Størrelse på huset mtp 3 barn

Tusen takk:) igår lyste gravid mot meg så det blir 2 veldig tette barn pluss eldste på snart 5 år :) blir samme termin på bursdagen til lillemann:Heartred

Er veldig glad for det men også veldig Redd.

Skjønner den! Slike opplevelser skal være fylt sv blandede følelser❤️ Masse lykke til!

Vi venter nr. fire, og har bygget stort hus. Men det som betyr mest i forhold til venner på besøk er helt klart at vi har en egen TV/ lekestue der vi kan lukke døren og la barna "herje fritt". Vi har innredet stuen med tanke på at de kan leke og herje litt, ingenting der som lett går i stykker eller vi er redde for. Greit når vi har aktive gutter på besøk :p

hei,vi planlegger nå nr 3. Vi har et hus på 120 m2 og ganske stor hage. Det som bekymre meg litt er størrelsen på huset mtp når barnet etterhvert skal ha med venner hjem.
Tror dere det trengs større hus?
Vi er veldig glad i huset og nabolaget så vil ikke selge huset enda.

Dere med 3 unger,hvor stort er huset og soverommet deres?

Eldste blir 5 til sommer og yngste er 4 måneder. Og vi er igang og prøve sistemann.
Man kan fint bo trangt om man trives. Vi har 2 barn. 5 små soverom. 2 stuer. 2bad+gjestedo. Så vi har litt for stor plass. Men vi har familie langt unna så kjekt med plassen når de kommer på besøk og er lenge på besøk.

Huset vårt er 260 kvm hvorav 60 er utleieleilighet.
Vi har 4 soverom selv, de er fra 8-14 kvm. 2 av rommene er store nok til en liten sofagruppe, det 3. har kjellerstue rett utenfor. Det er viktig for oss at barna har plass til å ta med venner hjem og får være i fred der om de vil. De skal slippe å sitte i stua med oss viss de vil se TV, spille el.
(Foreløpig er det kun kjellerstua som har TV, barna får ikke ikke ha TV på rommene ennå. Eldste er 6 år).

Jeg er oppvokst i et hus på 200kvm, men med dårlig planløsning så det var veldig trangt når vi var 4 søsken. Husker det var så kjedelig og bare ha et lite soverom.! Det har vært viktig for meg at barna våre skal ha bedre soverom og bedre plass. Helt uaktuelt å få flere barn enn vi har soverom til!

Vi har vært så heldig å få kjøpe et stort hus, så her har vi nok av soverom med god størrelse. Her blir det uaktuelt å fylle opp alle soverommene [emoji23] Huset vårt er over 300kvm.

Vi har to barn og bor på 150kvm. En liten hage. Eldste er 10 år og tar med venner hjem ofte. Har to stuer og han har god størrelse på rommet sitt (11 kvm).

Romløsning har mer å si enn ant kvm. Hadde vi skulle fått en unge til så kunne vi bare ha tatt en del av den ene stua til soverom og vi hadde ikke trengt mer plass. Evt bare fått 10kvm til for et soverom mer enn det vi har.

Jeg tror jeg hadde ønsket meg større hus, men jeg har visst ikke normalt vett når det gjelder hus. Jeg liker å ha mye plass rundt meg.

Back
Topp