Størrelse på klær til den nyfødte

Rikken

Flørter med forumet
Hei!

Jeg hadde kjøpt inn bittelitt i str. 50, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig. at jeg kunne begynne med 56 med en gang, så lenge babyen ikke er prematur.

Dere som har født, eller som har flere barn, hvilke størrelser begynte dere med? Har nå en body, en pysj, og en dress i str. 50, og byttet to bodyer idag til str.56. Tenker at det er koselig å ha noe som passer helt fint den første uka, men så blir dette kanskje for lite?

Ser det fint ut å ta på en 50 cm unge klær i str.56? :)

Tja ingen vet vel hvor lang babyen din er når den blir født? Fødte en gutt på 54cm og kunne knapt bruke str 50. Kanskje 2-3 dager. Når vi reiste hjem fra sykehuset var han allerede for liten til en sparkebukse i 50.

Jeg har brukt 50. Syns det er rart folk råder andre til å ikke kjøpe det... Jeg er jo ikke den eneste med baby på rundt 3kg. Ungene har begge vært 50cm lange.
Størrelser varierer også etter hvor en kjøper dem.

Har fått babyer på både 50 og 52 og har brukt kun str 50 de to-tre første ukene... Synes ikke det er noe koselig når den lille drukner i klærne...;)

(Flytter svaret mitt hit)
Jeg fikk en 54cm baby første gangen. Og måtte brette opp det i 56 1-2 ukers tid før det passet fint. Hvis du er opptatt av at det skal sitte fint helt fra begynnelsen så ville jeg hatt litt i 50. Noen bruker jo 50/56 lenge,andre ikke.
Også er det veldig forskjell på klærne. Cubus f.eks er litt korte og brede. Name it er lange og tynne tror jeg. Kappahl er ganske små i str. osv. 
Jeg har kjøpt litt av hvert også venter jeg til hun er født og handler/sender pappaen og handler etterpå.

Min sønn var 53 cm og brukte str 50 i ca en mnd :-)

Takk for svar! Får se hvor stor han er da.Men virker som de fleste babyer kan bruke str. 50 hvertfall 2-3 uker. Kjøpt på det minste på Lindex, og fått noe gaver fra babyshop.

Begge mine har vært små så vi har kun brukt str 50 i starten (Til og med det ser stort ut) Det er jo håpløst å vite hvor stor ungen blir, men det er jo ikke verre enn at du kjøper litt mer etter at han/hun har kommet hvis du har behov for det :-)

Jenta mi drukner i str 50 :p Så regner med at jeg kan bruke det en stund ;) Hu veide bare 2640 g da.. Bleiestr 1 er også altfor stort akkurat nå..

Back
Topp