jeg er veldig store i nr. mine kan bruke størrelse 1 år til de er godt over 2 nesten 3. Vel kanskje ikke de største barna i verden da men......

Back
Topp